Hoi! Het klinkt heel gek, maar ik heb de hele tijd last van braakneigingen zonder misselijk te zijn. Het ziet er soms best gek uit dat ik dan kokhalzend door de gang loop.. Als ik slik (speeksel) dan helpt dat wel. Ben verder niet misselijk. Ik vind het heel gek, hebben meerdere vrouwen hier last van? (24 weken zwanger)
ik heb dit heel erg gehad in mijn zwangerschap, zeker tot 25/26 weken en daarna werd het hele stukken minder maar bleef wel aanwezig..
Eenmalig gehad, denk met 22 weken ofzo... Baby was druk en schopt hard, richting maag ofzo... En moet spontaan overgeven? Lege maag, daarvoor en erna niet misselijk, gewoon kunnen eten... Hele zwangerschap ook niet overgegeven, wel misselijk eerste trimester maar dat was over. Denk dat het ligt aan ligging/beweging van baby tegen organen aan wat die niet zo waarderen
Kan maagzuur zijn. Voel je het opkomen of moet je ineens kokhalzen? Ik zou het even bespreken met vk als je er bent, misschien is het wel iets simpels dat met een kleinigheidje verholpen is 😚
Ik heb dit ook, vorige zwangerschap ook. Ik heb het alleen als ik een poosje niets heb gegeten. En voortdurend tijdens het tandenpoetsen. Bij mij helpt het doorgaans om geen leeg gevoel in mijn mond/maag te hebben: drinken, druiven eten tussendoor. Wat heel goed helpt is drop, maarja, dat kun je moeilijk de hele dag eten natuurlijk haha.
Ik ben nu 17 weken en heb hier ook al de hele zwangerschap last van. Nog geen dag misselijk geweest, maar zodra ik iets vies zie of ruik moet ik flink kokhalzen. Prullenbakken, gootsteenputjes, hondenpoep, etensresten, maar ook hoesten en tandenpoetsen laten me bijna braken. Ik denk dat mijn kokhalsreflex gewoon heel hoog ligt nu. Hopelijk wordt het de komende weken minder.
Ik was vorige week 24w en had hetzelfde, heb ook een paar keer daadwerkelijk overgegeven. Gelukkig had ik ook weer afspraak bij de verloskundige en die gaf tips, regelmatig augurken eten, vanille vla eten en kleine porties gedurende de hele dag door eten ipv 3 maaltijden per dag. Ik vol me sinds ik dat doe beter dan in al die weken ervoor! Bij mij was het dus inderdaad maagzuur.