verschil in zwangerschappen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Suprise, Dec 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    Ik ben nu 5+3 zwanger. De zwangerschap van mijn zoon ben ik de hele zwangerschap misselijk geweest. Nu dus weer zwanger en hoop dat het goed gaat natuurlijk. Maar wat ik me afvroeg. Zijn er dames die bij de eerste ook zo misselijk zijn geweest en bij de tweede niet of nauwelijks?

Ook heb ik nu veel meer last van mijn borsten en mijn buik.

2. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

Jan 29, 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Bij de eerste overgegeven tot een week of 24 en dat was iedere ochtend een opluchting en bij de tweede zo overgeven tot bloeden aan toe en ook echt 25 weken kon er haast niks in krijgen echt vreselijk inmiddels zit ik ook nog maar 4 kilo boven strart gewicht

Hoop dat jij het beter treft haha

Groetjes Anoniem

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    Dat hoop ik ook bij de zwangerschap van mijn zoon in het ziekenhuis gelegen voor uitdroging en meerdere keren op het randje gezeten.

4. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,195
    548
    113
    Female
    bij mijn zoontje.
    3x gespuugd in de hele zwangerschap
    om 20:30 was ik kapot en viel zo in slaap op de bank.
    kreeg heel erg eczeem, terwijl ik dat nog nooit in me leven gehad heb.
    heel weinig haargroei op me benen.
    heel erg last van zuurbranders.
    zin in hartige dingen.

Nu zwanger van een meisje.
    tot 15 wkn misselijk geweest en moet eten smorgens anders ga ik spugen.
    nu ben ik smiddags om 15:00 helemaal kapot.
    nu geen eczeem gekregen.
    haargroei is nu normaal.
    nog maar 1x zuurbranders gehad!!
    nu heel veel zin in chocola en zoetigheid terwijl ik normaal nooit van snoep hou.
    en ben nu veel minder aangekomen als toen de tijd bij mijn zoontje maar dat kan natuurlijk nog veranderen haha hoop het niet was 22kilo aangekomen.

5. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

Aug 28, 2012
    292
    1
    0
    nederland
    bij mijn twee eerdere zwangerschappen (jongens) voelde ik me super fit, niet misselijk of moe etc. ontzettend veel eetlust en daarom ook veel aangekomen bij allebei ;):D

deze zwangerschap (als het goed is weer een jongen) ben ik tot een week of 10 erg moe geweest.. vanaf het begin last van pijnllijke borsten en deze keer erg misselijk ook nu nog en alleen nog maar afgevallen. :) maar geniet deze zwangerschap wel weer ontzettend, het is en blijft toch fantastisch om zwanger te mogen zijn :))

6. denise23

denise23 Fanatiek lid

Oct 29, 2011
    1,229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    bij mijn eerste dochtertje:
    16 weken lang misselijk geweest
    een bloeding met 20 weken en een bloeding met 25 weken
    ziekenhuisopname met 25 weken
    veel harde buiken vanaf 20 weken ongeveer
    bij 25 weken al een gedelltelijk verweekte baarmoedermond
    vanaf die periode ook halve dagen werken, aangepast (zittend) werk en eerder met verlof (met 34 weken)

nu weer zwanger van een meisje
    de eerste paar weken klein beetje misselijk geweest
    2 dagen steeds overgegeven
    wel erg moe de eerste 16 weken
    verder ging de zwangerschap gelukkig heel voorspoedig
    een beetje last van mijn rug en bekken maa rik heb dan ook een staand beroep en natuurlijk mn grote meisje die ook aandacht nodig heeft!
    nu nog 2 dagen werken en dan heb ik verlof!! (tot 36 weken doorgewerkt!!)

dus al bij al 2 totaal verschillende zwangerschappen!

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn eerste had ik een knaltest met 4+3 en gaf gelijk vanaf die dag over toenvallig. Bij deze tweede teste ik pas met 8 weken positief om enkele dagen later pas te beginnen met overgeven.
    Dus het kan verschillen en het ligt ookniet aan het geslacht ofzo want we krijgen er een tweede dame bij. :D

8. Hier ongeveer vergelijkbaar. Gelukkig bij beide niet extreem misselijk geweest, maar wel een paar weken flink beroerd en weinig eetlust. Begon bij beiden met 6 weken en bij de eerste stopte het met 11 weken, dit keer stopte het al eerder, met 8/9 weken.

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    bedankt voor jullie reacties. Ik ben met mijn zoon bij exact 6 weken begonnen. ben benieuwd hoe dat nou gaat. tot nu toe nergens last van. Zaterdag ben ik 6 weken dus we wachten af.

Toch wel grappig om te zien dat de ene zwangerschap de andere niet is. Ik krijg bij een goede zwangerschap zowiezo een hele andere zwangerschap. Heb een hele andere partner als de eerste keer dus....

10. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

Oct 23, 2011
    222
    0
    0
    Ik ben planner in een zorginstelling
    Bemmel ( Gelderland)
    Bij de eerste geen tot weinig klachten gehad.
    Was een heerlijke zwangerschap en heb het zeker nog gemist na de geboorte.

Nu een totaal andere zwangerschap.

Alles wat je kan hebben heb ik ( gehad ).
    Geen fijne zwangerschap dit x dus.

Allebei van een jongetje.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Bij de eerste zere borsten en misselijk met overgeven vanaf 6 weken en nu vooral moe, misselijk gevoel maar gelukkig haast niet overgeven en geen pijnlijke borsten. Voel wel af en toe wat trekkingen van mij baarmoeder. Denk dat ik die deze keer meer opmerk omdat ik ze herken.

