hallo kom net terug van de gyn ben vandaag 40 weken en 5 dagen nog geen ingedaald kindje geen verstreken baarmoederhals geen oefenweeen geen harde pijnlijke buiken kortom nog steeds niks dat wijst op een komende bevalling en daarom moet ik woensdag aan de monitor en s avonds mag ik binnen dan word ik donderdag ingeleid ben wel blij dat er nu een einde in zicht is maar op zich wel wat bang voor wat komen gaat (je hoort veel dingen over inleiden) zouden jullie je verhalen kunnen delen? xxx
Hoi, Bij mijn oudste twee kinderen ben ik bij beide ingeleid, met 42 en 41 weken. Bij mijn dochter kreeg ik als eerste in de ochtend gel. Ik kreeg toen pas in de nacht lichte weeen. De volgende ochtend aan de druppels (weeenopwekkers) via een infuus. Ik vond de pijn meevallen, ik had alleen buikweeen. Ze is s'middags om half twee dmv een vacuumpomp geboren, omdat ik geen persweeen had. Bij mijn zoon kreeg ik ook in de ochtend als eerste gel en had in het begin van de avond lichte weeen. De weeen waren in de nacht heftig en deden goed zeer, been- en rugweeen. De volgende ochtend ook aan het infuus en om tien uur is hij geboren, hoefde maar 8 minuten te persen. Ik vind het best jammer dat ik geen spontane bevalling heb meegemaakt. Maar het was op dat moment de beste keuze voor de baby, om niet te lang door te lopen. Ik wens je veel sterkte en een voorspoedige bevalling toe. Ik moet wel zeggen dat bij twee van mijn zussen het veel sneller ging. Die hadden dezelfde dag in de middag al hun baby in hun armen.
Ik ben ingeleid met 38 weken. Zou vrijdag ingeleid worden maar de baarmoedermond was nog niet verstreken dus konden ze nog niet veel doen. Er is een veter ingebracht en toen begon het wachten, die nacht ben ik tijdens het plassen de veter verloren en die ochtend was mijn baarmoedermond netjes verstreken. Ik werd van de kraamafdeling naar de verloskamers gebracht en kreeg daar het infuus met de weeenopwekkers, op medische indicatie de ruggeprik, blaaskatheter en er werden draadjes op het hoofdje van mijn kindje bevestigd voor het ctg. De weeen kwamen al snel heel vlot op elkaar en op het ctg was te zien dat ze ook heel krachtig waren. Binnen 2 uur ging ik van 0 cm ontsluiting naar 10 cm, een paar flinke persweeen en een klein knipje later werd Tess geboren.
ingeleid met 31w1d. 9 uur infuus ingebracht (vliezen waren al spontaan gebroken). weeen waren goed te doen, half uurtje geperst en om half 3 was onze vent er. Geen negatieve ervaring voor mij! Voelde ook erg natuurlijk doordat ze het infuus rustig aan opbouwden. Succes!
Op donderdag ochtend werd ik ingeleid d.m.v. gel. 'S avonds begonnen de weeen. Vrijdag ochtend hele hevige rugweeen die ik niet op kon vangen omdat ik een weeen storm kreeg. Daar door ging ik knock-out. Kwam weer bij op de o.k. daar hebben ze een ruggenprik gezet. Vrijdag avond is onze zoon geboren.
Als ik binnen 13 dagen niet beval hangt t mij ook boeven t hoofd.. Ik zie er als een berg tegen op om aan allerlei draden en slangetjes te liggen.. Moet dat allemaal of krijg je eerst nog wel de gelegeheid om "rond te keutelen" ( OF heb je daar meteen al geen behoefte/puf meer voor??)
