s'nachts wakker worden van het hoesten, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jette, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik lees bij een aantal dat ze snachts roosvicee geven. waarom niet gewoon water, zeker als ze tandjes hebben is dat toch veel beter ? en voor kriebelhoest help het net zo goed. ieder moet het natuurlijk zelf weten, maar het viel me gewoon op.

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi fioontje,

tja ik geef roosvicee omdat ze dat "altijd" krijgt, heel eerlijk weet niet eens of ze water lust, ze heeft van het begin af aan al roosvicee gekregen, wel veel water en beetje roosvicee hoor, tandjes heeft ze nog niet!

Die opgesneden ui, is dat niet voor de neusverkoudheid?

Henriette

3. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hoesten in de slapa is 'normaal'hoor...zolang ze er niet wakker van wordt hoeft t niet meteen aanleiding te zijn er iets aan te doen. De longetjes 'verschonen'zich s nachts, waardoor elk nieuw stofje weer een hoestprikkel kan geven..schijnt echt normaal te zijn..
    Maar dit als reactie op iemand (kan niet scrollen momenteel) die zich afvroeg of het manipuleren van mama is om wat drinken, of toch echt hoesten.

4. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    die ui schijnt ook hoestprikkel weg te nemen.
    ons meisje is niet erg neusverkouden en de ui heeft echt wel zijn werk gedaan.
    vanavond gewoon weer een ui op haar kamer.
    en voetjes met luuf insmeren en sokken aan.

het afgelopen nacht geholpen dus een tweede keer proberen lijkt me geen kwaad kunnen.
    ben wel heerlijk uitgerust! :)

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    oh mejon daar verlang ik ook naar, gewoon een nacht doorslapen.
    snijd je gewoon een ui open of moet het velletje er ook af, zet je deze dan onder het bed?
    Ga alles proberen vanavond, Luuf smeren borst, rug voeten, uit zetten, zetpil geven en drinken in bed zetten!

okay dus hoesten is dus productief en eigenlijk hoef je niks te doen als ze in haar slaap hoest? ook niet als ze elke 10 minuten hoest, zou dit dan vanzelf overgaan?
    Hoe lang moet ik wachten om naar haar toe te gaan!
    Of zou ik toch naar de HA moeten?

! ik was dat die dacht van uitproberen ja eigenlijk omdat ze dat op de creche zeiden, ik dacht zelf ook van niet hoor maar ja zei hebben er meer verstand dan ik, dus ik volg gewoon tips op van iedereen om me heen.

Ik dacht dat als ze me uit wil proberen ze wel zou gaan huilen maar dat doet ze niet ze hoest "alleen" maar!

Henriette

6. randi

randi Niet meer actief

nou ik heb morgen een afspraak bij de huisarts want sinds drie weken hoesten zowel nina en tia tijdens de nacht en heb alles al geprobeerd van mentholstopjes en smeren tot drinken geven en stomen maar niks helpt :( en ze wisselde eerst elkaar een paar keer af maar gisteren waren ze beiden aan het hoesten en na een tijdje dus wakker enja sinds lange tijd weer een fles moeten geven. heb natuurlijk wel de pech dat het er 2 zijn in dit geval maarja stel me voor van als ik een hele nacht ligt te hoesten zou ik er ook lastig en wakker van worden dus is bij hun niet anders. ook vermoed ik dat ze veel te verwerken hebben en het dus een combinatie van beide is. eerst eens bekijken of we die hoest onder controle kunnen krijgen en dan zien we wel weer

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi randi,

ik heb net het CB gebeld en die adviseerde mij ook om als ze na het weekend niks verbeterd ik met haar naar de HA moest gaan, mijn gevoel zegt dit ook, ik wacht dus nog even af.

Tjemig twee die constant hoesten dan kom jij helemaal niet meer op bed zeker!

henriette

8. randi

randi Niet meer actief

@jette wel ik heb de lattste 4 nachten zo gemiddeld een 3tal uur mijn bed gezien en nu ben ik nog thuis dus dat gaat nog maar moet maandag weer aan het werk en met zo'n weinig slaap zie ik dat veel minder zitten :( dus ik hoop dat de ka me een beetje uit de nood kan helpen met hun hoest. denk ook dat ons tia een beetje verkouden is want haar neusje loopt ook, voor de rest is ze niet ziek, eet en speelt ze goed en is happy maar als ze verkouden is, is de kans natuurlijk groot dat nina het ook over krijgt hé

9. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    jette: je haalt wel het vel er af en dan snijd je hem door midden.
    ik doe er ook een beetje suiker over (deden mijn oma en moeder ook altijd, dan zou de geur er ook goed van uitkomen).
    ik heb de ui op een bordje op de commode gezet zodat ze er niet bij kan als ze wakker is. (ze ligt in een juniorbedje).
    en ik was ook snel met naar haar toe gaan als ze lag te hoesten, maar afgelopen nacht heb ik even afgewacht en ben toen even gaan kijken, laten drinken en daarna weer gegaan zonder iets te zeggen.
    daarna niet meer gegaan tot ze helemaal stil was (na alf uur ofzo hoesten) en toen weer gaan kijken en toen sliep ze heerlijk.
    toen begon het hoesten even weer rond 5 uur/half 6, weer beetje laten drinken en weg gegaan en toen werd ze rond 7 uur wakker.

hoop dat die ui en de luuf ook bij jullie werkt!

