s'nachts zindelijk maken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nipa18, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    zoonlief word 9 van de 10 keer wakker met een droge luier, hij is overdag al een tijd zindelijk. maar nu wil ik het voor de nacht ook doorzetten. maar een ongelukje kan gebeuren. hoe bescherm ik zijn matras? iemand tips?

2. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Ik heb een hoeslaken die waterdicht is! Mijn zoon is nu ook zindelijk en al 3 nachten ook droog. Durf ook nog niet goed de stap te nemen zonder luier.
    groetjes ylona

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je hebt van die waterdikte moltons ook handig met spuugongelukjes. Succes! Hopelijk gaat het zonder luier ook goed en heb je niet te veel was.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij gaan nu de 4de nacht zonder luier in en Juul heeft vanmorgen een ongelukje gehad....ze wil er ook niet over praten..

Maar ik heb op haar matras een zeiltje uit mijn kraampakket, daarover een waterdichte molton dubbelgevouwen en daarover een hoeslaken.
    Zeiltje van mijn kraampakket was niet eens nat....

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    bij de hema heb je van die onderlakentjes die waterdicht zijn. zou er gewoon 2 of 3 neerleggen.

6. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    bij de hema een waterdichte molton die is net zo groot als de matras zelf. En daar overheen ter hoogte van de billen een matrasbeschermend matje, die heb je oa bij het kruidvat, liggen bij de luiers. Heten Drynites ofzo?

7. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
  8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    heb bij mijn schoonzus een matje uit haar kraampakket gekregen. ik denk dat ie er wel wakker van word en dus niet een hele plas doet;) en anders zien we het wel thnx voor de tips in ieder geval!!!!!!!!

9. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hier zijn de meiden nu sinds 2 weken helemaal droog,ook al bijna 2 weken geen luier meer aan.We hebben een speciale onderlegger onder het laken liggen.Maar...we hoeven ze niet wakker te maken,worden 's morgens zelf wakker en gaan naar de wc toe.Nog geen 1 nacht gehad dat ze in bed hebben geplast!

10. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hij was droog!!!!!! ben zo trots!!!!!!:D:D

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb ook een waterdichte molton genomen voor Thijmen. Had die nog van de zwangerschap :) Als je die gebruikt hoef je verder niets anders te gebruiken, hij is echt helemaal waterdicht.
    Thijmen heeft eigenlijk nog nooit een plasongelukje gehad, maar was vanmorgen maar wat blij dat dat ding erop zat omdat hij moest overgeven!

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik zag laatst in een ander topic ook al die Aqua Solaris voorbij komen. Klinkt wel ideaal.
    Plasongelukjes kunnen ze voorlopig toch nog wel af en toe blijven houden (tenminste, wat ik me nog van vroeger kan herinneren..) Dus dat lijkt me sowieso wel handig voor de wat langere termijn.

Mijn dochter is nu een paar maandjes overdag zindelijk. De laatste tijd heeft ze na de nacht zo'n 4-5 x per week een droge luier. En vaak wil ze na t opstaan niet eens naar de wc, maar houdt ze t nog een uur of 2 op..(?)
    Ik vraag me wel eens af of ze helemaal droog zou kunnen zijn, als ik dr gewoon een onderbroek aan zou doen 's nachts. Maar ik durf het nu nog niet helemaal aan, niet veel zin in nachtelijke praktijken :D

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij hebben nou 1 ongelukje gehad...het gaat dus hartstikke goed!
    Maar hier duurt het ook wel een uur voordat ze moet plassen als ze wakker is. Dat heb ik zelf niet, als ik wakker ben, moet ik ook meteen ;)

14. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    dat is ook een idee, in de nacht zindelijk maken , ga ook een hoeslaken halen bji de hema (hoe heet dat precies ) ? is het van plastic??

Wij zijn het ook aan het proberen had een leuk stickervel gemaakt maar ze kijkt er niet om of op, ook niet naar het potje

ze is 2, 5 jaar ,
    Laatste was ik bij een kennis van mijn man , en die zei is jouw kind al zindelijk , ik zei nee, nou die van mij wel hoor heb haar op het potje gezet met muziek , en dat werkte gelijk zei ze , jaja dacht ik.
    Werkte dat ook bij jullie ?

