is hij te licht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammavan3jongen, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammavan3jongen

26 okt 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongste zoon is 95 cm lang en weegt 9,9 kg is hij te licht de huisarts zegt van niet maar als ik van andere kinderen hoor die veel minder lang zijn en zwaarder dan hem maak ik me toch zorgen, heeft de huisarts gewoon oogkleppen voor of is onze zoon wel op een normaal gewicht? ik heb zelf het idee dat hij een stuk zwaarder moet zijn

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja. Normaal zou een kg of 14 zijn denk ik?

3. mammavan3jongen

26 okt 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben al een paar keer bij mijn huisarts geweest omdat ik me zorgen maak maar hij stuurt me steeds weg voel me nu zo'n over bezorgde moeder , hij eet echt ontzettend veel dus ben bang dat er iets is waardoor hij niet aan komt hij zit nu al een half jaar op het zelfde gewicht

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik vind je zoontje idd wat aan de lichte kant, maar dat kan natuurlijk ook erfelijk zijn? Ik weet niet hoe jullie bouw is.

Zoontje hier schat ik op 11kg bij 79cm... Heb je de groeicurve al bekeken of lengte en gewicht in verhouding zijn? En is deze altijd zo geweest? En ziet hij er ook mager uit?

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik vind het ook weinig maar het kan idd ook gewoon genetisch bepaald zijn. :)

Mijn zoontje is helemaal gemiddeld op de curve (zowel lengte als gewicht) en is 9.2 kgs bij 74 cm....(9 mnd meting)

Als je het niet vertrouwt gewoon aandringen bij de HA voor een verwijzing naar de KA; beter 1x teveel voor niets dan rond blijven lopen met een vervelend gevoel!

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    blijft moeilijk vind ik, t wisselt zo! als die gewoon goed eet en drinkt zou ik me nie heel druk maken

schaam me nu wel btje voor ons meisje hihi

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

En kan het consultatiebureau je wellicht adviseren?

8. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    hier ook een licht kindje. Eet erg veel en goed groeit goed. Was zelf vroeger te licht. Als ze goed eten en drinken zal ik me niet zo zorgen over maken.

9. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hoe oud is je zoon? Hoeveel maanden bedoel ik?

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik vind het wel heel weinig eigenlijk. Weet niet of dat bij jongens anders is dan bij meisjes maar mijn dochter is 93 cm en 13 kg en gewoon goed in verhouding..

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik vind het wel heel weinig eigenlijk. Weet niet of dat bij jongens anders is dan bij meisjes maar mijn dochter is 93 cm en 13 kg en gewoon goed in verhouding.. Lengte tussen +1 en +2 en gewicht gemiddeld

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier 10,2 kilo bij 76 kg Jongen. En nu is hij gemiddeld volgens zijn lijntje op het cb. Maar die lijn maken z eop het gemiddelde van de ouders. Bij deze meting was hij trouwens net 1 jaar.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb je hem thuis gewogen en gemeten? Anders naar het weeguurtje van het cb en dan krijg je vanzelf te horen of het in orde is.... Zo niet dan zal de cb arts vast iets adviseren misschien een dietiste om zijn voedingspatroon onder de loep te nemen.

14. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is 82cm en 10kg en in theorie aan de lichte kant (hij ziet er niet te licht uit), maar ik vind dit dus wel erg licht. Als hij dan ook nog goed eet en niet bijkomt, dan zou ik zelf ook verder willen kijken. Misschien dan inderdaad langs het consultatiebureau gaan als je eigen arts niet wilt meewerken.

Hoe oud is je zoontje?

15. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hier nog een licht ventje, met 76 cm 8,3 kilo ook geen dikkerdje dus!;)
    En dat was 3weken geleden dus met nog net geen jaar!
    Hij eet de oren van mijn hoofd, maar heel zwaar word hij niet. Misschien een snel werkend schildkliertje:p moet ook wel zeggen dat hij lekker actief is en misschien dus ook veel verbruikt!

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind het erg licht. Mijn dochtertje woog met 94 cm 15 kg.
    Ik zou ook even langsgaan bij de cb arts.

17. misa

misa Niet meer actief

Misschien mis ik hier iets, maar ik zie geen leeftijd. Dan kan ik er niet veel zinnigs over zeggen.
    Al lijkt me 94 cm en nog geen 10 kilo wel licht. Ik zou ook zeker eens naar het cb gaan of anders toch eens een verwijzing vragen om naar een ka te gaan.

Ons zoontje woog met 17 maanden 11,7 kg en was 81,5 cm. Over een maandje moeten we weer, dan is hij 2 jaar.
    Hier was hij altijd met gewicht tegen de +1 en met de lengte tegen de -1. Niet in verhouding dus! Nu steeds meer in verhouding hoor.

18. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Mijn zoontje is 75,5 cm en weegt 8,585 kilo. Is een kleine jongen en ook niet zwaar. Gisteren bij het consultatiebureau geweest. Hij ligt bij beide curves onder in het groene gedeelte. Sinds een maand loopt hij, waardoor zijn gewicht niet zo veel omhoog is gegaan ten opzichte van zijn lengte. Zij maken zich geen zorgen en ik ook niet! Hij is vrolijk, eet en drinkt goed...

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Nog geen 10 kilo bij 95cm is zeer zeker te licht.
    Mijn zoontje is te licht, zit tussen de -1 en -2 lijn. Hij woog 13 kilo bij 95cm. Wat zegt het cb ervan? Lijkt mij toch dat jou kindje dan buiten de curve valt. Of heb je zelf gewogen etc?

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hij is n jaar begrijp ik? Dan is ie iets aan de lichte kant, maar zeker niet abnormaal hoor!

Deel Deze Pagina