katoenen of wegwerpluiers?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pim, 18 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Welke soort luiers gebruiken jullie: katoen of wegwerp?

    Heeft iemand soms ervaring met voorgevormde katoenen luiers met een luierinleg?

    Pim
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik ben er zelf mee opgegroeid en mijn mam vond ze makkelijker dan de wegwerpers, alleen als we op visite kregen of weg gingen kreeg ik die.
     
  3. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    naomi heeft kartoenen gedragen tenmzij we weg gingen en de tweede uk krijgt ze ook het is mij goed bevallen heb het de eerste 6maand gedaan met naomi en dat doe ik nu ook als de 2de er is
     
  4. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    wegwerp
    Ik ben van de makkelijke kant ;)
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Voor mij ook wegwerp.
    Dat gedoe om die dingen schoon te wassen bah nee niks voor mij.
    Ja ik heb wel een wasmachine maargoed ik vind het niks.

    Dan ook nog luiers vouwen nee ik begin er niet aan

    groetjes
     
  6. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik ben van plan om te combineren. Thuis katoenen luiers en als we op stap gaan wegwerpluiers
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik ga voor de wegwerp luiers, ik vind het nou eenmaal makkelijker en ook wij hebben een goede wasmachine maar ik zie dat geknoei ook echt niet zitten!!
     
  8. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wegwerp... Onze wasmachine is al niet meer helemaal top, en we hebben geen droger... Plus ook amper plek om was op te hangen (1 wasrekje + lijnen buiten, maar ja daar heb je nix aan als het regent)... Dus als ik naast kleertjes, hydrofiele dingen etc ook nog de luiers moet gan wassen dan komen we in de problemen denk ik ...
     
  9. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    En dan nog de vraag, welke wegwerpluiers zijn goed van kwaliteit en voordelig?
     
  10. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    De luiers van C1000 zijn heel voordelig. Maar ja je kindje moet er wel tegen kunnen. Of die van de Etos eigen merk. Zijn ook heel goed en erg voordelig. Net als de billendoekjes van de etos eigen merk. Ruiken super lekker!!!
     
  11. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    wij gaan voor katoenenluiers!! alleen als we een dagje weggaan dan gaan de wegwerp luiers mee. wassen is geen probleem de wasmachine draait toch wel door een droger hebben we niet maar de zolder is groot genoeg dus ik ga het daar wel drogen als ik het niet kwijt kan.

    chantal
     
  12. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Kruitvat eigen merk!!! alles is gped daarvan en goedkoop.

    Ik ben kraamverzorgende en ik heb gewerkt met katoenen luiers, wat een gedoe...... eerst afspoelen, in de week zetten, wassen en dan ophangen of in de droger. Maar de hele badkamer stinkt naar de poep. Dat uitspoelen vond ik het meest vieze werk. Bij de hele kleine babyties is het nog wel te doen, al vind ik het wel mega vies. Maar als ze vast voedsel krijgen is het niet te doen dat uitspoele echt ik ging bijna over mijn nek, en ik kan aardig wat hebben!
    Ook finacieel, als je het om rekend is het echt niet goedkoper dan weg werp luiers. En ook voor het milieu is het niet beter of slechter. We hebben er een avond op de kraam kantoor over gehad. En het kost hetzelfde (tijd, was poeder, water enz.) En voor het mileu maakt het dus ook echt niets uit (waspoeder, extra wassen, extra electra enz.).
    Nee voor mij is de keuze makkelijk ik ga voor de Kruitvat weg werp luiers. Die komen uit de zelfde fabriek als Pampers ;) alleen een hele andere prijs :D
     
  13. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Dankjewel voor de informatie over de kwaliteit van de pampers, even samengevat kan ik op de diversen verhalen uitmaken dat de C1000 en de Kruitvat pampers goed zijn?
     
  14. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ben nu een pak van de C1000 aan het testen, maar ik heb toch liever de luiers van Pampers. Maar goed, eerst het pak leeg maken.
     
  15. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik gebruik de pakken van de lidl.
    De c1000 luiers lekken bij mijn dochtertje altijd door in de nacht.
    De luiers van de lidl vind ik vergelijkbaar met het merk pampers.
    Ideaal is dat die luiers ook een urine indicator hebben.
    Dus wanneer je kindje ziek is, en je weet niet of het goede natte luiers maakt, kun je dat aan de indicator direct checken.
    Want veel luiers kan je het niet meer aan voelen omdat ze goed vocht vast houden.
    Op deze manier kan je het in de gaten houden.
    En ze zijn nog goedkoop ook, de goedkoopste denk ik zelfs ( op Dottie na, maar die zijn van plastic en echt goor, je ziet daarin de urine stromen alsof het in een zakje zit bah!)

    groetjes
     
  16. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Je zal toch moeten kijken als je kindje er is. Mijn dochter kan niet tegen alle luiers. Die van de kruidvat kan ze niet tegen. Pampers is heel goed, maar vreselijk duur geworden!
    De c1000 luiers vind ik tot nu toe nog het beste, maar zoals je hoort zijn er ook bij die ze niet prettig vinden. Dus gewoon uitproberen zou ik zeggen..
     
  17. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    mmmmmmm.....ja iedereen heeft en geeft natuurlijk zijn/haar mening maar vind het wel prettig om te lezen wat de ervaringen zijn, maar Ooievaar je hebt natuurlijk gelijk, het is straks toch een kwestie van uitproberen!
     
  18. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik kon ze gelijk al uitproberen, want ik had veel verschillende luiertaarten gehad.. Erg handig ;)
     
  19. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Een luiertaart???? Is dat een zelf gefabriceerde taart van luiers?? :rolleyes:
    hahaha, ik heb echt geen idee :(
     
  20. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen

Deel Deze Pagina