hoi ik ben ingeleid met 35+6 omdat ik het het niet meer trok(was veel te bang) heb ,s morgens om 9 uur gel gekregen en ,smiddags om 4 uur had ik twee cm ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken' hierna hele heftige weeen gekregen en zou om 6 uur een ruggeprik krijgen maar had toen al 8 cm ontsluiting dus kreeg hem niet meer om 18.27uur had ik mijn dochtertje in de armen ik vond het al met al reuze meevallen (had ook horrorverhalen gehoord over de heftige weeen e.d. maar ze waren wel heftig maar ook weer niet heel lang) ik wil je heel veel succes wensen groetjes debby
Bij Julen ingeleidt ivm pre-eclampsie. Ivm dat de BBM nog niet verstreken/verweekt was eerst gel 'smorgens (woensdag). Hielp niks. S middags weer gel, toen wel weeen, vrij heftig qua pijn op dat moment. S avonds een prik in mijn been, zodat ik wat kon gaan slapen (had nl nog geen cm ontsluiting). Na een 3 kwartier braken mijn vliezen spontaan, weg pijnstilling van de prik en welkom heftige pijn.. Naar de VKkamers gebracht. S nachts gevraagd om pijnmedicatie (via R-pomp), hielp niet veel voor mijn gevoel. Uiteindelijk is Julen gehaald met de vacuumpomp (bij de 3e keer lukte t pas), duwen op buik en persen alsof mijn leven er vanaf hing. Zijn hartslag ging nl te ver naar beneden tijdens t laatste stukje van de bevalling en tijdens de persweeen, daarbij lag hij dus nog te hoog.. Hij is donderdagochtend geboren om 09.08uur.
ik ben bij laatste ingeleidt met 40.3 weken omdat die ook niet was ingedaald, geen ontsluiting had en baarmoederhals ook niet verstreken. om 9:30 kreeg ik weeeninfuus.. en elke 2 uur had ik maar 1 cm ontsluiting.. rond 18:00 zat ik pas op 4/5 cm.. vanaf uur of 5 werden de weeen zo pijnlijk dat ik pijnstilling kreeg.. maar dat heeft maar heel kort gewerkt. Helaas toen mijn lijf de weeen overnamen zijn ze vergeten het infuus omlaag te zetten, dus mijn laatste 2 uur waren hel. geen tijd tussen de weeen in, niet meer op te vangen, niet te onderdrukken met pijnstilling etc.. dat was foutje van ziekenhuis gaven ze toe. Wat ik heel vervelend vond waren de infusen en alle draadjes.. kon niet van het bed af dus alle behoeften moesten ook op bed gebeuren.. niet zo fijn dus.. Maar op zich het inleiden zelf vond ik niet zo erg, was al blij dat er eindelijk iets ging gebeuren.
heel uiteenlopende ervaringen merk ik hier zo pff ben wel een beetje bang, zenuwachtig maar al lang blij dat ze me nu wel willen inleiden en ik geen 2 weke overtijd hoef te lopen! alvast bedankt voor alle reacties! ik laat jullie zeker weten hoe het ging
mij is het erg meegevallen. Heb 's ochtends een gel gekregen, heb daarmee de hele ochtend nog rond kunnen lopen. Om een uur of 2 zijn mijn vliezen gebroken door de gyn, geen echte heftige weeen. Rond 4 uur is het infuus aangesloten en om half 8 na driekwartier persen is onze dochter geboren.
Zie hier allemaal positieve reacties, fijn... Hier niet Om 9 uur werd de gel ingebracht, daarvoor getoucheerd en had al 3 cm ontsluiting. Nou en toen kwam de ene na de andere wee, ik dacht echt dat ik dood ging. Moest eigelijk ook infuus krijgen maar door de heftige weeenstorm was dat niet meer nodig. Ik zat met mn knieen op bed en had buik EN rugweeen, en was helemaal uitgeput. De ene was nog niet weg of de andere wee kwam alweer. Op een gegeven moment kreeg ik pijn in mn kniee dus ben ik op mn rug gaan liggen, en toen kreeg ik het gevoel of ik moest poepen...toen mocht ik mn benen pakken, (maar was zo op dat mn man en stagaire mn benen pakten) en gaan persen. Binnen 4 x persen (om 14.14) was mn tweede dochter geboren! Wat was dat een hel zeg. Ben dus verrast dat er vrouwen zijn die het anders meegemaakt hebben (gelukkig!) Hoop dus niet dat ik bij deze ingeleid moet worden, want dan wil ik echt een ruggeprik!
