Er zijn hier al meerdere topics over geweest, maar ik heb echt alle tips opgevolgd en nog steeds is mn zoontje 9 van de 10 keer kletsnat op zn buik als hij wakker wordt! En het vervelende is dat hij er ook eerder wakker door wordt (ca 6 uur, slaapt daarna wel weer in, maar heel rommelig) terwijl de keren dat hij wel droog blijft slaapt hij meteen tot 8 uur smorgens! Wat ik al heb geprobeerd: - grotere luier (geen succes: zit te los bij de beentjes waardoor lekkage daar ipv bij de buik) - luier achterstevoren - andere merken (3 verschillende) - luierbroekje (had in de eerste instantie succes, maar tegenwoordig is het ook 7 van de 10 keer doorgelekt :x) - geen drinken meer na 18 uur (zielig en weinig succesvol) Ik ben het nu dus goed zat! Nu las ik op voorgaande topics dat er ook luierinleggers bestaan die er voor zorgen dat de luier meer kan absorberen. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand waar je ze kan kopen? Ik ben ten einde raad!
hihhi moet wel lachen om alle dingen die je al hebt gedaan en dat het niet werkt. Zie jou al helemaal voor me. hihihi. Ik heb het probleem niet(nog niet althans hij slaapt op zijn rug). maar ben echt benieuwd hoe je dit op kan lossen.
Bij de supercoop en de Em-Te verkopen ze de inlegger wel.. En hier was het DE oplossing.. Nu voldoen gewone luiers zonder inlegger.. Als ze veel heeft gedronken dan doe ik voor de zekerheid nog wel eens s'nachts een inlegger in. Maar een kraamverband voldoet ook hoor!
Hè wat vervelend om je kindje bijna iedere ochtend nat uit bed te halen, zeker nu het zo koud is! Ik heb ook geen tips maar als je geen luierinlegger (nog nooit van gehoord!) kan vinden dan zou ik er een maandverbandje inleggen. Succes!
Kun je hem niet nog verschonen als je naar bed gaat? Dan haal je hem misschien minder uit zijn slaap, dan als hij al nat is.. Maar die inlegluiers klinken ook handig
ik lees mee, hier ook 9 van de 10 keer smorgens nat. hij heeft dan wel een slaapzak om maar toch.... zal niet lekker liggen... wat voor inleggers voor luiers bestaan die dan? of inlegkruizen voor vrouwn?
waarom is na 6 uur niet meer drinken zo zielig trouwens (niet dat ik je aanval hoor, vraag t me gewoon ff af) je kind droogt niet zomaar uit toch? en missschien vind ie t een paar dagen vervelend, maar aals je hem er aan laat wennen niet meer te drinken na 6 uur heb je misschien 3 dagen gezeur hierom en daarna dat ie niet zo nat is 's ochtends?
Ik las hier op het forum een keer van iemand die Tena Lady in de luier deed. Dit was wel meer voor de mega plasjes 's nachts waarbij de baby het niet droog hield omdat de luier de hoeveelheid niet op kon vangen tijdens een lange nacht. Of het ook helpt voor en buikslaper weet ik niet. Maar Tena's zijn bij iedere supermarkt te koop!
Oef hier ook zo eentje die constant doorlekt. de achterkant van zijn luier is ook helemaal droog. Ik lees dus even mee!
Mijn zoon krijgt om 7 uur voordat hij gaat slapen nog een fles. Hij "moet" wel anders gaat hij echt niet slapen!
oh ja 9 maanden is misschiennog wel wat jong om geen melk meer te krijgen na 6 uur, sorry had k ff niet op gelet.
Ik heb inm. inleggers gevonden bij de Poiez (ook dekamarkt elders in het land) en dit is een succes. De luierbroekjes begonnen hier ook weer door te lekken... Maar heb nu eindelijk inleggers gevonden (supergroot kraamverband lijkt het haha) en dit werkt al langer dan een week heel goed! droge buik 's ochtends en geen doorlekken meer!
Tena lady of maandverband zou ik proberen.... En je hebt ook van die strikslips...plastic ding over de luier heen zodat die niet doorlekt . Waar je die nog kunt krijgen weet ik niet, maar die gebruikten we in de zorg. Ehhhm 2 luiers aandoen en dan de een wat hoger aan de voorkant als de ander....wordt wel een heel geprop. Ik hoorde ook dat luierbroekjes meer kunnen opvangen en minder snel doorlekken. Of het zo is weet ik niet....ik heb het nooit hoeven proberen. Pfff, ja het lijkt me wel ontzettend lastig, maar dit is wat ik zou proberen denk ik....
Je kan bij de apotheek een proefsetje van tena lady of depent vragen. Kan je het een keer proberen zonder dat je gelijk zo'n duur pak moet kopen. Bij mijn zoontje hielpen de vernieuwde luiers (de oude lekte ook door) van kruidvat heel erg goed. Hij is 's ochtends niet meer nat.
Ok, bedankt voor de tips! We hebben hier een EM-TE in de buurt dus daar ga ik vanmiddag nog kijken! Vanmorgen was het 6 uur dat ie wakker werd... weer helemaal nat: echt niet leuk!! O ja: een maandverbandje heb ik dus ook geprobeerd. Zowel aan de voorkant (bij zn piemeltje dus) in de luier geplakt als een keer in het midden maar beide keren toch nat en doogelekt. Wrs doordat dat soort produkten ook plastic aan de onderkant hebben, dan neemt de bovenkant wel urine op, maar is natuurlijk nog sneller verzadigd dan een luier? 2 over elkaar aan heb ik nog niet geprobeerd, maar lijkt me vreselijk broeierig en dik zitten? Moet je dan de bovenste een maat groter kopen? Een plastic broekje oid klinkt ideaal! Waar kun je die kopen?? Vernieuwde luiers van kruidvat: zijn dat de luierbroekjes of gewone luiers? Ik heb de luierbroekjes al wel geprobeerd, maar deze lekten ook door aan de bovenkant? Poiez hebben wij niet, evenals dekamarkt. Maar misschien dezelfde dan als van EMTE? Moet ik zoeken bij de babyspullen? Is het van een bepaald merk? Heb geen idee of het eruit moet zien als een maandverbandje oid??? Ik ga vanmiddag iig even bij EMTE kijken en anders dan misschien toch 2 luiers over elkaar heen?