Hoi meiden, Onze dochter is net 2 geworden. Ze is een heel pienter meisje en heeft dus ook een echte eigen willetje wat soms heel vermoeiend is! Ze slaapt s'middags ook vaak niet meer. soms valt ze met mij samen op de bank in slaap, maar ik hoef haar niet meer naar bed te brengen s'middags dat werkt echt niet meer. Het naar bed gaan s'avonds is op zich niet echt een probleem. Ze gaat rond 19.30-20.00 uur naar bed. Soms heeft ze wat moeite met inslapen en moet ze nog wel eens huilen. Maar nu word madame vaak s'nachts wakker en altijd rond een uur of 1.30. Dan komt ze uit haar bedje en gaat bij haar deur staan huilen ( ze kan er niet uit want haar klink staat omhoog). Dan troosten we haar even en leggen haar weer terug in haar bed. Meestal gaat ze dan weer slapen tot een uur of 6.00-6.30 maar soms word ze nog een paar keer wakker. Dit is nu een paar weken zo. Ik merk wel aan haar dat ze steeds in verschillende fases zit met bepaalde dingen, dus misschien dat dit er ook weer een is? Maar moet wel zeggen dat het ons aardig opbreekt om er s'anchts steeds uit te moeten. Helemaal nu ik 37 weken zwanger ben en al zo vreselijk moeilijk in slaap kom. Zijn er meiden die dit herkennen met hun peuter? En zou dit nou een fase zijn? En wat deden jullie hier aan? Liefs J