ik ben zaterdag naar het ziekenhuis gegaan, daar ballon gekregen.(ik had al 1 cm ontsluiting) . De`dag erna was de ballon er nog niet uitgevallen maar bij inwendig onderzoek kwam hij toch los.Ik had 3-4cm ontsluiting.Mooi dus niks voor hoeven doen . Om 10uur naar verloskamer gebracht en vliezen gebroken, ik kreeg uit mezelf weeen maar niet genoeg. Ik had er 2 per 10 minuten en moesten er meer worden. Infuus laag gestart en langzaam opgebouwd vanaf 11:00uur. Omdat mijn kleine heel heftig reageerde op de weeen(zijn hartslag daalde dan enorm en trok te langzaam weer op) moest ik gedurende de bevalling op mijn zij blijven liggen. Om 14:52uur is mijn zoon geboren. Wel een flinke knip gehad en ze hebben mn zoon flink uit mn buik geduwd. Maar voor een eerste kindje is het erg snel gegaan, oke ik was de dag ervoor al in het ziekenhuis en moest erna nog een nachtje blijven maar van weeen tot uitdrijving: 4 uur! Ik vond de ballon top! Toen ik trouwens net aan kwam kwam ik op een kamer met een meid die ook ingeleid werd maar zij met gel en ik met ballon dus. We waren op dezelfde dag uitgerekend en waren dus allebei 9 dagen overtijd. Zij kreeg diezelfde dag al weeen en heeft 4 uur lang weeen gehad en toen pas was zij op 3 cm ontsluiting en mocht zij naar de verloskamer. Oke ik heb er dan een nachtje langer over gedaan met mijn balon maar ik heb geen wee niks gehad voor die 4 cm! en das toch mooi! Dus ik ben super enthousiast over de balon.
hey mensen Dag mensen allemaal ik ben sinds donderdag de trotse mama van onze zoon Seth hij is donderdag om 15.20 geboren voor degene die het volgenden; ik ben 8 dagen overtijd gelopen de kleine was niet ingedaald, geen opening, geen oefenweeen kortrom niks dat op een komende bevalling wees daarom movcht ik woensdagavond binnen en zou ik donderdag ingeleid worden eenmaal toegekomen in het ziekenhuis aan de ctg gelegen en toen begonnen ze over een zetpil om mijn baarmoederhals te laten verstrijken echter, juist toen ze dat zei, zakte de hartslag van de kleine onder de 110 (naar 70) door een harde buik dit hgebeurde slechts een paar keer maar toch besloten ze even wat af te wachten tot de volgende ochtend, omdat de kleine het nu al moeilijk had bij een harde buik en dan nog een zetpil zetten zou tot nog meer harde buiken leiden en wie weet ook een keizersnede en aangezien het al 9 uur savonds was... dus gaat mijn vriend naar huis echter om 1 uur word ik wakkker omdat ik naar de wc moet heb wat buikpijn en lichte rugpijn, maar dacht dat het kwam doordat ik zo dringend moet plassen en niet confortabel lag ik slaap weer in en wordt om 16 uur wakker met hevige buikpijn, maar vooral de rugpijn is verergerd ik bel de verpleging en ja hoor, is het dan toch spontaan begonnen zeker! om 6 uur 15 de pijn verergert wel , de harde buiken komen onregelmatig maar wel vaak heb al een verstreken baarmoederhals maar nog geen opening 6.30 de rugpijn wordt met de minuut ondraagelijker maar volhouden is de boodchap 7.45 ik heb nu een kleine 2 CM opening 8.30 de harde buiken volgen elkaar steeds sneller op er zit nog geen regelmaat in, sommige harde buiken zijn nog niet over of de andere komt al, dit zijn de meest pijnlijke! om 9.35 u heb ik 3 cm ik vraag om een epidurale want zo hou ik het niet lang meer vol ook de vroedvrouw geeft me gelijk, ik heb amper een paar uur geslapen die nacht en de vorige nacht van tzelfde omwille van de zenuwen voor de inleiding bovendien volgen de weeen