Hallo verloskundige, Ik zit nu in de 10e ronde voor een tweede kindje en mijn gevoel zei dat het deze ronde raak was. Vorige week donderdag had ik mijn NOD en er gebeurde inderdaad niets. Ik heb niet direct getest omdat mijn cyclus een beetje schommelt tussen de 30 en 32 dagen. Op dag 34 heb ik wel een test gedaan, 's avonds, maar deze was negatief. Toch had ik toen nog het gevoel dat ik wel zwanger was, ook omdat het bij mijn eerste kindje ook meer dan een week duurde voordat ik positief teste. Maar nu vandaag op dag 37 heb ik ineens wel bloedverlies. Ik vond het zo vreemd, want normaal heb ik voor mijn menstruatie ook wel veel klachten en voel ik het eigenlijk wel aankomen. Deze maand was eigenlijk alles anders en herkende ik bepaalde dingen van mijn vorige zwangerschap (wisselende stemmingen, blauwe aders, vreemd zeurend gevoel in onderbuik, licht misselijk, hongergevoel). Voor mij was het dus ook echt een teleurstelling dat vandaag op dag 37 toch nog mijn menstruatie doorkwam. Mijn vraag is komt het vaker voor dat vrouwen met een vrij regelmatige cyclus ineens een afwijkende cyclus hebben? En ik heb vandaag het gevoel dat mijn baarmoedermond heel erg gevoelig is (bij het inbrengen van een tampon) hoe zou dat kunnen? En kan het ook gebeuren dat vrouwen tijdens de eerste weken van een zwangerschap bloedverlies hebben? Alvast bedankt voor het antwoorden en sorry voor het lange verhaal.... Groetjes Amanda
Hoi Amanda, Ja, het komt vaker voor dat je er af en toe een afwijkende cyclus is. Je cyclus wordt door velerlei factoren beinvloed, veelal onbekend ook of met onbekende oorzaken. Baarmoedermond gevoelig. Als je verder geen klachten hebt, zoals een jeukende huid, een rood huid en/of geïrriteerde huid bij de schaamlippen en/of toegenomen anders ruikende afscheiding. Zou ik me daar geen zorgen over maken. Je baarmoedermond gaat altijd bij je ongesteldheid iets open staan, deze kan dan ook gevoelig zijn. Ja, vrouwen hebben soms bloedverlies, tijdens de allereerste weken van een zwangerschap. Ik zou als de test negatief zijn, deze bloeding beschouwen als een ongesteldheid. Misschien maar dat weet je niet, is je menstruatie toch wat later doordat er toch misschien iets van een bevruchting is geweest. Maar dit in een heel vroeg stdium is misgegaan, dit is ook niet merkzaam met een test en we spreken dan eigenlijk ook niet van een zwangerschap. Gezien jouw verhaal, dat je toch dacht dat deze ronde raak was. Het blijft gissen. Ik hoop voor jouw dat julie wens snel in vervulling gaat! groetjes en succes, Japke