Bewust wat meer leeftijdsverschil tussen eerste en tweede kindje.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Eendje86, Oct 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

Feb 29, 2016
    2,635
    1,129
    113
    Female
    Hoi allemaal,

Onze dochter is 2,5 en we willen nu graag een broertje of zusje voor haar. We hebben bewust wat "langer" gewacht. Wilden echt pas een 2e na haar 3e verjaardag.

Zijn hier meer meiden die langer gewacht hebben? Ben me ervan bewust dat het ook zomaar nog een paar manden kan duren natuurlijk! Maar om me heen zijn er al zoveel meiden met een kindje van mn dochter haar leeftijd of zelfs jonger alweer zwanger of bevallen dat ik denk... is dat dan zo raar.... ?
    En mensen verwachten het ook van je ofzoo... zo van, nog geen tweede...

Nou ja ik ben eigenlijk een beetje opzoek naar ervaringsverhalen!

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,884
    396
    83
    Ja hoor hier ook. Enkel wilde wij wachten tot nr 1 ongeveer 4 was en dat is uiteindelijk door medicijnen bij mij nog later geworden.

Hij is ruim 6.5 en helemaal blij dat hij komende maand ergens grote broer wordt

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wij voorlopig ook nog niet hoor ;)

4. Roos32

Roos32 Bekend lid

Jun 2, 2013
    923
    137
    43
    Female
    Mijn zoontje is nu 3 jaar en 8 maanden en 2 weken geleden ben ik bevallen van nummer 2. Hele bewuste keuze. Vond en vind het eerste jaar vrij heftig, dus het is fijn dat mijn oudste zoon wat zelfstandiger is. Als ik weer ga werken gaat hij naar de basisschool en heb ik op mijn vrije dag weer 1 op 1 aandacht voor nummer 2.

5. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Onze dochter is ook 2,5 jaar en ook wij willen in het nieuwe jaar (om medische reden pas in het nieuwe jaar en niet nu al) beginnen voor een 2e kindje. Ik was er eerder ook echt niet aan toe en eerlijk gezegd zie ik nu alleen maar voordelen. Begint nu ook echt te kriebelen!
    Geen ervaring dus, wel in hetzelfde schuitje ;)

6. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Onze zoon is bijna 16 maanden. En om eerlijk te zijn had ik liever nog een paar jaar gewacht. Maar ik ben al op leeftijd. Dus we hebben niet veel te kiezen. We zijn alweer bijna een jaar bezig voor de tweede, maar het wil nog niet vlotten. De kans is ook aanwezig dat het niet meer gebeurd. Als je in de positie zit om nog even te wachten, zou ik de tijd nemen die je nodig hebt.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,934
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Tussen onze oudste zoon en onze dochter zit 5,5 jaar en tussen onze dochter en jongste zoon zit ook 5,5 jaar.
    Tussen de 2 zonen zit ruim 11 jaar :):)

Idd hier ook een bewuste keuze :)

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Hier gaat er 3j4mnd tussen zitten. Ik wou er 3 jaar tussen. Lijkt me fijn. Dochter gaat naar school en is vrij zelfstandig.

Hebben voor dochter 3 mnd geprobeerd en dit keer 8mnd. Zijn wel bewust op tijd beginnen oefenen :rolleyes:

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Wij zijn nu "bewust " langer aan het wachten met een 3e..
    Tussen 1 en 2 zit maar 22 maanden (bewust)
    Maar vanwege aandoeningen nr 2 wachten we nu wat langer anders had nr 3 er mss al geweest.
    December staat de baby nr 3 talj weer op de agenda voor evaluatie zoals wij het noemen :)
    We willen beide graag maar moeten anders kijken en een weloverwogen keuze maken.

10. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

Sep 28, 2017
    3,076
    2,090
    113
    Female
    Wij hebben ook bewust meer tijd er tussen zitten en ben er heel blij mee. De update helpt bij de jongere en het gevoel van grote en verantwoordelijke broer. En Er is minder concurrentie strijdt omdat ze niet te dicht op elkaar zitten. Nu in verwachting van nummer 3

11. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Toen m'n dochter 3 was begon het ontzettend te kriebelen voor een 2e, helaas nu pas bezig voor een 2e en is zij inmiddels 8,5. Ze zal dus hopelijk 9 zijn als ze grote zus word.

12. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

Apr 25, 2017
    1,604
    1,064
    113
    Female
    Ik heb tussen de eerste twee 21 maanden. Daarna zit er 4 jaar tussen en daarna 3 jaar. Als ik voor mijzelf moet kiezen heb ik het liefst tussen de 2,5 a 4 jaar ertussen. Biologisch gezien voor een vrouw ook beter.

13. Melief

Melief Niet meer actief

Hier zit er niet bewust bijna 5 jaar tussen straks. Wij zijn er weer voor gegaan toen ze 2 was maar het duurde helaas weer wat langer. Uiteindelijk ben ik wel blij met dit leeftijdsverschil, onze dochter maakt het zo bewust mee en is zo blij. Ook is het prettig dat ze nu naar school gaat en ik wat makkelijker rust kan pakken.

14. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ik vind het eigenlijk helemaal niet langer gewacht!
    Althans... toch een heel normaal leeftijds verschil?
    Zelf heb ik straks wel een kleiner leeftijdsverschil maar het is toch wanneer je er aan toe bent. Ik vind het helemaal niet zo gek.

En andere mensen moeten zich er niet zo mee bemoeien! Het is nooit goed...
    Wij krijgen iedere keer de opmerking ‘ zo snel’ ‘nu alweer zwanger’
    Onze 2de kindje komt als de eerst 22 maandjes is.
    Maar snap niet waarmee mensen zich bemoeien.
    Iedereen op zijn eigen tempo en niks is goed of fout.

15. Angelique05

Angelique05 Actief lid

Jan 10, 2009
    189
    1
    18
    Female
    Moeder
    oh wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben hahhaha, mijn zoontje is nu ook 8,5 dus hopen dat het hier ook snel raak is :)

Gootje1988 likes this.
  16. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Oh echt! Toevallig! High five!
    Hoelang al bezig?

17. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

Feb 29, 2016
    2,635
    1,129
    113
    Female
    Fijn om jullie reacties te lezen dames!

18. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,807
    9,316
    113
    Gelderland
    Hier net geen 2 jaar tussen de eerste en tweede en nu zijn we bezig voor een derde. Onze jongste is nu bijna 6 jaar en de oudste 7,5. Het lijkt me heerlijk dat er nu wat meer jaar tussen zit. De jongens zijn al redelijk zelfstandig en ik heb straks alle tijd voor een eventuele baby.

19. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wij wachten met proberen tot mijn zoontje ruim 1,5 is en we gaan ervan uit dat ook de volgende zwangerschap niet vanzelf zal gaan, dus mijn zoontje zal ook wel 2 a 2,5 zijn
    Mooie leeftijd ertussen vind ik.

20. Kiekieboe

Kiekieboe Fanatiek lid

Jul 28, 2017
    1,726
    1,880
    113
    Female
    Zelfstandige
    Limburg
    Wij wachten nu ook, we willen 2a3 jaar verschil hebben. Liever niet langer..

Share This Page