Hey Hallo.... Ik heb een vraagje.. Ben nu 7wkn en 1 dgn zwanger en ik had in week 5 heel erg hevige buikpijn snachts dat ik er wakker van werd! 16 okt heb ik een echo gehad en alles bleek goed op plek te zitten en we hebben het hartje gezien en gehoord.. Maar nu werd ik vanacht weer wakker met krampen. Maak me niet al te veel zorgen, maar toch wel een beetje?? Wat voor pijn is het wat ik voel? Het groeien van de baarmoeder of wat? Het zou heel fijn zijn als ik een reactie hierop krijg als jullie tijd hebben. Alvast bedankt.. Een onzeker maar owh zo blije zwangere vrouw!
Hoi Funkie, deze pijn wordt vaak veroorzaakt door de groei van de baarmoeder en dus ook de banden, waar de baarmoeder dan vaak op kan reageren als menstruatiekrampen. Later in de zwangerschap voel je dit als harde buiken bv, of ook als menstruatiekrampen. Het kindje heeft hiet geen last van, het is meer vervelend voor jezelf, zowel lichamelijk als voor je gevoel. Een kruik in je buik helpt vaak al wel eens en lekker even rustig blijven liggen. Als de pijn blijft en misschien erger wordt kan het ook een blaasontsteking zijn bv, maar het blijft sowieso natuurlijk spannend. Een kloppend hartje is al wel een heel goed teken. Groetjes Brigitte