Snap er niks meer van joh

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bilou, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kolf elke avond een flesje sinds paar dagen. Hij drinkt dan normaal 120 ongeveer. Nu dronk hij gister 140 en was ie erma tevreden in slaap gevallen.

Vandaag had ik 150 afgekolfd. Maar gaf hem in eerste instantie 120. Hij bleek erna nog hongerig, dus bood ik hem de overige 30. Nadat hij dat op had was ie nog steeds hongerig en heb ik maar de borst aangeboden.

Is dit niet allemaal een beetje te veel voor een baby van 4 weken? :/

Mijn man zegt dat ik niet te veel moet geven, maar als hij dat toch gewoon opdrinkt heeft ie het blijkbaar wel nodig neem ik aan.

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    bv is nooit te veel, als je zoon teveel drinkt spuugt hij dat weer uit, tenminste dat is wat ik heb geleerd van de kraamzorg.

misschien heeft hij eerder die dag minder gedronken en veen inhalen.
    wij eten toch ook wel eens iets extra.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Misschien ging het uit de fles veel sneller dan aan de borst? Was het snel op? Het kan zijn dat zijn zuigbehoefte hierdoor nog wel heel groot was, maar hij al wel veel melk binnen had gekregen. Je kunt kijken naar een kleinere speen. De prikkel uit de maag die zegt dat je genoeg hebt heeft soms ook even tijd nodig, dus vandaar dat het ook beter is als het wat rustiger gaat.

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Met een fles hoeft je kindje er nauwelijks voor te werken en 'giet' je het als het ware naar binnen. Een ontevreden baby kan dus ook komen omdat de zuigbehoefte nog niet bevredigd is. Waarom kolf je een flesje eigenlijk? Als het is om te oefenen; dat hoeft niet elke avond.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Regeldagen!!!

Deel Deze Pagina