12. Leliana

Leliana Niet meer actief

Bij mijn tweeling nergens last van gehad. Ja, af en toe een beetje misselijk in het begin maar meer ook niet.

Bij mijn jongste tot een 16/17 weken héél erg misselijk geweest (medicijnen gekregen) en enorm last van BI.

13. rijkie28

rijkie28 Actief lid

Oct 19, 2012
    130
    0
    0
    friesland
    bij me dochtertje ben ik een dag goed ziek geweest en daarna niet meer en goede zwangerschap en bij onse tweede ben echt misselijk geweest hoefde wat teruiken was zo broed en kokhalsen heb paar keer echt overgeven heb nu soms nog wel met deo spul misselijk bah .
    ieder zwangerschap is anders,.

14. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het nu achteraf vergelijk zeg maar, dan was ik bij de tweede het misselijkst, en dat was een meisje. Eerste een jongen en die verwacht ik nu ook weer.
    Sommige dingen blijven, heb altijd een lage bloeddruk bijv. De eetbuien verschillen per zwangerschap en per moment in de zwangerschap.
    Vorige zwangerschap had ik het steeds heel warm, was in het voorjaar/zomer/herfst. Nu in de winter heb ik juist KOUDDDDD.

Verder was de eerste zwangerschap en eitje, nergens last van gehad. De bevalling vond ik wat minder geslaagd. Tweede zwangerschap aanmerkelijk meer problemen met rug/bekken etc. En dat komt nu ook weer opzetten.

15. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    1,679
    0
    36
    Mijn 1e zwangerschap heb ik nergens geen last van gehad....... Helemaal niets (Kregen toen een dochter)

Deze zwangerschap heb ik tot me 15e week niets anders gedaan dan overgeven, en heb nu enorme rugklachten.
    Dus 2 compleet verschillende zwangerschappen,
    geen enkele zwangerschap is hetzelfde.

16. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Bij mijn jongens was ik wel misselijk, heb gelukkig nooit hoeven overgeven, maar stond wel elke ochtend onder de douche te kokhalzen. Heb me ook heel slap en moe gevoeld.
    Ik lustte niks, vooral geen brood en geen vlees, viel de eerste weken alleen maar af.

Nu wacht ik nog steeds op de eerste misselijkheid ;) Ik heb altijd honger, vooral trek in pizza en zo, lekker gezond dus.

Bij de 2e had ik heel veel last van mijn bekken, bij de eerste en nu dus de derde helemaaaaaal niet! Ik ben ook amper moe geweest. Ik kan wel zeggen dat deze zwangerschap heel anders is dan de eerste 2.

17. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,260
    1,165
    113
    1e (jongen)
    - slechte eetlust, afvallen maar niet misselijk
    - veel/diep slapen
    - vanaf 22 wkn rug/bekkenklachten, die snel erger werden
    - vanaf 20 wkn veel maagzuur
    - vanaf 26 wkn volledig in ziektewet ivm (over)vermoeidheid, harde buiken en pijnklachten

2e (meisje)
    - misselijk vanaf 3 wkn, onveranderd tot de bevalling
    - continue honger, dag en nacht aan het eten
    - slapeloosheid, depressieve gevoelens, veel huilbuien, soms hyperventilatieaanvallen
    - veel obstipatie en rommelende darmen
    - vanaf 15 wkn rug/bekkenklachten, die snel erger werden
    - vanaf 18 wkn volledig in ziektewet ivm misselijkheid en pijnklachten, psychisch helemaal erdoor heen

3e (meisje)
    - misselijk en (veel) spugen vanaf 5 wkn, zeer slechte eetlust en veel afvallen, aantal keren tegen uitdrogen aan, maar met medicatie ziekenhuisopname kunnen voorkomen. Spugen en misselijkheid duidelijk afgenomen na de 20 wkn.
    - nu 24 wkn en af en toe een beetje rugpijn, nog geen echte last van bekken gehad
    - vanaf 20 wkn maagzuur
    - van 5 tot 19 wkn volledig in ziektewet, nu weer gedeeltelijk aan het werk
    - psychisch vrij stabiel, nauwelijks huilbuien e.d.

Hoewel ik alle zwangerschappen zwaar vind, toch duidelijk anders...
    Ik help je hopen dat de (heftige) misselijkheid je dit keer bespaard blijft!

18. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

Feb 8, 2011
    501
    0
    0
    Hier 3 jongens, de eerste 2 zwangerschappen misselijk en ik zag er echt niet uit! Bij de derde was ik niet misselijk, stralend zwanger!
    Dus echt geen peil op te trekken!
    Veel succes en geniet van je zwangerschap!

19. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    bedankt meiden voor alle reacties. Hier nog steeds geen misselijkheid te bekennen. Verder ook geen klachtjes eigenlijk. Ben dus erg benieuwd naar woensdag dan krijg ik een eerste echo. Ik probeer positief te blijven en te denken dat ik tot nu toe gewoon geluk heb. Zal woensdag even laten weten wat er uit de echo kwam

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb het andersom.
    Bij zoonlef geen enkel symptoom bhalve het uitblijven van oma's maandelijks bezoek.
    Bij deze heb ik toch wel de nodige kwaaltjes gehad, gelukkig niet echt misselijk geweest.

Share This Page