wel of niet terug naar de poeppoli

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Madelief32, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Ik zit met een dilemma. Mijn dochter van 3,5 is zindelijk maar heeft al wel veel ervaring met de kinderarts en forlax ivm obstipatie. Ze gebruikt nog steeds forlax, en ze poept ook prima. Dan nu het probleem: ze gaat te laat naar de wc, ze probeert toch steeds die poep tegen te houden, en heeft dus een paar keer per dag een vieze onderbroek. Als ik ze dan op de wc zet poept ze meestal goed. Nu overweeg ik toch om maar terug te gaan naar de poeppoli om pedagogische begeleiding in te schakelen.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee en hoe pakken jullie dat aan?

Natuurlijk passeren hier heel wat stickertjes de revu.... :) Ook 3x per dag op de wc zetten werkt onvoldoende, ze is 'stront' eigenwijs....

Bedankt voor jullie reacties.

2. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    ja hier ervaring.. zoontje heeft 4 keer per dag forlax.. maar mijn ervaring met vieze onderbroeken is dat er dan toch een verstopping zit.. overloop diarree.. want als ie niet verstopt zit poept ie 2 x per dag zonder vieze onderbroeken.. heb ze niet toch weer een verstopping? heel af en toe ook wel een vieze onderbroek omdat ie te laat gaat.. maar bij hem helpt het wel om hem op de wc te zetten om te poepen 2 a 3 keer per dag.. hij is ook wel een tijdje verward geweest om het gevoel van aandrang.. dat herkende hij niet goed meer door het obstipatie probleem en de overloop diarree en toen had hij ongeveer 4 a 5 keer per dag een vieze onderbroek.. door hem toch 3 keer op de wc te zetten per dag was het op een gegeven moment weerbeter maar neemt wel wat tijd in beslag.. mijn zoontje in overigens 4.. dus ook een beetje dezelfde leeftijd.. xxxx taatje

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee maar na het lezen van je verhaal denk ik; goed idee! Al is het alleen maar om nog even advies te vragen. vervelend hoor, sterkte!

Deel Deze Pagina