Ziek , te misselijk om te eten/drinken .

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisanne123, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Me zoontje is ziek , koorts , heel erg hoesten , misselijk , spugen , en een grote aft . Hij heeft om 8 uur 150 cc melk op , half 2 kwart kiwi en 150 cc melk en 4 uur 150 cc melk . Half 7 werd hij wakker , groente aangeboden maar hij kreeg echt geen hap door zijn keel . Een paar slokjes sap genomen en uiteindelijk een half knijpfruitje . Aangezien hij niet eet dacht ik ik laat hem niet echt sap drinken voordat hij naar bed gaat want dan zit zijn buikje zo vol en ik geef hem op bed gewoon een fles.
    Maar hij moest al kokhalzen toen hij de fles zag en ging bijna over zijn nek . Hij kon geen slok drinken .
    Nu heb ik hem dus niet echt veel drinken gegeven (niet weggehouden hoor sapfles en tuitbeker staan op de grond ) . Moet ik jen Snachts nou wakker maken voor drinken of niet ?

En hoelang kan hij zo minimaal eten ?
    Is dat niet slecht ?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    vanacht lekker laten liggen, wat slaapt dat slaapt. daar knapt hij alleen maar van op. morgen kijken wat hij dan wil. ik zou zoveel mogelijk melk ofzo geven, geen groenten. en heb je ors in huis? kan je hem dat morgen ook geven.

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Nicole18 , dankje voor je reactie .
    Ik zal morgen even kijken of ik nog ors kan vinden en anders even halen goed dat je het zegt . nu heeft hij 450 cc melk op vandaag dus dan is het niet nodig toch ? Alleen zijn laatste fles was 4 uur , normaal 8 uur . Kan hij wel vanaf 4 uur tot morgen ochtend zonder ?

4. meelezer

meelezer Niet meer actief

Een keer minder is niet zo'n ramp. Als hij echt gaat uitdrogen dan aan de bel trekken. (Op de hand het vel zachtjes omhoog trekken. Blijft t "staan" dan is het uitdroging), natte luiers in de gaten houden, en kijken of ie alert is/blijft.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.515
    36.476
    113
    450 ml is in principe genoeg voor 1 keertje. Als hij wakker wordt zou ik wat aanbieden en anders lekker laten slapen.

Als hij een aft heeft (misschien hand/mond/voetziekte trouwens?) zou ik even geen kiwi etc aanbieden, dat doet erg zeer namelijk en probeer eens of drinken door een rietje wel lukt. mijn dochtertje had met 14 maanden hand/mond/voetziekte en haar hele mondje zat onder de aften. Drinken lukte alleen met een rietje.

Deel Deze Pagina