Snap er niets van...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Gentle, Dec 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter is sinds 2 weken niet zichzelf. Ze is nu 4,5 maand oud en doet nu:

- minder slapen overdag
    - vaker drinken (productie was ook niet optimaal, komt ook niet helemaal meer lekker op gang sinds die tijd)
    - veel spugen
    - huilerig
    - moe en toch niet willen slapen

Nu geven we haar sinds een week jbpm en is het spugen iets minder, maar soms ook opeens weer een dag zoals eerst (uren na de voeding nog echt stralen overgeven). Sinds een paar dagen doet ze:

- minder drinken (6 voedingen ipv 7-8 )
    - meer slapen (maar wel huilerige, korte slaapjes)
    - huilerig, jammerig, bij je willen zitten
    - kan zich slecht vermaken in de box/stoeltje

Vandaag heeft ze opeens 2 keer achter elkaar zo'n enorme plas- en poepluier gehad, dat het enorm is doorgelekt in haar slaapzak en in haar skipak. Nu keken we even naar haar luier, maar die zit opeens te groot!! Zou ze afgevallen zijn? We hebben haar nu een andere soort luier aangedaan (pamper ipv C1000) en die past wel, maar dat is toch vreemd?

Ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen dat ze veel minder drinkt. Ik dacht eerst, lekker een beetje minder voeden! Ik voed al maanden 7-8 keer per dag, en iets minder zou wel lekker zijn. Maar goed, ik weet nu eerlijk gezegd niet of dit wel zo'n goed teken is.

Iemand een idee waarom mijn meisje opeens zo "gek" doet? We gaan morgen wegen bij het CB, dus dan weet ik iets meer...

2. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    waarschijnlijk een sprongetje??? geloof dat deze rond tussen week 16 en 19 komt. Ik weet dat ons mannetje de laatste 2 dagen ontzettend veel slaapt overdag en drinkt zijn flessen ook niet leeg. snap er niets van.
    Ik heb het boek oei ik groei, en dat heeft me wel wat rustiger gemaakt want hij doet precies wat in dat boek staat.
    denk dat dat bij jou kleine ook is..
    groetjes rensje

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hey Gentle,

wij hebben dat hier net achter de rug. Onze dochter dronk zo slecht dat ze haast de helft niet haalde van wat ze normaal drinkt!
    Achteraf denk ik toch dat het een sprong was, want ze doet nu opeens veel meer dingen en is supervrolijk en drinkt weer goed. Ze heeft ruim 2 weken slecht gedronken en kon zich ook slecht vermaken. Ze was ook lichtgeraakt en spuugde meer, af en toe ook diarree en luieruitslag. We dachten zelfs aan een tand maar dat was het niet. Huisarts zag ook niks aan haar....

Hopelijk is het bij jullie ook een sprong, dan is het gauw over en krijg je een vrolijk meisje terug die weer leuke nieuwe dingen gaat doen.

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ja dat dacht ik eerst ook, toen ze een paar dagen geleden opeens nieuwe dingen kon. Maar nu is ze al 2 weken zo, en ze kan al een heleboel nieuwe dingen??

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Ja ook dat had ik.... maar er kwam nog meer.....

Als je je zorgen maakt gewoon extra wegen bij cb of even langs de ha, hebben wij ook gedaan hoor!

6. Misswoody

Misswoody Lid

Dec 22, 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Volgens het boek "Oei, ik groei" maken baby's rond 19 (18-20) weken weer een sprongetje. Je kindje wordt dan huilerig, hangerig en humeurig. De hhh-periode duurt langer dan voorheen op deze leeftijd, gemiddeld 5 (1-6) weken.
    Mijn zoontje heeft momenteel ook een sprongetje en zijn gedrag wisselt van dag tot dag. De ene dag slaapt hij nauwelijks, is hij maar heel kort tevreden en kan hij zich slecht vermaken. Vandaag gaat het echter weer prima en heeft hij overdag zelfs weer heel veel geslapen (3 x 2 uur).
    En wat betreft de luiers. Mijn ervaring is dat de kilo-aanduiding op het pak niet zoveel zegt en de maten en pasvorm per merk verschillen. Mijn zoontje draagt momenteel nog steeds Pampers nr. 2 terwijl hij ruim 6,5, kilo weegt. Huggies nr. 2 passen hem echter niet meer maar Huggies nr. 3 is hem nog te groot. :(

7. ynnel1

ynnel1 Actief lid

May 27, 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Absoluut een sprong!!!!!
    Die van 20 weken is vrij heftig!!!!!!!
    Denk je niet dat 6 voedingen genoeg is voor haar.....
    Ik begon hier met 4 en halve maand met een beetje fruit en dan nog maar 6 flessen....
    Wel fijn voor je dat je morgen naar cb mag dan kun je geljk alles even checken..