elkaar zo snel op dat ik bijna geen rust krijg tussendoor en soms zelfs helemaal geen 10.10 uur de anesthesist is eindelijk geariveerd die rugprik is iets van niets en na een 20 min kan ik me eindelijk wat ontspannen 11.05 na inwendig onderzoek verlies ik de slijmprop nog steeds 3 cm 11.20 de gyn breekt mijn vliezen ik verlies echter geen vruchtwater en ze twijfelen of mijn vliezen wel effectief gebroken zijn we besluiten af te wachten 12.30 de weeen nemen wat af, ook zit er nu helemaal geen regelmaat meer in kan een gevolg zijn van de epidurale, maar vormt geen probleem men besluit toch een men besluit toch een weeenopwekker aan te leggen want het schiet niet echt op 13 uur de weeenopwekker wordt verhoogd 13.30 bijna 5 cm 14.30 7 cm vriendlief besluit nog vlug eentje te gaan roken zal wellicht daarna niet meer gaan hij is maar net op tijd terug 14.45 9 cm en beginnende persdrang, die nu nog overgaat de vroedvrouw gaat juist buiten als ik opnieuw mag bellen nu gaat de drang niet meer weg in de verloskamer hoef ik maar een half uurtje te persen en p het einde hielp de vroedvrouw mee duwen na een kleine knip is onze Seth geboren om 15.20 uur hij scoorde direct heel goed (9) na een minuut hij weegt 3; 085 KG en meet 50 CM na een half uurtje proberen lukt ook de borstvoeding xxx we zijn in de wolken met ons eerste kleine wonder groetjes oja, van die rug en buikweeen kan ik ook erg meepraten alleen k<amen bij de helft van de weeen ook nog eens beeenweeen (of hoe noem je dat) erbij zo erg dat ik op een gegeven moment door mijn benen zakte gelukkig was de vroedvrouw erbij of ik lag op de grond mij spieren trokken zodanig samen dat ik niet recht kon staan maar op bed liggen deed nog meer pijn mijn hartslag deed ook vreemd de meeste mensen hun hartslag gaat tijdens pijn omhoog de mijne zakte steeds het laagste was 35 slagen per minuut ik hoef er niet bij te vertellen dat ik dus een paar keer het gevoel had flauw te gaan vallen xxx
Ik heb beide keren ruggeprik gekregen, omdat ik blijkbaar heel slecht reageer op de weeënopwekkers. Ik had veel en onregelmatige weeën zonder al te veel effect. Maar verder vond ik het niet traumatisch. Er is mij ook verteld dat een ingeleide bevalling vaak als zwaarder wordt ervaren, maar volgens mij ligt dat ook aan de begeleiding. ALs die goed is, kun je best wel veel hebben, geloof ik.
Ik ben vorige week zaterdag 18 juli bevallen van een zoon Roan! 15 juli om 7.00 opgenomen in t zh met een nog niet rijpe baarmoedermond, dus kreeg vaginaal tabletten ingebracht, daar mag je er max 3 op een dag van elke 4 uur inwendig onderzoek, er was me wel verteld dat het wel een paar dagen kon duren voor de baarmoedermond wel rijp was im in te leiden en de vliezen te breken,maar goed het kon ook heel snel gaan werd gezegd, helaas behoorde ik bij degene waar het du sniet op schoot helaas! Dus donderdag weer 3 tabletten gekregen vaginaal en 1 keer gestript(auw, auw), en vrijdag wederom hetzelfde verhaal! 