Hoi allemaal, Afgelopen dinsdag is mijn menstruatie begonnen. Niet zwanger dus... Toch loop ik al bijna 2 weken rond met een enorm opgezette buik, buikkrampen, last van mijn darmen, trek in ander eten en vlagen van misselijkheid. Ook was mijn menstruatie deze keer erg kort. Ik nam vrijdag mijn laatste pil, werd dinsdag dus ongesteld en vandaag, vrijdag, is het eigenlijk al wel weer gebeurd. Normaal ben ik 4-5 dagen ongesteld, nu 3. Ook is het minder hevig dan normaal. Ik wil dus voor de zekerheid een test doen, maar ik vroeg me af of ik in dit stadium nog per se moet wachten tot morgenochtend voor de ochtendurine of dat ik de test ook vanavond kan doen. Bedankt alvast!
Zowieso is het altijd beter om smorgens te testen ivm geconcentreerde urine. Ik heb zelf 11 april mijn laatste pil genomen en ook last gehad van krampen, darmen en mijn laatste ontrekkingsbloed was ook niet heel erg heftig zoals normaal. Ik heb ook een week daarna een test gedaan en deze was negatief. Je zal miss volgende week nog even kunnen testen?
De eerste ochtendurine geeft de beste uitsluitsel is mij altijd geleerd. Ik zou zeker nog even testen aangezien je menstruatie kort en minder hevig was. Het kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben.