Snailmail

Discussie in 'De lounge' gestart door In AFwachting, 12 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Hallo dames,

Naar aanleiding van het knutselen, fröbelen en DIY topic vroeg ik mij af of er meiden zijn die mij meer kunnen vertellen over Snailmail? Ik zag bij Majel24 een link naar haar website en het ziet er zo leuk uit!! Maar hoe gaat dit? Stuur je dit gewoon naar familie/vrienden of is het de bedoeling dat je dit naar iemand stuurt en dat je dan iets terug krijgt? Wat voor spulletjes doe je in de Snailmail? Ik hoop dat er wat meiden zijn die dit al doen en erover willen vertellen :).

Alvast bedankt!

2. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Snail mail is erg leuk. Eigenlijk gaat het om een leuke brief schrijven die leuk versierd is. Inmiddels is het zo dat je je eigen fantasie en inspiratie er helemaal op los kunt laten. Er worden vaak kleine dingetjes mee gestuurd zoals knoopjes, magneetjes, bedeltjes, stickers, papier, tags, kleine cadeautjes, zelf gemaakte dingetjes, en dit allemaal leuk verpakt. Iedereen doet het op zijn eigen manier. Alles kan en mag. Je kunt een thema gebruiken..thee, seizoen, kleur, papiermerk, retro feestdag enz, maar je kunt ook gewoon van alles bij elkaar pakken.
    Er zijn verschillende groepen op facebook waar mensen afspreken elkaar te snailen. De een doet het eenmalig, je kunt een vast snailmaatje hebben, hoe vaak je zelf wilt. Ook bestaat er 'tante jannies postkamer' (ff googelen) hier kun je je aanmelden en je adres en interesses invoeren. Wanneer je iemand een snailmail wilt sturen kun je een adres aanvragen en zo kan ook iemand jouw adres aanvragen. Dus stuur je iemand eenmalig een snailmail. Ook is er een blog en veel info en voorbeelden te vinden.
    Mocht je meer willen weten of het een keertje willen proberen, mag je altijd pben.

3. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Dank je wel voor je uitgebreide uitleg! Het is al een stuk duidelijker :). Zijn er nog meer dames die aan Snailmail doen?

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik niet maar het lijkt me wel erg leuk!

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ga me aanmelden bij tante jannies postkamer. Dat lijkt me een leuk systeem. Dat round robin waar hier laatst een topic over was leek me ook zo leuk maar het vele werk en tijdsdruk hield me toch tegen. Dit is dan een mooie tussenweg. Ben ik toch creatief bezig :)

6. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Het lijkt mij ook erg leuk, ik zou het wel eens willen proberen. Dus als je wil mag je me best een pb sturen. Misschien eenmalig, maar wie weet straks een nieuwe hobby;)

Ik doe wel aan postcrossing, dat vind ik super!

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Haha leuk dat je door mijn blog hierin geinterresserd bent geraakt. Via tanta jannies postkamer is inderdaad heel erg leuk maar wel elke keer eenmalig. Je bouwt dus geen band op met iemand. Er zijn ook verschillende fb groepen. Ik doe het beheer van dutch snailmailers, een erg gezellige club dames waar je veel inspiratie en ideeen op kan doen. Je kan dan ook eenmalig iets versturen maar ook een maatje zoeken waar je vaker een snailmail mee verstuurd.

8. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Dank jullie wel! Ik ga me ook inschrijven en dan kijken of ik er iets van bak :D. Lijkt me wel erg leuk. Als ik mijn eerste Snailmail af heb kom ik hem zeker even showen :).

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb ook mijn eerste adres binnen! Morgen ff shoppen bij Action en hema ook...

10. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Leuk, heb mijn eerste adres.
    Iemand foto`s voor me? Heb ik een beetje inspiratie nodig. :D

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Op pinterest is ook heel veel inspiratie te vinden.

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb ook al heel veel van pinterest gehaald. Staat er bomvol mee. Iemand nog tips voor musthaves van de Action. Daar ga ik morgen even langs...

13. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Dubbelzijdig plakband van de action!!

14. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Dat is een goede tip, Pinterest (ben ik toch al aan verslaafd :D). Toch nog een vraagje, als je een adres aanvraagt krijgt die ander daar dan ook een melding van of ligt er opeens iets leuks bij je op de mat?

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Die had ik toevallig al! Heb net ook gehoord dat ze washi tape verkopen...

16. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Die persoon krijgt geen melding. Het is een verrasssing :) Zodra hij binnen is moet je m registreren en kuntvdan een berichtje schrijven voor de maker.

17. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik heb ook veel snailmails verstuurd en ontvangen..
    Als je wat inspiratiefoto's wil, stuur dan even je mailadres
    in een priveberichtje :)

18. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Ik heb me ingeschreven :p en krijg na registratie mijn eerste adres. Ben zo benieuwd!! Zat nog even verder te lezen op Tante Jannie's postkamer maar daar lees ik dat je er ook een brief bij doet. Waar schrijven jullie dan zoal over aan iemand die je helemaal niet kent?

19. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    1986Lynn, ik heb je een PB gestuurd. Ben erg benieuwd :).

20. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Je hebt mail en heb er ook wat in benoemd over de brief :)

Deel Deze Pagina