Eten op school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lov23, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wat kijgt jullie kindje allemaal mee naar school om te eten en te drinken?

2. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Een stuk fruit en een beker ranja. als hij overblijft twee broodjes en een beker melk. Als het erg warm is ranja ipv melk

3. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn zoon van 4 heeft vandaag mee:
    - bakje met mandarijntjes (1,5 mandarijn in partjes)
    - 2 boterhammen (1 met appelstroop en 1 met muisjes, hij had zin in zoet vandaag)
    - 1 beker melk

Hij mag 's morgens meestal zelf kiezen wat voor fruit hij wil en wat voor broodbeleg. Favoriet is salami of geitenkaas met honing.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ze mag binnenkort voor het eerst naar school...blijft ook over en zat me te bedenken wat ik moet meegeven....

Maar eten jullie kindjes ook s' morgens al een boterham?

5. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ja, s morgens een broodje kaas uit de magnetron, pap lust hij niet.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Uh...ja. Een kind moet toch ontbijten voor hij/zij naar school vertrekt? En wij eten geen pap, maar brood.
    Hoeveel hij 's ochtends eet wisselt. Soms 1 boterham, soms een boterham+beschuit, soms 2 boterhammen.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Uhhh....snap ik:cool:
    Mijn dochter ontbijt ook hoor;) alleen zijn er ook genieg die dat niet doen...en dan geef je ook meer mee naar school en dat wil ik dan alleen even weten;)

8. Bri

Bri Niet meer actief

sorry, ik dacht heel even dat je overwoog om je kind zonder ontbijt naar school te brengen.... ik weet dat het inderdaad steeds vaker voorkomt dat er kinderen met lege maag op school komen, echt te triest voor woorden. (het kan natuurlijk een keer gebeuren, als je ze iets voorzet en ze eten er haast niks van, maar het moet toch niet de gewoonte zijn.)

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee joh! Gebeurt hier absoluut niet.....
    Hartstikke slecht...;)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ontbijt, meestal met Brinta, soms een boterham of muesli met yoghurt.
    Naar school 2 boterhammen, 1 met hartig (meestal worst) en 1 met zoet smeersel. Hij eet de ene in de kleine pauze op. De andere bij de overblijf. En dan een pakje sap, en een beker roosvicee. Ik heb geen idee welke boterham en welk drinken hij in welke pauze neemt. Maar hij wil dit graag mee.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

maar als ze in de morgen thuis al een boterham eten...neem je dan een boterham mee naar school?

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als hij daar zin in heeft wel.. Meestal wel, want mijn oudste kan niet snel genoeg 2 boterhammen opkrijgen bij de overblijf (te gezellig) en aan 1 boterham en een appel/banaan heeft hij te weinig.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ik schrijf het gek zie ik....
    dan neem je dus 1 of 2 boterhammen mee naar shool als ze in de morgen ook een boterham eten...

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier smeer ik elke ochtend 2 boterhammen met pindakaas..
    soms eet ze ze allebei, soms ook niet...
    Daar doe ik dus niet heel moeilijk over.

Om 10 uur eten ze op school fruit (en iets anders meegeven zoals een boterham mag dus niet van school) met een pakje drinken.
    (geen frisdrank en bij voorkeur in een antilekbeker... maar ik geef dus altijd een pakje mee)

Voor de lunch geef ik wederom 2 boterhammen mee... meestal met hartig beleg omdat wij nou eenmaal niet zo van de zoetigheid op brood zijn.
    Sandwichspread (met of zonder kaas), gebraden gehakt, jonge/oude kaas, salami... en vandaag had ze mazzel: pindakaas met hagelslag.
    En ik stop er vaak een klein tomaatje, gedroogde abrikoos of paar rozijntjes bij voor het lekker :)
    Met pakje nummer 2 erbij.

Ik geef altijd 1 pakje sap en 1 pakje melk mee.. meestal drinkt ze de melk bij dr fruit en het sap bij de lunch.

Oh en absolute no go hier op school.. naast frisdrank.. zijn pakjes capri sonne. Dit omdat ze zo knoeien bij het open maken :)
    En ook koekjes, repen en ander snoepgoed komt altijd weer mee naar huis... dat mogen ze dus niet opeten.
    buuf klaagde laatste dat haar dochter zelfs dr voorverpakte ontbijtkoek niet op had mogen eten... want ongezond zeiden ze.
    Denk dat het meer is dat ze een lijn moesten trekken.. want een gewone plak ontbijtkoek mag wel... maar goed. Beetje suf was het wel :)
    (en dan ben ik absoluut voorstander van bovenstaande regels... vond het toch wat suf.)

en soms komt er nog een boterham weer terug na schooltijd.. maar meestal heeft ze dan om half 4 alsnog honger.. dus dan eet ze op weg naar huis de overgebleven boterham alsnog op.
    (vooral als ze tijdens de lunch naar de speeltuin gaan.. is er weleens geen tijd voor boterham nummer 2... maarja einde van de middag heeft ze dan natuurlijk wel honger)

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Voor in de kring 's ochtends fruit en een pakje sap, bij eventueel overblijven een boterham met kaas, smeerkaas of pindakaas en een pakje zuivel (melk, chocomelk, fristi).

16. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Als pauzehapje ( 10.00 uur) een beker vruchtensap (perzik/sinasappel, mango/ananas oid) en een liga ( of plak ontbijtkoek of fruit) en voor tussen de middag een boterham met beleg en fruit ( of als ze het pauzehapje al fruit heeft dan krijgt ze er komkommer/tomaatjes/paprika bij ) en een pakje soja melk.

Vandaag heeft ze mee :
    pauzehapje - beker sap & een liga ( evergreen)
    Tussen de middag - boterham met cervelaat, halve appel & pakje soja melk.

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier 's ochtends 2 boterhammen (of 1 boterham en 1 beschuitje) en een kop thee. Mee naar school een pakje appelsap en een liga/noten of granenreep/sultana of iets in die richting en tussen de middag dan weer 2 boterhammen maar dan met melk er bij. Na schooltijd eten we fruit in principe, maar soms neemt ze weleens wat druiven of een mandarijntje mee naar school.

18. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Hier krijgt hij een stuk fruit mee , ( banaan , druiven oid )

Ook 3 boterhammen. 2 in een zakje en 1 in een zakje.

de 2 zijn voor het overblijven, die ene apart voor als hij nog meer honger heeft.

Neemt nooit wat mee terug, soms wel korstjes.

Verder gaf ik altijd 2 pakjes mee ( smorgens en overblijf ) maar tegenwoordig krijgt hij een flesje met sap mee

( flesje is een leeg spaflesje , geen babyfles natuurlijk )

19. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    Ow en het ontbijt is hier met regelmaat wat anders, hij is niet altijd een goede ontbijter.

20. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hier ontbijt hij eerst thuis samen met mij.. Soms een boterham, soms beschuitjes of yoghurt met cruesli.

Dan neemt hij voor de ochtend bakje fruit mee, hij mag elke dag kiezen wat voor fruit hij mee wilt. En een beker drinken, de ene x wat sap en andere X melk.

Op vrijdag blijft hij over, dan krijgt hij ook broodtrommel mee net 2 boterhammen met beleg naar keuze en beker melk. En ik doe er ook altijd iets van een klein snoepje in.

Deel Deze Pagina