snap een kindje van 16 mnd oud straffen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biancamv2, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dat zal niet zijn omdat ze het begrijpt maar omdat ze der eigen de takke schrikt.

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Vrienden van ons hebben een meisje van dezelfde leeftijd en die hebben sinds kort wel een soort strafhoekje geïntroduceerd..

Bij slaan of zoiets wordt ze daarin gezet met de mededeling dat ze niet mag slaan (bijv.) en dan laten ze haar even zitten. Na minuutje ofzo is ze vaak zelf weer lief en vraagt: Klaar? :D Dan even een knuffel en nogmaals uitleggen dat ze niet mag slaan en dan gaan ze verder met wat ze aan het doen waren..

Bij hun werkt dat prima hoor en ze snapt echt wel waarom ze daar even moet zitten.. Ze gaat ook niet uit zichzelf weg. En langer dan een minuutje is niet nodig.

Zal wel per kindje verschillen hoor, maar ik denk dat het op die leeftijd prima kan!

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nou hier is de 'gang' ook sindskort een strafhoekje. Wel is mijn dreumes bijna 20 maanden inmiddels.
    Waarom? Hij test heeeeeeel graag uit en weet heul goed wanneer iets niet mag van mama.
    Zelfs in zulke mate dat hij me strak aan blijft kijken (om te kijken of ik kijk) om het daarna nog een keer te doen.
    Dus, eten gooien, spullen van het balkon af, slaan, knijpen, bijten of de katten pijn doen word bestraft met eventjes op de gang zitten.
    Als hij goed genoeg weet dat hij dingen buiten mama haar gezichtsveld wel kan proberen dan weet hij ook heel goed dat er iets gebeurd wat hij niet leuk vind als hij iets doet wat mama echt niet leuk vind.
    Oja, strafstoel heeft geen nut hier. Daar kan hij niet stil voor zitten.

Deel Deze Pagina