'ziek' bij inspanning

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kriskras86, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Beste,

Sinds een week of twee voel ik me redelijk belabberd. Na een dag of vijf is de Vk bij mij thuis geweest,ik had een bloeddruk van 130/80 en.omdat ik normaal rond de 100/55 lig heeft ze me voor de zekerheid naar de triage gestuurd in het zhs. Gelukkig was daar alles prima,ook bij mijn normale controle gister weer.

Het is alleen zo dat ik bij de geringste inspanning (even wandelen) veel pijn in mn buik krijg (duidelijk baarmoeder) ,hoofdpijn en misselijk. Er is geen verklaring voor..
    Heb jij enig idee? Ik doe al wat rustiger aan.

Bedankt

Groeten Krista

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Krista,

hoe is het intussen met je? Het kan komen doordat je toen net uit de groeispurtperiode van je kindje kwam. Dan is je baarmoeder sneller geïrriteerd en is jouw energielevel vaak wat lager of sneller op.
    Vaak gaat het tusen de 32 en 36 weken weer wat beter. Ik hoop het voor je, want meer dan goed naar je lijf luisteren en op tijd rusten kan ik je ook niet adviseren.

Groetjes Brigitte

3. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Hoi Brigitte,

Het ging best wat beter maar sinds n paar dagen continue stekende en pijnlijke buik. Ik voel de baby prima, bij mijn eerste zwangerschap heeft de gynaecoloog weleens de opmerking gemaakt van n erg gevoelige baarmoeder,wie weet.
    Ik denk dat ik al wat last heb van voorweeen en zeer veel harde buiken. Vk gaf aan dat voorweeen kunnen met mijn termijn en tweede..
    Ben soms bang dat de baby te vroeg kan komen maar is nergens op.gebaseerd dat gevoel natuurlijk..meer dan rust pakken kan ik toch niet

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

precies. Je moet gewoon goed voor jezelf zorgen en goed naar je lijf luisteren. Het klopt dat je bij een tweede eerder, erger en langer last kunt hebben van harde buiken/voorweeen. Ook het indalen gebeurd meestal rond deze periode en dat helpt ook niet mee tegen buikpijn. Heb je je urine al op een blaasontsteking laten checken? Soms zit er zoiets te wringen. Hoe dan ook, het is doorbikkelen, sterkte.

Groetjes Brigitte

5. kriskras86

kriskras86 Actief lid

3 jul 2013
    293
    0
    0
    NULL
    Omgeving Breda
    Dankjewel voor je antwoord..urine controle nu niet,aantal weken terug wel..toen twijfelachtig en kuurtje gehad. Vreemd dat de vk het nu niet voorstelt weer..ik kijk t even aan evt na t weekend

Deel Deze Pagina