snacks bij zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sjaantje, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Nou in week 35 ineens toch de zwangerschapsdiabetes zeg zo bleek gisteren, wat een tegenvaller!
    Ik vroeg me af wat jullie zo al eten waarmee je je suikers goed onder controle houdt, want ik ga geen insuline meer krijgen. Moet het met gezond eten zien te doen en dan hopen dat de waardes geod zijn zodat ik niet te vroeg ingeleid hoeft te worden.

Zo eet ik elke nacht rond 4 uur een eierkoek.. niet zo'n goed idee meer want ik heb dan natuurlijk in de ochtend geen nuchtere suiker, maar ja... wel heel veel honger s nachts.

Ben benieuwd of er mensen met goede tips zijn... kan ze wel gebruiken :(

2. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    hier helemaal verslaafd aan komkommer.. ;)
    maar dan met een "sausje"

creme fraische
    klein beetje magere yoghurt
    verse knoflook
    dit mengen en dan de komkommer er in dippen. zitten zo goed als geen koolhydraten in en is heerlijk, ten minste, als je van knoflook houd ;)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Snack-tomaatjes, komkommer, handje druiven, halve appel (een hele is teveel ineens volgens mijn internist) yoghurt met wat appel oid.

Hmmm... mijn nuchtere suiker was ook altijd op het randje hoor, maar ik dronk 's nachts nog vaak een beker karnemelk tegen het maagzuur.

Vooral oppassen met: "witte" pasta (alles wat geraffineerd is eigenlijk), aardappelen etc ... alles waar veel snelle suikers inzitten. Sinaasappels gaat je bloedsuiker ook van pieken.

4. Hilse

Hilse Niet meer actief

Drink hier vaak s nachts ook wat.
    Was gek op koud pakje chocomel:p nu probeer ik water of roosvicee..
    Beschuitje met kaas, fruit zoiets
    Valt ook niet mee hoor. De ene keer reageer ik bijv heftiger op chocomel dan de andere..

5. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Niet echt een snack maar tussendoortje: Ontbijtkoek met minder suiker, cracker met kaas, maarje mag ook weleens een handje chips (doe eens gek haha) of nootjes is ook niet erg.
    Ik baalde zo dat ik het had, maar 1 voordeel (ja, ik snap de ernst van diabetes) ik was 8 kg afgevallen ipv aangekomen. En ik was heel trots dat ik het had volgehouden voor mn lieve schat, voor mezelf had ik het niet gekund want ik ben dol op eten. En...... ik drink nu bijna geen vruchtensappen/prik meer en geen suiker meer in mn koffie, want ik vind het nu allemaal opeens zo zoet.

6. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Nou daar zat ik met mijn worteltjes... haha zuivel is dan toch ook niet goed? Ik heb dinsdag de afspraak dan hoor ik het wel maar word er een beetje gek van hoor. Nu de meeste nachten maar hongerig doorgebracht maar vind ik volgens mij ook niet nodig. Ik ben benieuwd naar meer uitleg en naar hoe hoog ze vinden dat je suiker moet zijn om over vroeg inleiden te praten etc.
    Gisteren voor t eerst koffie met stevia-zoetje genomen, bah!!! dan maar liever zonder denk ik. Het is gewoon een beetje zoeken. Maar moet eerlijk zeggen dat ik nu vaak uiteindelijk op een punt kom dat ik zo'n honger heb naar 'buikvullers' dus koolhydraten dat ik toch weer wat neem, eierkoek ofzo
    Die zijn nu op, dat scheelt, dan maar een extra boterhammetje

7. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik reageer juist heel heftig op gewoon brood, dus dat is niet per sé een betere keuze dan een eierkoek... Ik heb wel gehoord dat een moorkop (je hebt ook mini's uit de diepvries) zouden mogen binnen een zwdiabetes dieet... misschien eens op de doos kijken hoeveel koolhydraten daar in zitten? En met name veel spreiden... Misschien dat je in het andere topic over zwangerschapsdiabetes nog meer info vindt...

http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/371043-glucose-meten-ivm-zwangerschapsdiabetes.html

Het lijkt een oud topic, maar als je achteraan invalt, komt dat allemaal goed!

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Ik at mij scheel in droge worst, kaas, geitenkaas en vleeswaren. Daar zitten bijna geen koolhydraten in.

9. Deurmat22

Deurmat22 Actief lid

20 feb 2013
    299
    0
    0
    Zelf heb ik normale diabetes, en weet ik sinds 2 dagen dat ik zwanger ben. Ik gebruik dus insuline, al jaren dus ik snack wat ik wil. Koolhydraatarme snacks: komkommer met kruidenkaas erop, tomaatjes met mozzarella, een soepje zonder vermicelli, stukje worst, stukje kaas, een gebakken eitje, lekker yoghurt (zonder suiker), groente met yoghurt dip of heksenkaas. Tomatensap of soep

Deel Deze Pagina