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hey

dit is bij ons ongeveer een week voor sinterklaas begonnen! middenooronstekingen, keelamandelontstekingen, neusamandelontstekingen....
    kortom veel slaploze nachten! bah...
    pas geleden zijn zn neusamandelen eruit gehaald en heeft hij buisjes gegkregen, in die week fleurde hij weer helemaal op, en het weekend erna was t weer helemaal mis (zelfs erger dan voorheen_ weer naar de kno arts gegaan , die heeft ons doorgestuurd naar kinderarts.. en die stuurt ons weer van kastje naar de muur... eesrt zou hij kinkhoest hebben en toen weer niet, nu is het een virale infectie ( kortom...gewoon een griepje) deze week leek het weer goed te gaan en sinds gisteravond is het weer mis!
    ben der zooooooooooo zat van!
    ga morgen maar weer eens een belletje doen naar 1 van de artsen...

komt iemand dit misschien bekend voor?

verder heb ik weinig tips voor je, behalve die van de mn voorgangers

11. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    het komt me niet bekend voor wat je allemaal schrijft, maar ik zou zeker morgen weer gaan bellen, zeker zo voor het weekend.
    zielig zeg dat hij al zo lang allemaal last heeft.
    hoop dat ze snel wel vinden wat er aan de hand is en dat hij dan wel goed geholpen kan worden.

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tjemig anne-marie das niet niks, ik hoop dat je gauw de juiste arts en de juiste behandeling vindt.
    Das dus echt niks zo lang van het kastje naar de muur gestuurd te worden, succes meis!

Gisteren nog even een goed gesprek gehad op de creche, de leidsters overtuigden mij er van dat ik toch echt niet te snel bij haar moest kijken als ze alleen maar hoest. Als ze er bijna in stikt natuurlijk wel gaan kijken zei de leidster lachend :(
    Ik zag behoorlijk tegen de nacht op moet ik jullie bekennen hoor.
    Nadat ze in bad was geweest haar rug, borst en onder de neus en onder de voeten ingesmeerd met luuf.
    Zetpilletje gegeven, VSM druppels gegeven :confused: .
    En ja hoor mevrouw begon om half 2 weer te hoesten niet ernstig maar telkens zo'n drie hoestjes achter elkaar, even stil en dan weer.
    Heb het zo'n 15 minuten aangehoord (moeilijk hoor!) toen mijn bed uit, flesje roosvicee gemaakt maar toen ik bij haar deur aankwam was het stil, dus ben ik maar weer in bed geslopen, in slaap gevallen en vanmorgen werd ik gewekt om half zeven door een vrolijk teutende dominique :D zou ze me dan toch een beetje voor de gek hebben 8) ?

nou ja hier komen we wel door als het zo verder gaat!

Henriette

13. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    of haar keel is een beetje beter en moet ze nog wel hoesten maar niet zo erg meer dat ze er klaar wakker van wordt.
    dat is bij ons nu ook 2 nachten zo.
    maar van te voren had ze wel echt last dat kon je echt merken.

bij ons is deze nacht ook weer super gegaan met de luuf en ui.
    hele nacht doorgeslapen!

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    zou natuurlijk ook kunnen mejon, misschien denk ik nu te negatief, maar ik vondt het zo treffend dat ze elke nacht om dezelfde tijd komt en dat zeiden ze op de creche ook.

vanavond wil ik het zonder zetpilletje proberen omdat ze die om half zeven krijgt daar heeft ze volgens mij om half 2 niks meer aan.
    gewoon weer luuf smeren en vsm druppeltjes en weer kijken.

Heerlijk he zo doorkunnen slapen?

henriette

15. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik geef ook vanavond ook geen zetpilletje meer.
    gewoon luuf, een ui en bisolvon druppels.
    ook de bisolvon ga ik afbouwen.

die nachten zijn echt heerlijk zo ja.

en ik zou als ik jou was niet denken dat je kleine het "express" doet.
    ons meisje werd ook regelmatig wakker en dat was ook vaak rond dezelfde tijd, maar zoals ik al zei: we merkten wel dat ze echt flink last had. en als ze even wakker was en overeind zat dan beurde ze weer op en begon dan te spelen.
    net als bij jullie.
    maar als ze dan weer even op zijn dan hebben ze ook niet zo'n last van slijm e.d.
    dus dat kan best kloppen hoor dat ze daarna dan weer vrolijk zijn.
    dat zei de doktersassistente ook tegen mij.

16. randi

randi Niet meer actief

hier naar de ka geweest en gewoon de bovenste luchtwegen die geirriteerd zijn is blijkbaar veel voorkomend in deze periode dus heb nu pilletjes gekregen brontine vrac die de slijmen oplossen moet ik 3x daags geven en s'avonds een zetpil genaamd balsoclase. hun bedjes ook schuins hoger zetten ( had ik al gedaan) en dan zou het na een paar daagjes beter moeten zijn dus laat ons duimen dat mijn dames tegen zondagavond al veel rustiger slapen want mama moet er dan al om 4.30 uit om om 6u te beginnen [-o<

17. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    wijn zijn gister ook weer bij de ka geweest en er was iemand voor onze eigen in de plaats gekomen, hele leuke vent! heel duidelijk enzo...
    valentijn word getest op inhalatieallergie, voedselallergie, dierenallergie en zijn afweer systeem word getest en in de tussentijd moeten we het doen met een ventolinpomp..
    ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen

hoplijk gaat het gauw beter met nina!

Deel Deze Pagina