Gooien....met ALLES!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daphne1980, 7 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey meiden, mijn zoon van bijna 2 jaar gooit sindskort behoorlijk met spullen. Lepels, pennen, blokjes, sleutels, knuffels, spenen, zeg maar alles wat hij in zijn handjes krijgt.

Wat is jullie advies hierover? Negeren, afpakken, waarschuwen en daarna afpakken, of iets anders misschien? Ik geef hem nog geen straf, omdat ik denk dat hij het nog niet begrijpt...maar misschien is dat ook niet waar?

Graag hulp! :)

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Rustig uitleggen dat je dat niet wilt hebben en waarschuwen voor time out (op z'n kamer). Als je je weer normaal kunt gedragen (niet gooien) mag je weer bij mama in de kamer. Bij de volgende keer direct time out en consequent volhouden.
    Goed gedrag belonen met complimenten. Dus als hij nou time out zich een tijdje goed gedraagt: bevestigen.

Sterkte ermee... het is erg lastig weet ik uit ervaring :(

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meid

youame heeft dit dus ook
    nu wel veel minder hoor

en met 2 jaar kun je ze wel straffen 2 min op een straf plek zoals trap,hoekje enz
    ik waarschuw haar en als ze het danb nog doet zet ik haar op de trap
    en na die 2 min ga ik bij haar zitten en zeg ik dat mama dat niet leuk vindt
    geeft ze me een kus of knuffel en dan is het goed
    moet zeggen dat het al veel minder is geworden

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik zou m geen time out op z'n kamer doen want dan gaan ze de lsaapkamer slecht zien van oh das mijn straf hoek

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou hem aan de eene kant duidelijk maken dat dit niet gewenst is. En aan de andere kant laten zien wat hij dan WEL met die spullen kan doen.
    Zo'n hummel vertellen/laten merken dat t niet mag is leuk. Maar het zelf verzinnen wat er dan wel mee te doen is voor zon kleintje nog erg moeilijk. En gooien is nou eenmaal erg leuk. Dus zit herhaling van dat spelletje er erg dik in...ook al vind mama t niet goed. En op den duur kan dat boze mama gedoe bij het spelletje gaan horen...
    Met blokjes kan je ook een soort "gooien" hebben zonder al te desastrueze gevolgen. Je maakt een mooie stapel en dan duw je die om. ERG leuk en niet zo gevaarlijk als ermee gooien.
    Als hij met pennen gaat gooien zou ik hem een potlood of vetkrijt geven en laten zien dat je er veel leukere dingen mee kan: tekenen.
    Etc.

6. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    mijn dochter van 1 doet t ook al. maar straffen bij zon kleintje? maar bij 2 zou ik wel licht straffen

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Trouwens.. time-out is geen straf. Het is "mama heeft last van jou gedrag dus dat doe je maar even ergens anders". Kleine kinderen zijn het liefst bij mama of papa dus dat is niet leuk. Even op de trap zitten of in een hoekje werkt ook maar dat is wel meer straf. Afhankelijk van het 'vergrijp' pas ik het toe.
    Vermoeiend gedrag, niet luisteren etc --> naar kamer time out

Stout gedrag: 'strafbankje'

Zolang je maar harstikke consequent bent, werkt het echt. Een paar minuutjes is voldoende. Bij heel kleintje werkt aan paar tellen al (20 tellen bijvoorbeeld)

8. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ook hier zo'n driftkopje.
    gooit echt met alles.
    ik zeg dan: ga maar even in de hoek staan als je zo doet.
    en eerst begreep ze het niet, maar ze had al snel door welke hoek.
    en het is nu zelfs zo dat als ze iets doet wat niet mag (en ik heb het niet gezien) dan gaat ze zelf al in de hoek staan en roept ze me zodat ik kan zien dan ze daar staat. haha.

Deel Deze Pagina