Temperatuurdip vóór, tijdens of net ná eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hellen1971, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik vraag me even iets af:

Ik temperatuur braaf elke dag op hetzelfde tijdstip. 6 Dagen geleden had ik een vrij lage temperatuur van 36,4. Dat vond ik wel even vreemd, maar ik sloeg er weinig acht op, want mij is verteld dat ik geen eisprong heb ( ik temperatuur tegen beter weten in, misschien, in de hoop de gyn ongelijk te geven).

Echter, sinds die dag stijgt mijn basale temp alleen maar. Na die dag van 36,4 graden, waren de resultaten achtereenvolgens: 36,5/36,5/36,7/36,9/37,1 vandaag. Het was cyclusdag 19 bij een vrij lange cyclus van gemiddeld 39 dagen.

En nu twijfel ik dus echt! Zou het dan toch?
    De afgelopen periode is er ook druk ge-hobbied ( klussen noemde ik het maar niet meer, bij gebrek aan een ei) en ik ben nu best benieuwd of ik toch -al is het maar een sprankje- hoop mag hebben.

Wat vinden jullie van dergelijke temperaturen?

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi Hellen,

Aan de hand van je temperatuur lijkt het er wel op dat je een eisprong hebt gehad omdat je temp toch flink gestegen is! Hoe hoog is normaal je temp ongeveer? En hoe hoog was hij voor die 36.4? Niet iedereen krijgt namelijk een temperatuurdip rond de eisprong, dus een dip hoeft op zich nog niet zo veel te zeggen.
    Hou je je temp bij op fertility friend? Als je een grafiekje hebt, dan kijkt dat iets makkelijker.

Groetjes Mosa

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Normaal zit mijn temperatuur rond de 36,6, heel soms iets hoger of een tiende graad lager. Als ik niet ziek was ( 1 weekje voor de dip was ik ziek en dat kun je goed zien) is dat vrij constant.

Nu zit ik niet bij fertilityfriend, maar bij mentruatiekalender. Daar kan ik geen externe link van maken geloof ik, dusik ga kijken of ik er een plaatje voor hier van kan maken....

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
  5. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik zie er wel een stijgende lijn in, maar ben idd niet echt bekend met die kaartjes

Geeft deze uiteindelijk niet je ei weer?

Aan je verhaal te horen zou ik aan de hand vna ej temp zeggen da tje toch een ei hebt gehad, ivm het stijgen van je temp

Maar op je kaartje zie ik dus geen ei, maar het kan zijn dat die het niet aangeeft?

Misschien anders een tip om het bij ff in te vullen, die geeft automatisch je ei aan, reuze handig!

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ditis een apart temp. kaartje. MK heeft een uitgebreide site waarop je verwachtte menstruatie wordt aangegeven, je verwachtte ei en er wordt steeds opnieuw berekend wa je cyclusduur is. Je kunt aangeven welke lichamelijke dingen je bij jezelf bemerkte, of je hebt geklust, of je vruchtbaarheidsmedicatie hebt gebrit etc. etc. Hij is echt heel uitgebreid én in het Nederlands.

Mijn ei is voor over 2 dagen "voorspeld". Maar omdat mijn cyclus nogal rommelig is ( hij zit tussen de 32 en 59 dagen) kan ik me voorstellen, dat het anders valt dan berekend is.....

Wat denken jullie?

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    mmm oke werkt het zo

Ik vind dat de stijging er wel geod uit ziet, als je temp hoog blijft, denk ik toch echt dat je misschien wel eens een ei zou kunnen hebben gehad!

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Goh...dat zou toch wat zijn zeg...dat de gyn ongelijk had. Ik hóóp het zo ontzettend!

Nou ja...wordt vervolgd..

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Update: de temperatuur blijft nog hoog......

10. Zou best wel kunnen, maar ik vind het best wel twijfelachtig.. Op de 24e steeg je temperatuur nogal, maar daarna zakte ie weer naar beneden en steeg ie niet zoveel meer.. zou persoonlijk zeggen nee nog niet geweest.

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Als ik je berichten lees en je zeker weten ziek bent geweest tijdens de eerste stijging... Zou ik zeggen, ja je hebt je ei gehad ander blijft je temp niet zo stijgen..
    Of je moet nu weer ziek zijn?! Succes!

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Alleen bij die eerste stijging was ik ziek. Nu ben ik dat zeker niet. Voel me kiplekker, zelfs!

Ik houd moed!

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb ook een gemiddelde basale temp van 36.6 en als mijn temp zo stijgt als die van jou heb ik een ei gehad dus lijkt het mij dat jij ook je ei hebt gehad. Je kaartje komt heel erg overeen met mijn kaartje van mijn vorige cyclus. Als je temp zo'n 3 dagen hoog blijft dan kan je er wel vanuit gaan dat het een eisprong is geweest.
    Ik zal voor je duimen!

Liefs!

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hij is nu al 5 dagen op 37,1...dus ik hoop en duim en hoop!

Ik besef me, dat het ook zo kan zijn, dat ik slechts af en toe een ei heb..maar goed. Dat is beter dan het helemaal niets wat de gyn mij vertelde!

15. Dat kaartje op fertilityfriend vind ik duidelijker, ziet er goed uit! Ziet er zeker uit dat je eisprong is geweest

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    *helemaal blij*
    Gek is het wel...vlak voor de kerst te horen krijgen dat je onvruchtbaar bent en geen eisprong hebt en krap een week later doodleuk een springend ei hebben :)

Deel Deze Pagina