Ik snap er niks van..wie heeft nou gelijk?Cs bureau of....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nina010, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hey meiden

vorige week bij csbureau geweest en na afloop realiseerde ik mij ineens dat de arts helemaal niet besproken had hoe nu met zn fles...qua hoeveelheid bedoel ik.
    mauro is nu 5 maanden en drinkt 5 flessen van 190. voor zn laatste fles moeten we hem wakker maken.In de laatste fles doen we 3 schepjes rijstepap om hem hopelijk wat langer te laten doorslapen.
    Hij ligt dan al diep in slaap. Ik had wel aan de arts gevraagd of we niet naar 4 flessen moesten( ik dacht dat ik dat van een vriendin had gehoord...) maar dat hoefde niet zei ze.
    nu kijk ik op het pak van nutrilon en daar staat dat boven de 6 kilo( mauro heeft een goed gewicht van 6,7 kilo) dat je dan 200ml voeding moet geven en totaal 4 voedingen..!!
    Huh wat is nu juist? 4 of 5 voedingen? en hoeveel in totaal dan?

groetjes, nina

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    hoi Nina,

ik zou gewoon kijken naar je kindje, niks MOET namelijk.
    Remco zit ook nog gemiddeld op de 5 voedingen van 180+6 ( wat dus 200 totaal is) en ik merk dat hij steeds een beetje meer laat staan van de nachtfles. Die kleintjes kunnen dat zo ontzettend goed zelf regelen heb ik geleerd:D, dus ik zou me er niet druk om maken. Straks al hij meer bijvoeding gaat krijgen zal er vast een fles afvallen, zeker in combi met nr2 voeding.
    Nogmaals niks MOET en kijk wat je zelf prettig vind, het advies van het cb is niet heilig en dat van het pak voeding ook niet.

Groetjes Kim

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier zeiden ze dat er met 5 maanden een fles (die van 22.00uur) af "moest". Dit is bij ons pas met 6 maand gelukt.
    Ik zou gewoon naar je kindje kijken wat hij aangeeft. Vooral als je hem uit een diepe slaap moet halen. Je kunt eventueel 4 flessen van 210 water met 7 scheppen geven. Laat je niet wijsmaken door alle regeltjes van het cb en het pak van nutrilon, want hebben het over gemiddelde kindjes en daar kan jou kindje net boven of onder zitten!

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Wij zijn bij 4 maanden op 4 flessen overgegaan. De laatste fles was 210/7 met rijstebloem om 19.00 uur. De andere 3 waren 180/6
    Onze dochter kregen we steeds moeilijker wakker en ze wilde haar fles niet meer altijd om 23.00 uur. In één keer op 4 flessen overgegaan en ze sliep door.

5. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Gewoon een keer proberen, zou ik zeggen, zeker als je hem altijd wakker moet maken. Wij hebben Morris met ruim 3,5 maand gewoon een keer niet wakker gemaakt en hij sliep gewoon door... wij vonden het wel prettig dat die fles van 23 uur ervan af was, konden we weer eens samen naar bed... ;)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij zijn met 5 maanden naar 4 flessen gegaan Gewoon geprobeerd en niet meer wakker gemaakt en het lukte gelijk...

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij moesten van het CB persee op 5 flessen blijven toen Finn net 3 maanden was geweest!
    Hij vond dat zelf geen goed idee...we moesten van het CB de wekker zetten om 7 uur...omdat hij dan wel wakker moest zijn...en hem dan de 1e fles geven...nou hij was dan gewoon woest! ook al kreeg hij zn fles!
    Toen waren we bij de KA voor controle en die zei dat we lekker moesten kijken hoe het ging als we hem lieten slapen...en sinds die tijd zittenwe op 4 flessen.
    hij heeft dat helemaal zelf aangegeven en geregeld!
    En hij was ook al boven de 6 kilo toen...dat was wel belangrijk zei de KA...

Dus kijk lekker naar je kindje en probeer eens hoe het gaat!

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hier ook rond 5 mnd naar 4 flessen.. wij maakten haar telkens rond 11 uur wakker, maar dan dronk ze amper en was ze altijd nukkig.. dus die flees hebben we laten vallen.. nu drinkt ze 1 x 210+7 , 3 x 180 + 6 en nog fruit en groente..

Als er geen behoefte is dan zou ik hem laten vallen... en anders bel je het cb toch even?

succes!

9. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat soort zaken helemaal niet overleg met het cb, we kijken gewoon zelf hoe het met Vigo gaat, wat weten zij nou van hem behalve wat ze zien op wat statistiekjes? Op een gegeven moment werd hij steeds kwaad als we hem wakker maakten, dus toen zijn we daar maar mee opgehouden. En dat gaat prima, want hij sliep gewoon door. Dat was rond 4 maanden. Overdag drinkt hij nu rond de 700 ml. plus nog groenten en fruit.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier net zo, eerlijk gezegd zou ik niet eens weten hoeveel hij nu volgens het pak zou mogen. Hij krijgt nu nog borstvoeding samen met kunstvoeding, maar mijn dochtertje zat vanaf 3 maanden op flesvoeding en die kreeg veel vaker kleine flessen, dat ging ook helemaal niet volgens schema's etc. Zolang ik maar niet over de max. heenging. Verder vind ik dat ze daar niets over te zeggen hebben op het CB, ik ken mijn kindje en zijn eetritme beter dan zij, dus gezeur over een fles die er af zou moeten, zou bij mij gewoon het ene oor in en het andere oor uit gaan. Gelukkig doen ze bij dit CB niet zo moeilijk, ze zeggen gewoon dat ik moet doen wat bij mijn kindje werkt en dat dat bij iedereen anders is.

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier doen ze inderdaad ook niet moeilijk, er wordt juist steeds gezegd dat hij zelf wel aangeeft wat hij nodig heeft, en dat we weinig verkeerd kunnen doen zolang we maar goed naar hem kijken. Ik herken me dan ook niet in negatieve verhalen van anderen, ook niet in die van mensen die nota bene naar hetzelfde CB gaan.

12. Je geeft aan dat je de kleine voor de laatste fles wakker moet maken.

Misschien een idee om de kleine te laten liggen en kijken wat de kleine doet.

Dit deed ik op den duur ook. Want wakker maken en niet alles op eten geeft toch aan dat niet nodig is.
    Dit ging dan om de fles van een uur of 11 in de avond. Als ik haar wakker maakte en fles gaf dan werd ze daarna rond 6-7 uur wakker.
    Toen ik de laatste fles om half 9 liet en die van 11 uur skipte. Werd ze eerste paar dagen rondom 4-5 uur wakker, en na een week rond half 8.

Ze kunnen het goed zelf aangeven hoor.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    Ten eerste kijk naar je kindje en luister naar je hart en heb sch*** aan de rest:D

Hier doet Kinley het sinds kort op 4 flessen, ik moest haar ook steeds wakker maken voor de laatste fles en ben daar gewoon mee gestopt.
    De eerste 2 nachten werd ze om 2 uur wakker en wilde dan een fles, die ze ook gewoon kreeg, daarna mopperde ze om 2 uur wat (bij mopperen komt mama niet kijken bij huilen wel) en sliep dan wel verder tot 5 uur.
    En sinds 4 dagen slaapt ze gewoon van 19 tot 8.30 uur :$

Ze drinkt geen 210+7, dat haalt ze gewoon niet dus om de 4 dagen komt ze dan 's avonds wel om 22 uur voor nog een voeding

Groetjes Anita

14. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Inderdaad gewoon kijken wat jij zelf het beste lijkt en dat gewoon uitproberen.

Alleen als je kindje flink onder gewicht zit en de voeding echt moet hebben om niet te licht te worden, is het een ander verhaal...

Toen wij onze zoon eens uitprobeerden om hem niet wakker te maken voor de fles van 23.00 uur, sliep hij gewoon de heel nacht door, dus blijkbaar had hij deze helemaal niet nodig.

Succes!

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij doen dat ook niet hoor. Milan is nog geen 6kg, maar hij is wat aan de dunnen kant en wil daarom die laatste fles er gewoon bij houden. Daar heeft hij volgens mij ook nog wel behoefte aan.

Savonds slaapt hij nooit, maar na zijn laatste fles kan ik hem wakker in bed leggen en gaat hij zelf slapen. Dus hij vind het zelf nog wel lekker denk ik.

Je hoeft niet precies te doen wat cb zegt of wat op het pak staat hoor. Jemoet doen wat je zelf het beste lijkt. Je kindje kan dat meestal wel aangeven volgens mij.

Deel Deze Pagina