3 tabletten gekregen en erg teleur gesteld dat t niet vorderde en t telkens bij rugpijn en krampjes bleef!!! Vrijdag om 17.00 weer inwendig onderzoek en toen had ik eindelijk een verstreken baarmoedermond en 2 cm ontsluiting en ze zouden dan zaterdagochtend om 8.00 mn vliezen gaan breken! Eindelijk want was t echt helemaal zat in t zh!!! Maar vrijdag =nacht om 01.00u begonnen de weeen spontaan en na weer een inwendig onderzoek braken mn vliezen!!! Was ook al 32 uur wakker en dus erg moe!!! Hele nacht weeen gehad en om 04.30 eindelijk de ruggeprik gehad, de weeen waren niet op te vangen zo pijnlijk waren ze, had rugweeen en lag aan bed gesnoerd! De weeopwekkers waren in tussen ook aangezet omdat het allemaal niet op wilde schieten, had uren gedaaan over 1 cm dus in totaal 3 cm ontsluiting. Na een uur kwamen de weeen door de ruggeprik heen en moest er bijgespoten worden en dit tot 4 keer toe en de pomp staat normaal op 10 en bij mij op 14 zo heftig kwamen de weeen erdoorheen, de man die kwam bijspuiten vertelde ook dat dit bijna nooit gebeurt dat alle weeen er elke keer door heen komen, maar helaas had ik dat geluk.... Om 12.00u had ik 9 cm onsluiting en mochtik gaan persen, maar ons mannetje reageerde niet goed op de weeen en moest dus eigenlijk snel ter wereld komen,maar ook dit gebeurde niet want hij kon er net niet door heen,du8s kinderartsen alles erbij, bloed uit zn hoofdje genomen en nog een echo erbij om te kijken hoe t met ons ventje ging..... dus het zou bijna een keizersnede worden, maar is uiteindelijk met de vacuumpomp en een knip gehaald. Om 14.37 op zaterdagmiddag is ons mooie zoontje Roan geboren!!! Het was echt een helllll sorry dat ik t zo zeg en voor de vrouwen die nog moeten bevallen sorry maar dit was mijn ervaring met een inleiding en bevalilng! Gelukkig gaat t bij iedereen weer anders!!!!
ik ben ingeleid voor zware BI met 39+1. om 8 uur gel ingebracht, deed niets, alleen lichte krampen. Om 11 uur nogmaals gel, dit werkte wel... om 11.30 moest ik overgeven en om 12.00 heftige weeen, om 13.00 volledige ontsluiting (!!) en perste zelf al, mn man de gyn. geroepen en 13.23 was ons meisje er .. was best heftig allemaal.. groetjes linda
nee, rondkeutelen kon niet en daar had ik ook geen enkele behoefte aan..Ik ben de dinsdag ochtend aan t infuus gekomen en had t meeste comfort ( voor zover je daar nog van kunt spreken) met mn rugweeën.. Op gegeven moment wilden ze dat ik op mn linkerzij ging liggen.. Oh man.. wat deed dat pijn.. heb liggen spartelen van ellende.. en was heel snel weer terug op mn rug..
tis al niet meer nodig maar ook ik wil effe mijn verhaal doen want ik wil graag weten of het nu door de vaginale pillen kwam dat mijn bevalling is doorgezet of dat het spontaan gebeurde. bij 39 weken naar de gyneacoloog en ik had al 3cm ontsluiting. tzal vannacht wel gebeuren zei hij... niet dus! 40 weken telefoon? nog niets?? als het er donderdag nog niet is mag je terug bellen dan gaan we inleiden. zo gezegd, zo gedaan. donderdag gebeld en moest meteen naar het ziekenhuis. 20u kreeg ik de 1ste vaginale pil. nog steeds 3cm. 12u 2de pil nog steeds 3cm... 4u snachts: Knap, mijn water brak en ik kwam meteen in zo'n heftige weeënstorm dat ik niet eens van de wc naar mijn bed kon kruipen om de verpleegster te bellen (zo duf als ik was had ik niet gezien dat er in de wc ook een belletje hong) na een KWARTIER!!! een weg van de wc naar het bed hebben afgelegd kwam de verpleegster en reed mij naar de verloskamer (heb intussentijd iedereen wakker gepuft en gekreund ) na een halfuur een epidurale gevraagd op advies van de verpleegster, zij zag aan me dat ik het niet uithield en dacht dat het nog lang ging duren. na ze de epidurale hadden gezet was het pure ontspanning! getoucheerd en ik bleek al 7 cm te hebben! meteen manlief gebeld. om 8u sochtends is onze zoon geboren. weet iemand: is mijn water gebroken door de vaginale pillen??? of is het gewoon spontaan gegaan???