Hallo, Ik sport altijd 2 keer in de week, fitness. Nu ben ik sinds twee weken gestopt met de pil. Zit ik mij hier in sportkleding opeens af te vragen of het enige invloed zou hebben. Ik bedoel stel dat er heel mischien een bevruchting heeft plaats gevonden, kunnen buikspier oefeningen dan invloed hebben op de innesteling? (volgens calculator moet de eisprong nog plaats vinden maar dat kan zo verschillen) Volgens mij kan het geen kwaad maar twijfel door onbekendheid, wat is jullie mening??? Groet Erica
ik wil gaan tea boen met mijn zus.. en met mijn vriend elke week zwemmen. dit allebei heeft toch geen invloed?? vraag ik me dus ook af. Maar ik denk het niet
Ik ben lid van het blad runner (hardlopen) en daar stond in dat sporten tijdens zwangerschap heel goed is voor jou en de klein. En dat je sneller bevalt. Waar je wel even op moet letten is dat je banden wat weker worden heb ik eens gehoord. Dus je zou wat sneller je enkel o.i.d. kunnen verzwikken. En over die buikspieren is eens iets aan de verloskundige gevraagd hier op de site, dus mischien kun je de zoekfunctie even gebruiken. Maar je moet gewoon doen waar jij je lekker bij voelt meid !
hoi hoi, ik sport normaal vrij regelmatig (3tot4keer inde week), en ben gewoon zwanger geworden hoor . nu moet ik er wel bij zeggen dat ik echt vanaf het begin (nog 1 week voor ik kon testen) mijn buikspiertraining niet fijn vond gaan(en die hou ik normaal met gemak vol ). ik heb nadat ik wist dat ik zwanger was dan óók advies gevraagd aan de trainer en die gaf aan dat het beter is om geen buikspiertrainingen meer te doen ivm lelijke brede buikspieren die je dan gaat krijgen, en daarnaast had ik het ook gevraagd aan de vk. en zij gaven zoals ze bij alle sporten in principe aangeven luister naar je lichaam voelt het niet goed, niet doen. voel je je goed kan je het gewoon blijven doen. ik train nu gemiddeld 2 keer in de week en gaat me goed af. maar merk wel dat ik zeker veeeel minder kracht heb dan normaal ben ook blessure gevoeliger vind ik. sorry voor het lange verhaal hoor maar mss heb je er wat aan. gr saskia
sporten... en dus je lichaam in conditie brengen en houden is juist heel erg goed als je zwanger wilt gaan worden. Ik sport zelf ook 2 keer per week. Zwangerschap heeft immers een behoorlijke impact op je lichaam... buikspieroefeningen kunnen zeker in het begin geen kwaad, maar wanneer je wat langer zwanger bent (een aantal maanden) is het beter om ze over te slaan... verder met sporten en zwangerschap zoals anderen ookal zeggen: luister gewoon naar je eigen lichaam, want die geeft wel aan wanneer de grens bereikt wordt. Succes Chrizzzy
Ik heb het stuk ook gelezen Nemo, en ik heb ook al een boek over hardlopen voor vrouwen (en dan speciaal het stuk over zwanger(worden)), je kunt inderdaad heel lang blijven sporten en het is goed voor moeder en kind, maar wel gewoon blijven luisteren naar je lichaam. Ik zie mezelf echter nog niet tot in de 8e maand harlopen hoor.
@Loekie: ik heb geen idee hoe het gaat met 8 maanden, dat bekijken we dan wel even. Weet jij ook hoe dat zit met hoe hoog je hartslag mag worden tijdens zwangerschap ? Of maakt dat niet uit.
Pffff, dat zou ik niet weten, ben wel trainer, maar die vraag heb ik nog niet eerder bij de hand gehad (de meeste lopers in mijn groep zijn de kleine kinderen al ontgroeit) Misschien een interessante vraag voor de verloskundigen op dit forum. Ik zou gewoon naar je lichaam blijven luisteren (moet ik nu ook van de fysio, dus tot eind juni ben ik aan huis gekluisterd met een gekneusde knie )
Hier staat dat ie maximaal 150 mag zijn. Die van mij is tijdens het lopen wel 179. Moet ik nu dan langzamer gaan lopen ? Ik voel me er verder prima bij. http://www.hardloopschema.nl/?p=steluwv ... ouw%20zijn Heb nog ff verder gegoogeld maar kon verder niet echt iets vinden. Succes met je blessure Loekie
Bedankt allemaal voor de reacties!! Ben gerustgesteld en sport gewoon lekker verder. Gelukkig want ik vind het heerlijk om te doen, echt een uitlaatklep en afleiding. Groetjes Erica
Ben ook altijd een sportief type geweest. Heb tot 20 weken paardgereden en hardgelopen en nu sta ik nog 2 a 3x per week op de crosstrainer. Voel me er prima bij. Heb tot voor kort ook nog buikspieren gedaan maar in overleg met de vk nu toch gestopt. Omdat m'n buik dikker wordt schuiven de rechte buikspieren naar de zijkant van je buik waardoor je je rug alleen maar gaat belasten als je die buikspieroefeningen doet. Ik heb al veel last van m'n onderrug dus vandaar dat ik gestopt ben. Verder mag ik gewoon blijven sporten ik maar goed naar m'n lichaam luister. Silly
Heb even gegoogeld, omdat ik een keer wat zag staan over buikspieroefeningen tijdens zwangerschap en dat schijnt dus niet echt slim te zijn om te doen. http://www.usasport.nl/?Zwangerschap_en_fitness :: Ben je halverwege de zwangerschap, doe dan geen oefeningen meer liggend op je rug (dus vanaf 20 weken). De steeds groter wordende baarmoeder kan dan belangrijke bloedvaten een beetje dichtdrukken. De bloeddoorstroming verslechtert waardoor je kind dan tijdelijk minder zuurstof aangeleverd krijgt. Daarom worden buikspieroefeningen afgeraden. Ook omdat het peesblad tussen de buikspieren al is uitgerekt, en de extra spanning van een buikspieroefening kan voor scheurtjes zorgen. Dat vond ik erover op internet, maar das pas als je al een tijdje zwangert ben. KuZzz
je hebt ook zwangerschaps zwemmen, dus dat zal wel goed zitten. ik heb ook al op dit forum ergens gelezen dat in de eerste maand het vruchtje nog heel goed verpakt zit.. heb iets gehoord over 2 broodjes, pindakaas en 1 korrel hagelslag haha KuZz
ja ik bedoel eigenlijk..ff direct gezegd...loopt het sperma er dan niet direct uit of iets dergelijks.. Heb je dan minder kans om zwanger te worden.. als je dus gaat zwemmen na het klussen..