veweekte baarmoedermond 29 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by grietje 77, Jan 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

Feb 7, 2010
    857
    273
    63
    Female
    Hoi

Ik ben gisteren bij mijn gyn geweest. Alles in orde. Baby beweegt goed, 1,5kg... Ikzelf blijft rugpijn, harde buiken, bekkenpijn hebben. Ook heb ik al een beetje melkproductie.

Bij mijn eerste zoontje, had ik nergens last van, nu ben ik kapot. Ik werk ook nog tot 37 weken normaal.

Ik ben nu 29w3d en heb een verweekte baarmoedermond (normaal bij een tweede volgens gyn). Mijn bloeddruk stond aan 140/70, normaal ook volgens gyn maar ik heb normaal altijd een erg lage bloeddruk.

Ze heeft me wel gerustgesteld eigenlijk maar vanwaar die pijn dan en is het wel verantwoord om te blijven werken? Bij mijn eerste zoontje verweekte mijn baarmoedermond pas 2 dagen voor zijn geboorte... (op 39w5d)

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo

Het klopt dat bij een 2e zws je baarmoedermond eerder kan verweken, zolang er geen ontsluiting is, is dat geen probleem.
    Met regelmatig harde buiken is het verstandig om meer je rust te pakken, harde buiken is meestal een teken dat je teveel doet.
    Dus advies een stap terug doen op je werk. En ook thuis je rust pakken.

Groetjes Ineke

3. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

Feb 7, 2010
    857
    273
    63
    Female
    Bedankt voor de info!

Heb een weekje rust gekregen van de arts :)

Share This Page