zaadkwaliteit en klusfrequentie

Discussion in 'Zwanger worden' started by hanna76, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ik weet niet meer precies wanneer nou m'n eisprong is. Gynaecoloog, ovulatietesten en temperaturen spreken elkaar allemaal tegen. Het moet rond deze tijd zijn... :rolleyes:
    Maar in ieder geval, we hebben nu al 3 dagen achterelkaar geklust. Als we nu morgen (zaterdag) en zondag er nog bij nemen, heeft dat dan nog wel zin? Ik bedoel, gaat de kwaliteit van het zaad niet achteruit als je 5 dagen achterelkaar zou klussen?
    'k Durf eigenlijk geen dag over te slaan... bang dat ik de eisprong ga missen... :rolleyes:

Wie weet het? Kwaliteit van het zaad en de frequentie van klussen. :)

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik geloof dat daar de meningen over verdeeld zijn. De een zegt dat het beter is om het om de dag te doen maar heb ook wel eens gehoord dat het voor sommige juist beter is om het iedere dag te doen en dat heeft dan geloof ik weer te maken als je een slechte zaadkwaliteit hebt.
    Ik zou zeggen doe het gewoon wanneer je zin hebt. Tuurlijk wil je je ei niet missen maar zaadjes kunnen wel een tijdje overleven hoor :D
    Suc6!
    groetjes snoopy

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Hanna,

Dit hangt van het kwaliteit van het zaad af denk ik. Bij een man met goed zaad zou om de 2 dagen klussen moeten volstaan.
    In een artikel dat ik een tijd geleden heb gelezen kwam naar voren dat bij koppels waarvan de man zwak zaad had, de kans op een bevruchting groter bleek als de man elke dag een zaadlozing had rond de vruchtbare dagen.

Grt Vanilia

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    De kwaliteit gaat niet achteruit, maar de kwantiteit wel.
    Het voordeel van elke dag klussen, is dat je grote kans hebt dat je net voor je eisprong geklust hebt en de beste kansen om zwanger te raken heb je binnen 6 tot 8 uur na de eisprong!

Bij Pete hebben we gewoon elke dag geklust en ik was de eerste ronde zwanger!
    Nu hadden we de eerste ronde niet elke dag geklust, omdat ik grieperig was en het was dus niet raak. Nu hebben we wel elke ronde geklust, over 9 dagen weet ik of het heeft geholpen...

Share This Page