Ik ben 29 weken zwanger en heb sinds een week ongeveer een paar keer per dag menstruatie krampen. Zowel onderin in mijn buik als in me boven benen. Zo voelt het ook altijd als ik mijn periode moet krijgen. Weet iemand of dit bij het termijn hoort en waardoor dit ontstaat? Of is het niet echt iets bijzondere en komt het gewoon door de groei ofzo? De verloskundige zei overigens dat mijn baarmoeder zakt. Ik vroeg of de kleine nu dus al naar beneden gaat, hij zei dat de hele baarmoeder in zijn geheel zakt en dat dat bij een tweede eerder gebeurt. Verder heb ik niet doorgevraagd. Ik had toen ook nog geen menstruatie krampen. Iemand die mij iets wijzer kan maken hiermee of het herkent???
Ik herken het niet, heb het niet gehad tijdens mijn zwangerschap. Beginnende weeën kunnen ook voelen als menstruatiekrampen dus ik zou toch voor de zekerheid je VK bellen voor advies. Misschien is het niks maar beter een keer te veel bellen dan te weinig toch!
Heb het ook gehad in de week en ben hiervoor even op controle geweest. De kleine lag al goed met zen hoofd naar beneden, misschien dat het daar komt.
Ik denk dan vast dat het door indalen komt of iets dergelijks.. Vind het altijd wel leuk te weten wat mijn lichaam bedoeld met welk signaal hihi
Mijn eerste ingeving was inderdaad ook het indalen en het wellicht al vast gaan zitten in je bekken...
Nou gister avond had ik ineens harde buiten ik de drie minuten!!!! Dit heeft ongeveer 2 uur geduurd en daarna zake het at. Nu maar even rustig aan. Ben er behoorlijk van geschrokken. Sommige waren erg zwaar en pijnlijk, andere weer totaal niet. Als het vandaag weer begint dan bel ik de vk, eerst maar even afwachten en de hele dag rustig doen
Dit had ik ook met 33 weken, ze kwamen om de 20 minuten, ik bleek aan het ontsluiten te zijn en de verloskundige was heel boos dat ik niet had gebeld (kwam die dag toch op controle). Mijn advies dus, wanneer het anders voelt dan normaal, en je stemming/functioneren ook wat anders wordt (ik werd sloom en chagrijnig, echt net een menstruatie dus), meteen aan de bel trekken.
@Snootches, daar heb je gelijk in. Het is niet voor niks zo natuurlijk dat ze waarschuwen als je nog geen 37 weken bent. Het is dan ook veel te vroeg om nu al te gaan bevallen, mocht het een begin van een begin zijn. Nu zijn de menstruatiekrampen niet regelmatig en heb ik er maar zo'n 3 á 4 per dag. Ik denk dus toch dat het gewoon indalingsweeën zijn of iets dergelijks. Gister avond had ik weer wat anders. Hardebuiken, en niet een beetje, om de drie minuten! Ze waren zo gauw achter elkaar dat ik snel iets moest doen tussen als ik dat wilde. Ik moest ze echt wegpuffen omdat ze best zwaar waren en sommige deden zeer!! Na 1,5 á 2 uurtjes zakte het in 1 keer weer af en heb ik daarna nog maar 2 keer weer een harde buik gehad, maar niet meer zo erg! Als het vanavond weer gebeurd dan bel ik toch echt even de verloskundige om te overleggen, want dat lijkt me niet goed als er zo veel regelmaat in zit en ook zo kort op elkaar!!! Het beangstigde me behoorlijk dat ze pijn begonnen te doen onderin mijn buik. Nu de hele dag maar even rustig houden.
hier ook gehad en nog steeds nu bijna 38 weken, soms zo dat ik echt dacht het begint, maar hier lag ze wel in die periode uiteindelijk vast ingedaald, maar dan daarna nog voelde ik het. Miss ook oefen/voor werk.