Met de leeftijd van 4/5 mnd had mijn dochter last van een behoorlijke dip. In een maand tijd was ze toen maar 300gr gegroeid. Ik heb dit goed opgevangen door haar ipv 1 borst per voeding, nu 2 borsten per voeding te gaan geven. Ik gaf eerder 1 borst omdat ik erg veel last had van overproductie. Tot 4/5 mnd groeide ze daar ook goed op. Nadat ik 10 dgn lang 2 borsten per voeding had gegeven ben ik gaan wegen op het cb. Het resultaat was prima: 255gr gegroeid in 10 dagen. Ik ben dus gewoon zo verder gegaan en mijn meisjes was prima tevreden. Vandaag kwam ik weer op het cb, maar nu blijkt dat ze in de 4 weken dat we weggebleven zijn, ze maar 125 gr gegroeid is.... Ik weet nu eigenlijk niet wat ik moet doen... Ik geef 5 voedingen, op verzoek, 2 kanten per keer en ze is heel alert en tevreden, maar toch lijkt het niet genoeg te zijn. Als ik haar meer aanbied, weigert ze en vaak gaat ze dan ook spugen. Heeft iemand tips voor mij?
Hadden ze commentaar bij het CB? Hoe ziet haar groeicurve eruit? Ze mag best af en toe stilstaan, Simone heeft rond de 6 maanden een paar weken gehad dat ze helemaal niks aankwam, als ze zich verder goed ontwikkelt en vrolijk is komt ze niks tekort hoor! Meer melk erin proberen te krijgen terwijl ze aangeeft genoeg te hebben lijkt me geen goed plan.....
Hbe je de curve op borstvoeding.com al eens ingevuld? Het is normaal dat bv kindjes op een keer minder gaan groeien volgens mij. Als je dochter tevreden en alert is dan is er volgens mij niets aan de hand. Zou geen voeding tegen haar zin gaan proppen. Je mag natuurlijk ook bijna gaan bijvoeden.
Ik heb niet de ervaring met borstvoeding, ben eerder gestopt, maar Milan heeft met flesvoeding ook vaker dipjes gehad. Slechter groeien. Uiteindelijk is alles goed gekomen!
en volgens mij is het zo dat niet veel aankomen, niet erg is...zoalng het lijntje maar niet afbuigt...maar niet groeien of heel wienig, is niet erg... mss zelf veel drinekn en gezond eten enz( dnek ff mee hoor)...
Ik zou me er niet te druk om maken. Je kunt niet veel meer dan aanbieden. Misschien borstcompressie toepassen aan het einde van de voeding zodat ze de vette achtermelk goed binnen krijgt. Hier ging ze het eerste half jaar hard, nu maar 1 kg zwaarder in 8 maanden en uiteindelijk een beetje onder het gemiddelde. Maar zolang ze het prima doet, maak ik me er niet druk om.
Ik zou inderdaad haar meetgegevens eens invoeren op de curve op borstvoeding.com Heeft ze een speentje?
http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve/curve_weight/32619/-1/1Dit is de groeicurve van mijn meisje. Op zich daalt de lijn niet echt, maar in vergelijking met de groene lijn stijgt hij gewoon veel minder snel. Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat ze in 10 dgn wel goed groeide en dan opeens met hetzelfde voedingspatroon maar zo weinig aankomt in die 4 weken. Ze is wel actiever geworden in die tijd en heeft het rollen helemaal uitgevonden. Misschien dat het daar aan ligt, maar toch blijf ik het een beetje vreemd vinden.
Je moet het plaatje van de curve opslaan op je computer en die dan als bijlage toevoegen aan je post. De link die je nu hebt gegeven, kunnen we alleen zien als wij zijn ingelogd op jou account Ontopic, het is echt niet erg als je kindje niet zo veel aankomt, op voorwaarde dat ze verder gewoon blij en tevreden is. Mijn dochtertje deed precies hetzelfde, maar nu ze bijvoeding krijgt sinds 5 maanden oud, is ze flink aangekomen. Ik heb haar curve ter illustratie bijgevoegd.
Tja, je weet dat er bij een maand of 4 een groeidip is bij BV-kids? Is allemaal niet erg: zolang ze groeien, is er niets aan de hand, (zei de dietist bij ons, toen Thirza tussen 9-11 maanden nauwelijks groeide). Stilstand betekent dat je wel even moet kijken hoe en wat en afvallen is alarmerend. Maar weinig groeien niet. Halen ze op een ander moment wel weer in doorgaans