Braakneigingen maar niet misselijk!?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tammie1986, Oct 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tammie1986

Sep 24, 2016
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi!

Het klinkt heel gek, maar ik heb de hele tijd last van braakneigingen zonder misselijk te zijn.

Het ziet er soms best gek uit dat ik dan kokhalzend door de gang loop..

Als ik slik (speeksel) dan helpt dat wel. Ben verder niet misselijk.

Ik vind het heel gek, hebben meerdere vrouwen hier last van?

(24 weken zwanger)

2. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Vastzittend slijm?

3. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    ik heb dit heel erg gehad in mijn zwangerschap, zeker tot 25/26 weken en daarna werd het hele stukken minder maar bleef wel aanwezig..

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Eenmalig gehad, denk met 22 weken ofzo... Baby was druk en schopt hard, richting maag ofzo... En moet spontaan overgeven? Lege maag, daarvoor en erna niet misselijk, gewoon kunnen eten... Hele zwangerschap ook niet overgegeven, wel misselijk eerste trimester maar dat was over.
    Denk dat het ligt aan ligging/beweging van baby tegen organen aan wat die niet zo waarderen ;)

5. Maranne

Maranne Actief lid

Oct 23, 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Kan maagzuur zijn. Voel je het opkomen of moet je ineens kokhalzen?
    Ik zou het even bespreken met vk als je er bent, misschien is het wel iets simpels dat met een kleinigheidje verholpen is 😚

6. MamaLara

MamaLara Bekend lid

Dec 22, 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook, vorige zwangerschap ook. Ik heb het alleen als ik een poosje niets heb gegeten. En voortdurend tijdens het tandenpoetsen. Bij mij helpt het doorgaans om geen leeg gevoel in mijn mond/maag te hebben: drinken, druiven eten tussendoor. Wat heel goed helpt is drop, maarja, dat kun je moeilijk de hele dag eten natuurlijk haha.

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik ben nu 17 weken en heb hier ook al de hele zwangerschap last van. Nog geen dag misselijk geweest, maar zodra ik iets vies zie of ruik moet ik flink kokhalzen. Prullenbakken, gootsteenputjes, hondenpoep, etensresten, maar ook hoesten en tandenpoetsen laten me bijna braken. Ik denk dat mijn kokhalsreflex gewoon heel hoog ligt nu. Hopelijk wordt het de komende weken minder.

8. Zuri

Zuri Fanatiek lid

May 26, 2016
    3,329
    2,365
    113
    Female
    Ik was vorige week 24w en had hetzelfde, heb ook een paar keer daadwerkelijk overgegeven. Gelukkig had ik ook weer afspraak bij de verloskundige en die gaf tips, regelmatig augurken eten, vanille vla eten en kleine porties gedurende de hele dag door eten ipv 3 maaltijden per dag. Ik vol me sinds ik dat doe beter dan in al die weken ervoor! Bij mij was het dus inderdaad maagzuur.

Share This Page