8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Misswoody, zo lang een sprongetje? Poeh, ik had gehoopt dat het eerder klaar was... Wat leren ze dan nog allemaal bij? Ze kan nu al beter zitten, zingt en kletst veel meer, kan beter spelen...

Ynnel, het is natuurlijk heel anders bij flessenkindjes. Julia krijgt bv en drinkt al vanaf het begin 7-8 keer op een dag. Overdag elke 2 uur, en 's nachts eigenlijk nauwelijks. Nu dus opeens een stuk minder. Ze is nu eenmaal een meisje wat heel vaak kleine beetjes drinkt. Ach ja, als het nog kan...

Mijn bezorgdheid kwam eigenlijk meer vanuit het feit dat ze ook zoveel spuugt/spuugde en daarbij minder ging drinken. Ze is al geen dikkertje (geboren met 3610, nu 4,5 mnd en 5440) en heeft eigenlijk alles wel nodig! Maar goed, morgen even wegen en dan hoef ik me daar niet meer druk om te maken!

9. Misswoody

Misswoody Lid

Dec 22, 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik hoop ook dat het sprongetje bij mijn zoontje geen 6 weken gaat duren, Gentle! :$ Pfff ...
    In "Oei, ik groei" wordt een hele opsomming gemaakt aan ontwikkelingen van je baby bij deze sprong, onderverdeeld in: grijpen,voelen,tasten/kijken/luisteren/praten/lichaamstaal/diversen.
    Bijvoorbeeld: rollen van buik naar rug of van rug naar buik, wil gaan kruipen schuift inderdaad naar voren of achteren of lukt niet, gooit speeltjes expres op de grond, stopt moeders hand in mond, zoekt waar moeder is, reageert op eigen naam, gaapt met geluid en luistert er naar, steekt de ampjes uit om opgepakt te worden etc. etc.
    Maar wanneer je kindje zich wat eigen maakt en wat het zich eigen maakt hangt o.a. af van de interesse van je baby en de gelegenheid die hij/zij krijgt. Maar ik neem het ook allemaal niet te letterlijk hoor een heleboel dingen doet/kan mijn zoontje (nog) niet!

Misschien dat het CB je morgen wat meer kan vertellen en kan geruststellen. Hopelijk is je dochtertje niet (teveel) afgevallen. Mijn zoontje is ook geen dikkertje maar die weegt nu zo'n 6500 gram en is 64 cm. Scheelt toch ruim een kilo met jou dochtertje.

Succes morgen en hopelijk is deze sprong snel voorbij voor ons allebei :)!

10. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Nou, het viel reuze mee!! Ze is gewoon goed gegroeid, ondanks het spugen, en blijkbaar is het piepen dus iig niet van de honger! Ze is nu 5800 gram.

Volgens het CB was het ook doordat ze meer wil dat dat ze nog kan. Ze is heel druk, draait al om en ze wil niet graag meer liggen. Soms dus even helpen met zitten of een beetje meesjouwen, en soms gewoon even laten piepen en het zelf laten uitvogelen.

Misswoody, de meeste dingen uit je boek herken ik wel. Handen in mijn mond doet ze, rollen, schuifelen, en ze lijkt een beetje te reageren op haar naam. En weet je wat ze sinds een paar dagen doet? Zingen! Heel zachtjes, lief op een toontje geluiden maken *zwijmel*

Ik ben weer een gelukkige mama! Bedankt!!!

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Herken het ook wel als sprongetje ja.

Milan is morgen 20 weken. En heeft nu de ergste sprong tot nu toe gehad. Heel slecht drinken, moe zijn maar niet slapen, huilerig. Gelukkig zijn wij er bijna door heen. Heeft wel 2 weken geduurd denk ik.

Wel vervelend ja. En het lastige is dat je er niets aan kunt doen.

Succes meid!

Share This Page