Hoi hoi, Afgelopen zaterdag (26-12) had ik een klein beetje bloedverlies op de wc. Hierna een tampon ingedaan maar daar kwam alleen maar bruine afscheiding in. De volgende dag had ik helemaal niets meer. Nu vanmorgen had ik weer een klein beetje bloed op de wc. Beide keren ongeveer een wcpapiertje vol. Nu de rest van de dag niets meer. Morgen (29-12) is mijn NOD. Welke datum moet ik aanhouden als start van de nieuwe cyclus?
De eerste dag dat je helderrood bloedverlies hebt, tel je als cyclusdag 1. Bruinverlies is oud bloed en hoort bij je voorgaande cyclus, ook al is het meestal de voorbode van je menstruatie.
Maar het maakt dus niet uit dat het bloedverlies ook weer een dag gestopt is. Want eigenlijk zijn het natuurlijk twee kleine bloedingen op zich. Mijn cyclus is in de war.. And so am I
Lastig is dat he! Je bent ook nog niet zo lang gestopt met de pil zie ik, dus het zou zomaar ook nog ontpillen kunnen zijn
Ja inderdaad. Het is gewoon een beetje verwarrend. Mocht de menstruatie niet doorzetten ga ik op 1 januari nog een test doen. Dan zit ik op 17 dpo. Toen testte ik met mijn zoontje ook vol positief. Mocht de test negatief zijn (wat het waarschijnlijk wel is) ga ik met ovulatietesten mijn eisprong wel even zoeken. De kruidvat testen zijn gevoeliger dan de action testen toch?
Ik begon altijd te tellen op de dag dat het doorzette. Maar over het algemeen was dat de volgende dag, als er eenmaal helderrood bloedverlies bij kwam. Zo nu en dan een korte bloeding zou ik niet als cyclusdag 1 tellen.
Ik vloei standaard vooraf bruin/lichtrood/roze 4 dagen. Alles bij elkaar op geteld max 2 inlegkruisje vol op een dag. Maar het moet echt helderrood zijn en ook een bepaalde hoeveelheid als je begrijpt wat ik bedoel. Tijd maakt niet uit hoe laat je het krijgt. Dus ik zou dit nog geen menstruatie noemen. Ik zou ook geen tampons gebruiken, maar een inlegkruisje dan kan je het wat beter zien/bij houden. Weet je wanneer je eisprong was? Je kan ook een wat late innesteling heb en dus nog negatief testen. Best is om de 48 uur testen.