Hallo, sinds deze week heeft onze zoon (3 weken oud) minder ontlasting als eerst. Geef nu volledige flesvoeding eigenlijk, eerst allebei. Hij heeft al een klisma gehad eergisteren. Maar wat is nu nirmaal, eerst peopte hij na vrijwel elke voeding nu om de voeding en nu al drie voedingen weer niet meer. Hij perst wel enorm, is dit normaal of poepen ze soms gewoon minder... Geef wel wat venkelthee in elke fles erbij, iemand nog tips eventueel?
Ja, ga voor Kindicol van VSM...Ons zoontje kon ook zeer slecht zijn ontlasting kwijt en sinds we Kindicol gebruiken hebben we dat probleem niet meer en poept hij elke dag Bovendien is dit homeopatisch en kan het dus geen "kwaad"... Echt de moeite van het proberen waard, hoor! Groetjes, vonneg
Heb je het idee dat je zoon er last van heeft? En heeft hij erg lang niet gepoept en toen een klysme gehad? Als je flesvoeding geeft kan een kindje met gemak 5 keer per dag met een volle luier komen, maar ook gerust 2 dagen niet. Mijn ervaring is dat het daarna lastig en pijnlijk wordt. Doe standaard 10cc extra water in z'n fles, dat helpt. Succes!
De eerste dagen dat wij aan de flesvoeding gingen (na 4 weken bv) had Fae hele andere en meer luiers! Nu, na 2 weken, kun je de klok er bijna op gelijk zetten dat ze 1 x per dag in de ochtend, meestal na de eerste voeding, poept, en verder niet die dag. En ze perst nog wel eens, en brult nog weleens ineens hard. En dan volgen er wat winden soms, of alsnog een boer. Of soms blijkt ze te moe en kan niet slapen. Over venkelthee gaan trouwens wisselende verhalen, ik heb gelezen dat het eerst helpt, maar daarna juist weer niet goed werkt... Dus ik was er heel voorzichtig mee, volgens mij zijn er beter middeltjes, hier heb ik in de eerste weken ook naar gezocht, maar het is er eigelijk niet meer van gekomen, omdat ik ontdekte dat dit gewoon haar 'nieuwe' ritme is wat dat betreft.
Nou hij heeft vandaagweer gepoept, las op internet dat het ook normaal is om de 2-3 dagen...echt last valt wel mee denk ik eigenlijk...