Hallo , Mijn zoontje gaat aanstaande Vrijdag voor het eerst naar het medisch kinderdag verblijf. Op de heen weg heb ik vervoer alleen als ik hem weer op moet halen moet ik met het openbaar vervoer. Ik ben nog nooit eerder met hem in het openbaar vervoer geweest. Het is zeker ook nog een half uur reizen. Ik weet dat me zoontje niet heel erg houdt van in de kinderwagen bak zelf zo lang te liggen. Gelukkig moeten we ook 1x wel overstappen dan vandaar ook half uurtje maar ik weet nu al zeker hij gaat dat niet volhouden vooral ook nog met die drukte. Nu heb ik destijds van iemand een draagdoek gekregen. Destijds heb ik met diegene het uitgeprobeerd want ik snapte er niks van maar het was toen nog veels te pijnlijk wegens mijn keizersnede. Maar nu zie ik geen andere mogelijkheid dan om hem mee te gaan nemen in de draagdoek. Het is een draagdoek van babylonia vindt het zelf vaak moeilijk om die te knopen vandaar dat ik hem verder ook nog nooit gebruikt heb. Iemand ervaringen met de babylonia draagdoeken ? Hadden jullie dit snel onder de knie en hoe kregen jullie dit onder de knie ? En ervaringen kwa het openbaar vervoer of anders mischien andere tips zijn altijd welkom.
Ik had een ByKay draagdoek, maar dit is ook zo'n lange knoopdoek. Ik neem aan dat ze allemaal ongeveer hetzelfde werken. Het zelf knopen/omslaan wende bij mij heel snel. Na een weekje ofzo ging het zonder nadenken en binnen een paar seconden. Ik gebruikte deze doek ook vaak in de bus of tram met beiden dochters en dat ging meestal wel prima. De jongste, die was actiever/wilder is, haalde ik er soms tijdens langere ritten wel even uit en liet ik los op schoot loungen/zitten. De oudste kon er zonder problemen uren achter elkaar in. Zorg wel dat je zelf stabiel staat of zit en je goed vasthoudt natuurlijk.
Houd er rekening mee dat als de bus plotseling moet remmen dat je mogelijk omvalt of naar voren vliegt tegen andere stoelen aan met je zoontje dus voor je.hier moet mijn dochter of ze het leuk vindt of niet dus echt in de wagen blijven en vaak valt ze ook nog eens snel in slaap dan. Ik stap dan achter in en zet de wagen achteruit op de rolstoelplaats met de rem erop.
Een drager is echt ideaal als je met het openbaar vervoer gaat en moet overstappen. Ik vermoed dat je een rekbare doek van Babylonia hebt? Dan kan het zijn dat je zoontje daar met 7 maanden al wat te zwaar voor is en de doek gaat uitrekken. Het is dan lastig om hem goed strak te knopen. Je kan overwegen om een ergonomische draagzak te gebruiken, die kun je snel omklikken. Een Manduca, Tula of Ergobaby is met 7 maanden heel geschikt. Als je je eigen draagdoek wil gebruiken is het misschien handig om samen met iemand te oefenen met knopen. Een draagconsulent, of een ervaren draagmama. Soms er is een inloop bij een mamacafé of bij een draagconsulent. Succes vrijdag!
Ik ga met mijn dochter altijd in de doek of ergonomische drager. Ook met de bus. Je beschermt je kindje ook altijd hoor als de bus moet remmen. Ik ben nog nooit tegen een bankje of wat dan ook aangeklapt. Het gaat super goed en je kan gewoon gaan zitten. Ik vind het juist onhandig al die buggies en wagens in de bus. En als je in de winkel loopt ook. Dus met draagdoek of ergonomische draagzak ben je echt wel mobieler.(de kokadi flip is een heerlijke drager voor een kindje van 7 mnd oud ) Ik zeg: lekker doen. En voor zo'n kleintje is het ook heerlijk warm en knus tegen mamma aan. Heerlijk toch?
Dragen is ideaal in het ov. Geen gedoe met liften, trappetjes of te nauwe doorgangen. Met de Babylonia heb ik geen ervaring, alleen met geweven doeken. Dan is het prima te doen. Buikdragen is niet ingewikkeld qua knopen, YouTube en een grote knuffel en je hebt t in een paar keer oefenen geleerd. Mijn ervaring is dat als het druk is, er altijd wel iemand opstaat voor een dragende moeder, het wordt dan toch een beetje gezien in dezelfde categorie als een zwangere vrouw 😊
Waar woon je? Wellicht is er iemand op ZP die je kan helpen met oefenen met knopen? En anders is Youtube een geweldige bron van info, met vele fimpjes.
In Zwolle ! Ja zat al iets rond te kijken op youtube, Heb straks nog een huis bezoek van het cb dus mischien kan ik het haar ook vragen.
Onze dochter wil op die leeftijd echt niet meer gedragen worden hoor haha dus hier altijd gewoon in de buggy en lekker bezig houden en entertainen Ik ga heel vaak met de bus met haar en als ze eens een krijsbui heeft, het zij zo.. Die geirriteerde blikken wen je aan
Mocht je met de kinderwagen reizen moet je juist de wagen niet achterstevoren zetten maar opzij. Zo rollen ze op de zij als ze hard remmen in plaats van met het hoofd tegen de bak. Op aanraden van een medewerker in de bus. Mocht je niet kunnen knopen zou je die kunnen verkopen en een makkelijke drager kunnen kopen zoals manduca.
Onze man kan nog niet in de buggy, Kan nog niet zitten. De normale kinderwagen vindt ie niks want hij houdt niet zo van het plat liggen.
En dan vallen die wagens toch nog om, als de bus hard remt.... Draagdoek is dan echt niet onveiliger hoor. Ik vond het ideaal: geen gedoe met een wagen het OV in, en m'n kind gewoon tevreden bij mij. Als ik moest staan, dan zorgde ik gewoon dat ik zo stond dat er niet zo 1-2-3 harde stangen of weet ik wat in de buurt van m'n kind waren. Heb daar nooit problemen mee gehad. TS: zoek even op youtube filmpjes Als je een rekbare/elastische doek hebt, knoop je die anders dan een geweven doek, dus zoek daar even gericht op.
Heb je Facebook? Meld je dan even aan bij de Draaggroep Zwolle e.o., en vraag daar of er iemand bij je in de buurt woont die je wil helpen oefenen.
Ik vind het heerlijk met draagdoek in het OV. Geen zorgen om opstapjes of dat er al een andere kinderwagen staat en wij er niet bij passen. Zl vind het geniaal om naar alle mensen in de bus te kunnen kijken en naar buiten. Ik ben pas begonnen met dragen met 7 maanden (en toen veel spijt dat ik niet eerder een doek had gekocht). Ik heb een geweven doek gekocht, daarmee kun je meer gewicht dragen dan met een rekbare en ook op je heup of rug knopen. Ik heb het geleerd van youtube, maar als je het wat lastig vind hoop ik dat je iemand kan vinden om samen te oefenen, of dat je een draagconsult kan nemen. Een draagconsulente kan je goed helpen welke doek of drager het beste bij jullie past en hoe je die kan gebruiken.