ei voelen, wanneer klussen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joosie, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Hallo dames,

Volgens mij heb ik maandag mijn ei gevoeld..
    Ik had enorme buikpijn, net alsof ik ongi moest worden.
    Nu is mijn vraag, wanneer je je ei voelt, wanneer moet je dan gaan klussen?

Bedankt

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Het beste is de dagen voor je eisprong vrijen. De dag voor je eis[rong is de meest vruchtbare zegt men. Een eicel leeft ongeveer 12 uur, dus je moet zorgen dat er voor je eisprong al wat zaadcellen "klaar liggen". Dus als je nog gericht wil vrijen op de dag van je eisprong, dan moet je nu heel snel zijn ;)

3. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    hmm ok..maar volgens mijn banner heb ik over 2 dagen mijn eisprong. Dus als ik mijn ei heb gevoeld, dan is hij nu dus eerder dan gepland zeg maar?

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dat kan ja. Een banner neemt het gemiddelde. Ik heb mijn ei ook meestal een dag (soms 2) voordat mijn banner zegt. Een banner is natuurlijk een leidraad, geen zekerheid! Er zijn ook vrouwen die een heel late eisprong hebben.

Maar.....ik heb ook altijd buikpijn voor mijn eisprong. Dat duurt een paar dagen en dan springt ie. Hierna heb ik dan een wat beursig gevoel.
    Bij mij duurt het ongeveer twee dagen vanaf het moment dat de buikpijn (steken) begint. Dus wie weet komt jouw eisprong nog?
    Ben je al lang bezig met zwanger worden? dan ga je de dingen iets beter herkennen.

Deel Deze Pagina