Hoi dames, Ik ben net bij de gynaecoloog geweest voor een samenlevingstest en toen heeft de gyn eerst een inwendige echo gedaan om te kijken of er iets te zien was, hij zag dat mijn eitje bijna 9mm was en dus zei hij dat het waarschijnlijk net te vroeg is. Hij heeft daarna baarmoederhalsslijm in een buisje gedaan en het onder de microscoop bekeken. Ik dacht nou dit is inderdaad te vroeg het is namelijk dag 8 van mijn cyclus. Meneertje kwam terug en zei dat de test positief is dus mijn eitje waarschijnlijk al geweest is(dan is die volgens hem niet groot meer). Ik begrijp er eerlijk gezegd niks meer van zou het zo zijn dat ik al zo vroeg mijn eitje gehad heb? Mijn banner klopt niet dames ben namelijk later ong geworden.
Nou, sorry, maar dit klinkt echt als onzin. Ik had mijn samenlevingstest pas toen mijn eitje 17 mm. was (afgelopen maandag). Het heeft totaal geen zin om dat te doen bij 9 mm, want dan is je baarmoederslijmvlies totaal niet vriendelijk voor spermacelletjes. (dat ze dus nog leefden, is dan wel weer positief ) Ik had vorige week maandag 9,5 mm (was cyclusdag 12), woensdag 12,4 mm en vrijdag 14,5 mm. Maandag dus 17,2 mm. Waarschijnlijk vandaag of morgen (cd21/22) de eisprong. Bij mij zeiden ze vrijdag dat ik zondagavond gemeenschap moest hebben voor de test van maandag. Heb je nu helemaal geen echo's meer? Het zou logisch zijn als ze nu blijven kijken of je follikel groter wordt. Als je die niet hebt, zou ik gewoon voor vrijdag nog een afspraak maken om te kijken of het blaasje dan groter is geworden. Dan weet je in ieder geval of je nog een eisprong zou kunnen verwachten. En anders over een week progestron laten prikken. Daaraan kunnen ze zien of je echt al een eisprong gehad hebt. Doen ze dat? Anders zou ik bellen en uitleggen dat je het neit snapt en vragen of ze dat na een week willen controleren
Klinkt idd vaag, zo in je cyclus vroeg valt er m.i. weinig te overleven. En dat je ei nu al geweest is lijkt me ook wel erg vroeg, of heb je hele korte cycli? Bij ons zh doen ze geen eens een samenlevingstest.
Bij mij was de samenlevingstest ook positief en sprong mijn ei pas een week later. Hij is positief als ze spermacellen vooruit zien bewegen. Zegt verder ook weinig heb ik begrepen. Het is idd wel de bedoeling dat dit net voor de eisprong wordt uitgevoerd. Bij mij zou die op maandag wel zo ongeveer springen (vrijdag een follikelmeting gehad, was toen 16mm) Dat klopte dus niet. (idd ook zondag gemeenschap gehad voor de test) Wel een week (nou ja een week en en dag, dachten ook dat ie niet maandag zou springen maar dinsdag pas ivm niet zoveel slijm) daarna progesteron geprikt om te zien of ik een goede eisprong had. Is dus in werkelijkheid een dag na de eisprong geweest. Ben nu wel benieuwd wat daaruit komt. Krijg ik volgende week vrijdag te horen.
Ik begrijp er ook even niks meer van, hij zei dat er genoeg zaadjes zijn die bewegen. Ik moet over een week progestron laten prikken. Ik ga ze zo bellen om te vragen of ik nog een keer zo een echo mag begrijp er niks meer van.
Ik heb niet altijd dezelfde cyclus heb een gemiddelde cyclus van 28 dagen maar ook wel eens van 23 dagen gehad en zelf een keer van 34 dagen