Hallo allemaal, Doorgaans ken ik mijn lichaam best goed maar dit vraag ik me toch af dus ik gooi het maar in de groep. Sinds ik de Mirena niet meer heb merk ik een duidelijk lichamelijk verschil zo rond mijn eisprong. Ik word 's ochtends nogal eh, laat ik zeggen "nat" wakker en kan eigenlijk maar aan 1 ding denken. Het is maar goed dat mijn eisprong doorgaans in het weekend is Nu had ik dat dus afgelopen zaterdag en zondag. Zondagochtend zijn we erg druk geweest en nu heb ik een beetje een beurs gevoel links onderin mijn buik. Het voelt als ovulatiepijn. Dus zeurderig en trekkerig. Gisteravond had ik ineens een enorme steek, ik dacht toen dat dat mijn eisprong wel was. Maar nu merk ik dat ik het trekkerige gevoel nog steeds heb. Vorige maand viel me dit ook op, van eerder kan ik het me eigenlijk niet herinneren. Is het nou zo dat je eerst een paar dagen dat slijm hebt en dat je daarna nog ovulatiepijn kunt hebben? Of zou het door de seks kunnen komen? Ik had voorheen nooit moeite om mijn eisprong te bepalen maar merk dat ik het nu toch lastig vind. Input is zeer welkom en ja, volgende maand zal ik braaf ovu-testen gebruiken om dit soort vragen te voorkomen... Bedankt!
Hoi Puck, Ik ben errug nieuwsgierig hoe hierop gereageerd gaat worden! Ik had zelf donderdag slijm, maar vanaf donderdagavond ovulatiepijn. Gisterochtend en gistermiddag geklust , maar na het klussen van gistermiddag enorme zeurpijn (geen ongi pijn) in m'n buik! Continu, ben er gewoon niet lekker door. Straalt overigens ook door naar m'n rug, heb jij dat ook? Dus ik heb ook na m'n slijm buikpijn... 't mag van mij snel overgaan
Hoi Panna Nou welkom hier haha. Ben allang blij dat ik niet de enige ben. Ik voel me soms zo vreemd als ik niets meer van mezelf begrijp hihi. Bij mij straalt het niet uit naar mijn rug. Ik heb het echt linksonderin ter hoogte van mijn eierstok. Zo gek. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik überhaupt altijd alleen links iets voel. Mijn rechterkantje is niet zo actief heb ik het idee. Maakt niet uit zolang 1 van de 2 het maar doet.. Wij hebben niet gericht gesekst deze maand. Daarmee willen we eigenlijk even wachten tot de vakantie. Ik zou wel dolgelukkig zijn als het raak is! Maar ik begrijp dat jij nog in afwachting bent van je ei? Ik had dus gedacht dat die van mij al geweest is. Misschien dat ik zo snel ovu-testen haal en 1tje doe. Als die positief is weet ik zeker dat ik het ovu-pijn is. En bij negatief weet ik dat ik het door gisterochtend komt. Kan natuurlijk ook lief nogmaals verleiden om te kijken hoe het dan morgen is hihi.
Hoi Puck, Vorige cyclus had ik ook wel wat pijn rondom m'n ei. Ik doe geen testjes, maar de pijn was over en 14 dagen later m'n ongi. Daarom denk ik dat m'n ei nu op klappen staat, haha
nu ik kan alleen maar zeggen wat ik gevoeld en gezien heb op echo... Had al 3 uur die zeurderige pijn..alsof je buik vol zit en je heel erg geconstipeerd bent of een flinke scheet moet laten..maar als je dat doet gaat het niet weg hihihi En zou die middag naar de gyn moeten...na 5 uur werd de pijn al iets minder, en toen ik bij de gyn kwam bleek dat mijn ei al gesprongen was...toen ik zei dat ik zo een pijn had zei hij komt niet daarvan...maar van het gele lichaam wat achterblijft... Dus de pijn komt na de eisprong ?? weet het niet zeker...maar het zou dus zomaar kunnen dat je eisprong idd al geweest is...ik ben ook na die buikpijn minder tsjah...geil en nat om het te zeggen op zijn gewoon plat.... Dus denk echt dat eisprong al geweest is.. Nu ook ovutesten gedaan en op dag 15 heel donker, dag 16 ook..en dag 16 buikpijnen! dag 17 is die veel lichter en buikpijnen weg.... Het hangt dus wel samen denk ik...maar wanneer die nu precies is...tijdens voor de pijn....in ieders geval er niet na! want mijn ei was al weg...en volgens de gyn ook niet net gesprongen maar al eerder die dag waarschijnlijk...dus misschien net voor de pijn!
Hoi Antares, Toch vreemd dat m'n temperatuur juist vanochtend heel laag was... Heb nu maar een paracetamol genomen, lucht wel op...
@Panna: dan weet je iig wanneer je iets kunt verwachten, dat vind ik zelf altijd wel prettig. @Antares: Dat is weer helemaal nieuw voor me. Ik dacht dus dat als de pijn voorbij is, je je eisprong hebt gehad. Dat van het gele lichaam wist ik al helemaal niet. Weer wat geleerd!
Hoi, Mn mn eerste kindje, had ik ong. een week vruchtbaarslijm. Halverwege had ik meestal een dag of 3 last van ovulatiepijn. Zodra het over was had ik mn eisprong. (klopte ook altijd, 14 dagen na pijn werd ik ongi). Nu voor de 2e aan de klus, maar hav de cyclussen van afgelopen maanden is het nu andersom. Eerst eisprong en daarna pas de ovulatiepijn (minder handig...maar goed). Vorige maand had ik tussen door bijna geen slijm en in eens wel op een dinsdag, achteraf had ik zondag ervoor mn eisprong al gehad. Het kan dus beide voor of na je eisprong de ovulatiepijn. Na een aantal rondes heb je dat snel door.
Ik merk wel dat mijn lichaam blijft veranderen. Denk ik het ene trucje net onder de knie te hebben, verzint het weer wat anders haha. Ik heb tot en met nu het spierpijn gevoel links onderin, als is het 's avonds vaak wat meer aanwezig. Voortaan ga ik maar af op de dagen dat ik merk dat ik nogal veel slijm heb. Dan weet ik iig zeker dat ik nog voor mijn ei zit.