snachts wel of niet verschonen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1983, 23 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

ik lees regelmatig dat mama's tijdens de nachtvoeding niet meer verschonen. dat spreekt me wel aan natuurlijk, want dan kan ik gewoon bv geven en hoef ik mijn bed niet meer uit. (Ties slaapt in een wiegje naast mij)

maar wat ik me afvraag, liggen jullie kinderen dan niet de hele nacht in een vieze luier? of verschonen jullie alleen niet als de luier nog leeg is?

groetjes marieke

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    luiers van tegenwoordig, zijn goed genoeg om die hoeveelheid op te vangen. Als ze op den duur door gaan slapen, bijvoorbeeld van 7 tot 7 - dan moet de luier dat ook aankunnen.

En echt 'vies' is de luier niet, ze absorberen het vocht zo goed!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Goh, ik heb echt geen flauw idee wanneer ik die luier niet meer ben gaan verschonen...

Maar ik zou denken, een kleine plasluier kan geen kwaad. Tenzij er poep in zit of het echt een hele volle plasluier is.

4. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Ik rook altijd even of het geen poepluier was en kneep even in de luier om te voelen of er veel plas in zat.
    Als ze niet tot weinig geplast hadden verschoonde ik ze niet s'nachts.
    Bij een poepluier verschoon ik wel altijd s'nachts.
    Nu nog heeft mijn jongste s'nachts wel eens een poepluier, daar wordt ze dan echt wakker van dus die verschoon ik dan s'nachts.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

oke, bedankt voor jullie antwoorden! ik ga vannacht eens proberen niet te verschonen, meestal poept Ties dan niet en plast hij niet heel erg veel dus dat scheelt.

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Voor de 1 na laatste voeding geef ik dr na de voeding een schone pamper.
    Meestal heeft ze daar dan al wel weer een beetje in geplast.
    En dan laat ik het in de nacht of de laatste fles zitten!
    Tenzij de gepoept heeft natuurlijk.
    En als ik dr wel een schone pamper geef dan doe ik dat gewoon in dr ledikantje.

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik doe het bewust niet, omdat Milan dan erg wakker word en dan weer moeilijk in slaap te krijgen is.
    Natuurlijk wel als hij gepoept heeft, maar dat is s'nachts nog nooit gebeurd!

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben de eerste maand denk ik ongeveer verschoond daarna ook niet meer. Poepen deed hij gelukkig nooit s'nachts. Ik denk dat zo een luier dat wel aan kan want als je kindje straks klokje rond slaapt moet hij het ook aan kunnen en dan is je kindje groter en de plasjes denk ik ook. Inderdaad gewoon keertje proberen

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier als we naar bed gaan even kijken. heeft ze geplast dan een schone aan. zoniet dan gaat ie lekker me naar de volgende morgen. maar goed, marinte komt s'nachts niet voor voeding

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Zodra Kyra niet elke keer een poepluier meer had, en haar poepmoment (wat een stom woord hehe) verschoof naar de dag zijn we niet elke keer gaan verschonen.

Kyra wordt nog vaak om 23.00, 2.00, en 5.00 uur wakker en staat om 7.00 uur op en ik ben heel blij dat ik haar gewoon naar ons bed kan halen, aan kan leggen en dan haar weer terug in haar eigen bedje kan leggen. Ik geloof niet dat het luier verschonen nog zou lukken met mijn slaapdronken kop. ;)

11. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik verschoonde altijd de luier met de nachtvoeding, behalve als er niks in zat natuurlijk... maar dat was bijna nooit hoor, altijd wel een plasluier. Ik deed het mede omdat ze tijdens het drinken aan de borst snel weer in slaap viel... dus na de 1ste borst even luier verschonen dan werd ze weer wakker en dan nog even drinken aan 2de borst en weer in slaap vallen...

12. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier tot een week of vier gedaan, toen niet meer. Wel bij poepluier, maar de rest nooit. In de ochtend is ie keizwaar, maar hij lekt niet en M. heeft er geen last van. En als ik verschoon gaat ze niet meer slapen. Hier is het dus ook bv en weer terug! Lekker handig!

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik deed het altijd wel voor de nachtvoeding. Op een gegeven moment "wist" ze ook dat ze na het verschonen de fles zou krijgen, als ik haar op de commode leg werd ze al helemaal rustig. Tegenwoordig slaapt ze meestal door (23:00-7:00) en dan verschoon ik haar niet meer hoor.

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    ik heb een bepaalde regelmaat. na het voeden altijd luier verschonen! het is nooit voorgekomen dat er niks in zat. en ze slaapt daarna gewoon heerlijk door, geen probleem!
    en hoe goed de luiers ook zijn tegenwoordig....ik vind het niks om haar in een broeierige luier te laten liggen.
    urine en poep komen toch tegen de billen aan..

ik ga voor het voeden altijd mijn bed uit. ik voed en verschoon in de woonkamer omdat het daar donkerder is. in de slaapkamer hebben we geen nachtlampje en is het grote licht zo fel..dan is ze meteen klaarwakker.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zo doen wij het ook sinds een weekje. Gewoon kijken en ruiken. Als de luier niet vol zit hoef je hem niet te verschonen. Soms overdag heeft onze dochter tussen 2 voedingen ook nauwelijks wat gedaan dan doe iknog geen schone luier om.

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik had dit topic gelezen en dacht, hee dat ga ik proberen. Aangezien ons meisje superwakker wordt van luier verschonen.

Dus vannacht kwam ze voor een fles, heb haar eruit gehaald, ze dronk tot ze in slaap viel en ik heb er zonder problemen teruggelegd. Ongeveer 20 minuten bezig geweest denk ik, terwijl we normaal een uur over doen om haar weer slaperig te krijgen na het eten. Gelukkig komt ze bijna nooit 's nachts.

Heb wel even gevoeld of er veel in zat (knijpen dan voel je die gel).

Deel Deze Pagina