En vinden jullie 2, 5 jaar al oud dat ze nog niet zindelijk is ?
    vondt het niet zo leuk dat ze zei nou die van mij wel hoor is wel zindelijk en is net 2 jaar geworden zo van sleep ay slaap y,
    maar ja misschien vat ik het verkeerd op , maar ze had ook kunnen zeggen goh vervelend joh dat het bij haar nog niet lukt of zoets , of van het komt van zelf wel of zo iets gewoon iets anders zeggen dan bij mijne wel en jouwe niet ?? zo kwam het over ,
    zo dit is er effe uit !

masar goed die tip van s;avonds proberen vondt ikwerl een goeie hebben jullie nog andere tips en wanneer zag je een beetje dat je kroost zelf wilde op het potje? gr jmm

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier heeft mijn dochter een zeiltje van mijn kraampakket op het matras, daarover de hoeslaken en daarop nog een grote flannellen doek. Dat laatste puur voor een heel klein ongelukje dat ik hopelijk niet gelijk de hoeslaken er af moet halen snachts ofzo.

Overigens nog geen ongelukjes gehad dus weet niet in hoeverre dat werkt.

Stiefzoon van 4 heeft een waterdichte molton onderlegger op het matras liggen omdat hij wel vaak ongelukjes heeft.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier gewoon cold turkey gedaan. Ze was een week zindelijk overdag en kon het zo goed ophouden en aangeven.. Snachts de luier uitgelaten en uitgelegd dat ze geen luier aan had. Dat als ze moest plassen ze mij moest roepen om te zeggen dat ze naar de wc moest.

Heb de babyfoon op haar kamer gezet zodat ik zeker weet dat ik haar hoor.

Ze is vanaf het begin droog geweest en vandaag heeft ze mij voor het eerst wakker geroepen dat ze naar de wc moest. Waarschijnlijk omdat ze gisteravond laat nog erge dorst had en nog heeft gedronken.

17. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze oudste ging met 1 jaar en 9 maanden op de pot was echt droog overdag toen hij 2 jaar en 11 maanden was (een heel poep drama wel gehad) en was net na zijn derde verjaardag snachts droog hij gaf dit zelf aan
    er ligt altijd een plas matje op in geval mocht hij een nat zijn(gebeurd zeer zeer weig, denk zo'n 2a3 ongelukjes gehad )

18. Bri

Bri Niet meer actief

Onze oudste slaapt sinds twee weken ´s nachts zonder luier. Op het matras hebben we 1. een waterdichte molton van de hema (matje volstaat niet, je weet nooit precies waar hij gaat liggen in z'n grote bed), 2. een gewone molton (tegen het zweterige) en 3. een gewoon hoeslaken.

In die twee weken heb ik 6 nachten gehad dat ik z'n bed moest verschonen (nou ja, nachten, ook wel eens om 6 uur 's morgens) maar voor de rest gaat het super. Hij komt dan zelf z'n bed uit en gaat zelf naar de wc om te plassen en daarna weer terug z'n bedje in. We hebben een nachtlampje op de gang zodat hij kan zien waar hij loopt.

Nou is-ie ook al wel wat ouder (bijna 3,5), maar goed, hij moet ook een trap af voor de wc (slaapt op 3 hoog, wc op 2 hoog). Hij gaf zelf aan dat hij nu zonder luier naar bed wilde. Voorheen wilde hij dit niet omdat hij niet op de wc durfde te poepen, en dit ophield tot hij een luier omhad. Toen hij eenmaal op de wc gepoept had, wilde hij ook geen luier meer.

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    We hebben t vannacht geprobeerd..

(Was niet helemaal de bedoeling, maar ik had t er met vriendlief over gehad. Hij vond t onzin en heb t toen gelaten, maar toen had ie haar toch zonder luier in bed gelegd.
    Ik had haar dan alleen wel graag een zindelijkheidsbroekje (van de hema, met badstof aan binnenkant en plastic aan buitenkant) aangedaan en iets op t matras, maar goed. hihi)

Ze had een heel klein plasje gedaan, onderbroek en slaapzak waren een beetje nat. Maar niet van wakker geworden ofzo. Ook hoefde ze pas weer 2 uur na t opstaan naar de wc..
    Kweenie of ze dat dan toch had gevoeld ofzo en niet doorplaste?
    Hm, nou ja, ik denk dat ik t maar gewoon een paar nachtjes aankijk, maar dan wel met bedbescherming ;).

20. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hier nu 1 ongelukje gehad verder gaat het toppie!!!!!

Deel Deze Pagina