Haarlemmermeerse bos

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by LadyKikker, May 7, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,239
    1,892
    113
    Female
    Iemand wel eens bij de spartelvijver geweest in't Haarlemmermeerse bos?

We twijfelen of we daar heen gaan of naar het Amsterdamse bos.

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Wat wil je precies weten?

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,239
    1,892
    113
    Female
    Of't een leuke plek is om een dagje te vertoeven? :D

4. HappyRabbits

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ligt een beetje aan de leeftijd van je kind(eren). Ik vind zelf de horeca nogal beperkt, dus als je gaat, neem dan zelf iets van een picknick mee. Er zit een restaurant, maar dat is echt om te zitten dus even snel iets van een patatje halen is daar niet bij. Zelf vind ik het altijd een prettige plek omdat het er over het algemeen wat rustiger is dan in stadsparken. En genoeg bomen voor schaduw. Maar een hele dag zou ik niet volhouden.
    Ik weet niet waar je woont, maar Groenendaal bij Bennebroek/Heemstede is ook leuk. Daar heb je én een groot bos, én een speeltuin(tje) én een grote kinderboerderij.

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,239
    1,892
    113
    Female
    @HappyRabbits.. Dank voor je reactie. Dat het er wat rustiger is spreekt me wel aan. Maar met dit weer zal t overal wel druk zijn denk...

Groenendaal gaan we even googlen. Das ook in de buurt.

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,625
    113
    Ik heb er bijna 30 jaar in de buurt gewoond en ik vind het er een fijne plek. Als kind ging ik heen, als tiener met vrienden op de fiets en nu af en toe met de kinderen. Maar het heeft voor mij iets nostalgisch. Restaurant is niet bijzonder. Ik zou een goedgevulde picknickmand meenemen. Ik vind Groenendaal minder maar dat is persoonlijk. Wel leuke kinderboerderij en speeltuin maar zwemmen kun je er niet.
    Je kunt in het bos ook lekker op gras liggen en er is ook zand wat weer leuk is voor de kinderen. Het meer is heel groot! Ben je in de buurt op vakantie?

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,239
    1,892
    113
    Female
    @Iertje81 Nee ik woon er in de buurt! 15 rijden denk.
    Dat grote meer ken ik wel. Vorig jr nog geweest maar je hebt er dus ook een kleiner meertje. Speciaal voor de kleintjes..

We gaan vaak naar t A'damse bos maar daar zijn we inmiddels wel een beetje op uitgekeken. En de laatste zomer was het echt heel erg druk, dus zochten iets anders. Zeker manlief heeft een hekel aan dat hut op mut zitten.
    Hij wil't liefst naar de Amsterdamse waterleiding duinen. (Weet niet of je dat kent) Supermooi en zo uitgestrekt dat je bijna niemand tegenkomt.
    Kleedje mee, speelgoed en wat eten/drinken mee. Heerlijk. Maar er is niks voor kinderen.... weet niet of m'n kleuter daar blij van wordt.

8. HappyRabbits

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Mijn kleuter wel maar niet als het heel warm is. Het wemelt er van de herten, dus dat vindt ie al helemaal niet mee bijzonder. Je kunt wel aan het water zitten, er loopt zo’n kanaaltje doorheen maar je kunt er niet in. En van takken kun je een grote hut bouwen tegen een boom.

Water is idd wel fijn. Je zou ook nog halverwege de dag kunnen verkassen naar de Toolenburgse plas in Hoofddorp. Daar staan ook speeltoestellen voor de kleintjes. Zand en gras in overvloed en het water is perfect voor afkoelen. Maar met warm weer is het er ook weer erg druk, veel tieners ook.

Share This Page