migraine (medicijnen) & zwanger (willen worden)

Discussion in 'Zwanger worden' started by hanna76, Nov 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hey,

Ik las net een topic over migraine & zwanger willen worden, maar die is al gesloten. Dus vandaar dat ik een nieuwe open.

Weet iemand of je nu wel of geen Paracetamol/Codeïne mag gebruiken? Volgens mijn huisarts mag het niet; de gyneacoloog zegt van wel. :confused: :(:

En... ik slik dagelijks 20 mg. Propranolol om migraine te voorkomen. Wat zeggen de ervaringsdeskundigen hierover? ;)

En... ik heb ook nog Naramig in huis. Daar slik ik altijd een halve van als ik een echte migraine-aanval heb. Mag zeker dan ook niet meer?

Groetjes,
    Hanna

2. augustus

augustus Niet meer actief

Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
    Kan ik paracetamol met codeïne gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

Zwangerschap
    U kunt gedurende enkele dagen 20 mg codeïne en 500 mg paracetamol per keer veilig gebruiken. Het heeft dan geen nadelige gevolgen voor het kind.

Borstvoeding
    U kunt paracetamol met codeïne in beperkte mate gebruiken. Dit betekent niet langer dan twee dagen achtereen en niet meer dan vier tabletten per dag. Dit middel komt namelijk in de moedermelk terecht, maar is in deze kleine hoeveelheid en gedurende korte tijd veilig voor de baby. Als u paracetamol met codeïne langer nodig heeft en u wilt borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.

Propranolol:

Zwangerschap
    Gebruik dit middel NIET als u zwanger bent of binnenkort zwanger wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend. In theorie kan dit middel de doorbloeding van de baarmoeder en placenta verminderen en daardoor een zuurstoftekort bij het kind veroorzaken. Raadpleeg daarom uw arts als u zwanger bent of dat binnenkort wilt worden. U zult (tijdelijk) moeten overstappen op een ander middel.

Borstvoeding
    Wilt u borstvoeding geven, overleg dan met uw arts. Dit middel komt nauwelijks in de moedermelk terecht. Als u bepaalde voorzorgsmaatregelen neemt, kunt u borstvoeding geven. Overleg hierover met uw arts. Uw arts kan ook controleren of de baby bijwerkingen krijgt, bijvoorbeeld door de hartslag te controleren.

Naramig
    Zwangerschap
    Er zijn onvoldoende gegevens over Naramig® om een eventuele schadelijkheid tijdens de zwangerschap goed te kunnen beoordelen.
    Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap

Ik ben zelf ook migraine patient, maar sinds ik zwanger ben heb ik geen aanval meer gehad.
    Ik heb overigens alles zo'n beetje gebruikt ruim voor mijn zwangerschap, maar ben gestopt omdat niks hielp..

3. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

May 20, 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik mag ook paracetamol met codeiine slikken! Sterker nog, dat kreeg ik omdat ik mijn zomig die ik normaal gebruik, niet mag slikken na de bevruchting. Als tip kreeg ik mee:
    gebruik ovulatie testen, dan kan je voor je eisprong nog wel je medicijnen gebruiken en na je eisprong niet meer doen.
    Dit kan natuurlijk niet met je preventieve middel...
    Ik heb ook haast geen migraine meer sinds ik gestopt ben met de pil, terwijl ik het echt heeel erg had. Nu helpen paracetomol met codeine meestal voldoende.
    bar

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ik heb ook veel minder last van migraine sinds ik gestopt ben met de pil en tijdens mijn zwangerschappen had ik er helemaal geen last meer van (behalve dan de eerste 2 maand bij m'n tweede, toen had ik het juist als zwangerschapssymptoom!).

5. miranda11121974

Aug 10, 2007
    41
    0
    0
    Hoogerheide
    Hoi ik ben ook een zware migraine patient.

Ik stopte (vanaf ik bezig was met zwanger worden)na mijn eisprong altijd met het gebruik van Maxalt smelt tabletten.

En sinds ik zwanger ben heb ik nog geen migraine aanval gehad.
    Dat komt door de hormoon verandering tijdens de zwangerschap.
    Groote kans dat ik de hele zwangerschap geen migraine krijg.
    :)

Pas in ieder geval op met medicijnen. Want paracetemol verwijd de bloedvaten, en migraine medicijnen vernauwen de bloedvatten.

Groetjes van Miranda.

6. Lampie

Lampie Bekend lid

Sep 30, 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Hier ook een migraine patient :( blij om te horen dat de aanvallen minder worden bij een zwangerschap ;) Ik heb ook van alles gehad maar niks helpt, dus dan er maar doorheen he. Ik kreeg ook Maxalt smelt tabletten,maar daar ging ik van overgeven.

Hopelijk snel zwanger zonder migraine :D

7. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier ook een migrainepatient. op een keer na heb ik helemaal geen migraine meer sinds ik gestopt ben met de pil

joepie joepie joepie

gr mik

8. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

Apr 12, 2007
    635
    0
    16
    Bij twijfel kun je even kijken op www.consumed.nl. Daar kun je van alle geneesmiddelen de bijsluiter lezen.

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ja, maar die bijsluiters heb ik vaak niet zo veel aan. Want meestal staat daar toch dat het bij zwangerschap niet mag en anders in overleg met de arts. En dat laatste is nu het 'probleem'; de ene arts zegt dat het wel mag, de andere weer van niet.

Groetjes,
    Hanna

Share This Page