Leren drinken uit een (tuit) beker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anique, Aug 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Ik ben al een poos bezig om met Can te oefenen om uit een tuit-beker te drinken, ik heb de Nuby-beker en de Avent- tuitbeker. Maar bij beide heb ik steeds hetzelfde resultaat, hij neemt dan een slok en laat echt alles weer uit z'n mond in z'n nekje lopen, en met de AVENT-beker vind hij het leuk om hem op de kop te houden en te kijken hoe alles eruit stroomt. Maar echt veel succes met drinken uit die bekers hebben we dus nog niet.
    Ik heb ook zo'n bekertje van difrax met een uitsparing voo de neus, maar daar kan hij (natuurlijk) nog niet zelf uit drinken, en die gebruik ik nu elke avond na het tandenpoetsen om een beetje water te drinken, maar daarbij gebeurt over het algemeen hetzelfde, dat laat hij ook uit z'n mond lopen. Wat nu???:(

2. Ik lees graag mee! Zit met hetzelfde probleem:$

3. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ja, ik ben ook benieuwd naar de reactie, want Noelle snapt er ook nog helemaal niets van. Ze gaat alleen maar spelen met die Avent tuitbeker en wil ook verder alleen maar melk uit haar fles drinken. Alles wat anders smaakt dan melk weigert ze ook als we het uit een flesje geven.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre drinkt nu al een maand goed uit de tuitbeker (niet de antilek) van de hema, kost 1,50 geloof ik :)
    Ik laat haar nog niet zelf de beker vasthouden, ik hou hem vast, anders houdt ze hem inderdaad ondersteboven :D

5. NB1980

NB1980 Actief lid

Jun 24, 2008
    247
    0
    0
    Mijn zoontje drinkt ook niet uit een tuitbeker met antilek. Hij kan inderdaad wel drinken uit de tuitbeker van de hema. Een hele simpele zonder antilek. Maar die hou ik vast anders gaat hij er gigantisch mee schudden en vliegen de spetters om je oren!

Wat hier nog het beste gaat is een gewone beker en dan voorzichtig slokjes geven. Rietjes heb ik ook geprobeerd maar daar snapt ie niks van.

6. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Mijn tip: Geduld :)

Hier snapte mijn meisje er ook echt niets van (deed in begin trouwens de avent zonder antilek gedeelte en met zachte tuit.)
    Ineens begreep ze dat ze door moest slikken ipv uit haar mond laten lopen.
    Op den duur ben ik de antilek erin gaan zetten en dat duurde ook even maar had ze ook ineens door. Dus gewoon blijven aanbieden enmisschien een paar keer heeeeel overdreven voordoen.
    De gewone beker zijn wij hier mee begonnen iedere avond in bad, nu drinkt ze daar bij het eten melk uit en dat gaat eigenliujk heel goed.

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    Inge heeft een tuit beker nooit gesnapt maar een rietjesbeker ging prima. Het schijnt ook nog beter te zijn voor de tandjes. Dus misschien is dat het proberen waard?

8. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Oh, dat deed mijn dochter in het begin ook: ranja in de mond en alles er weer uit laten lopen. Heeft met het 'leren' te maken. Het duurt even en dan houden ze het binnen. Tot die tijd: wassen!!;)
    o,ja ik ben begonnen met een zachte tuit

9. firegirl

firegirl Niet meer actief

@sukkie. Ik zie dat jouw kindje pas 9 maanden is. Die drinkt nu dus ook al wel goed uit een beker?

Emma snapt de tuitbeker ook niet, maar ik geef haar nu gewoon wat melk bij het eten uit een gewone beker. Het knoeit wat, maar ze drinkt toch wel echt.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier net zo.. Tuitbeker bleef altijd maar vol of onaageroerd nadat ik haar 20 keer had voorgedaan hoe het moest. Ze begreep gewoon niet dat ze hem omhoog moest houden voordat er iets kwam, zette hem voor dr op tafel en dacht er dan zo wat uit te kunnen drinken.
    Rietjesbeker is een uitkomst hier! ;)

11. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Geen antilek nemen hoor, dan moeten ze ook weer leren dat een gewone beker WEL lekt!!! Je kunt volgens de pre-logopedist het best de difrax oefenbeker nemen. Doe er in het begin wat dikkere vloeistof in, zoals aangelengd fruit, of yoghurt met evt. roosvicee. Beker op onderlipje zetten, voorzichtig gieten. kleine slokjes laten nemen. Elke dag aanbieden. Als ze er echt tegen gaan verzetten ff wegzetten voor weekje. Niet meteen beker wegzetten na 1 slokje, maar proberen 3 slokjes achter elkaar.

12. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Wij hebben hier bij eetmomenten de gewone beker (althans de difrax oefen beker) en voor tussendoor een antilek. Vind het toch wel handig als ze ook uit een antilek kunnen drinken bv als je onderweg bent ofzo.
    En ons meisje weet donders goed het verschil hoor.

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ik heb voor mn dochtertje de antilek tuitbeker van avent.
    Hij werkt prima en ze drinkt er goed uit! In het begin was het wel even wennen maar nu gaat het dus goed.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij zijn vanaf 7 maanden met een gewone beker, omdat een tuitbeker het hier na een maand proberen het niet echt was. Eva vond het vooral leuk om in te bijten. Dus toen bedachten we dat we meteen wel op een gewone beker konden overstappen. In het begin veel knoeien, na verloop van tijd ging het steeds beter. Met ruim een jaar dronk ze zelf uit een gewone beker (wij gaven 'm dan en pakten 'm weer aan) en een paar maanden later pakte ze 'm zelf van tafel en zette 'm weer netjes terug. Het is gewoon een kwestie van volhouden.... ze moeten het toch door ervaring leren.

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ik heb de tommee tippee beker. Antilek systeem, maar dat gaat heel goed. Hij kan er zelf uitdrinken en ik oefen nu ook dat hij hem zelf vasthoud. Verder oefenen we met de difrax, en daar hebben we het antilek systeem maar uitgehaald, want met dat systeem snapte hij er niets van. Ook kan hij uit een beker drinken, dus eigenlijk oefenen we alles. Erg makkelijk als hij moet drinken en ik heb geen bekertje voor hem mee.

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena vond de tuitbeker die ze had (gekregen) onzin, alleen leuk om mee te schudden en eruit drinken ho maar :D Heb het een paar keer geprobeerd, maar als alles alle kanten opvliegt houdt het op. Mijn ma heeft nog wat dappere pogingen gewaagd met zo'n speciaal antilek-ding maar dat werd ook niets.

Heb Lena gewoon geregeld een gewoon bekertje gegeven, met een beetje water of diksap erin en dat ging steeds beter. Soms gooit ze nog per ongeluk de helft over zch heen, maar ze kan nu ook een heel bekertje leegdrinken zonder te morsen.

Heb haar de laatste tijd ook in bad en in de tuin met water bekertjes gegeven om mee te spelen, daar ging ze ook steeds uit drinken dus denk dat ze zo goed heeft kunnen oefenen :D

17. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    hier ook de gewone beker. en soms drinken met een rietje.
    Maar hier geen tuitbeker. t is wat meer werk, maar veel beter voor de tanden en mondmotoriek.

18. matje

matje Niet meer actief

leuk topic want wij kampen met dezelfde vraag.
    tygo moet kokhalzen als we heb de tuitbeker geven.
    en houdt hem liever op de kop om alles eruit te laten lopen:D

toch wil ik hem het graag leren want hij zit nu nog steeds aan de difrax flessen met gewonen speen (die kan ie zelf wel hanteren)

19. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,054
    2,189
    113
    Brabant
    isa is nu ruim 9 maanden en snapt werkelijk waar geen drol van alles wat niet een normale speen heeft.
    Ik ben begonnen met een antilekbeker, toen het ventiel eruit, zodat ze een gewone tuyitbeker had. Ze heeft wel dorst en lust het best, maar ze snapt het gewoon niet, ze bijt steeds op de tuit.
    Bij mijn moeder een andere model geprobeerd, zelfde verhaal. Met een rietje, nouja, dikke pret, maar drinken ho maar, alleen maar bijten.
    Een oefenbeker gaat nog het best, maar is ook geen succes te noemen. Ik giet het in haar mondje, maar dat gaat alleen als ze per ongeluk haar mondje openheeft.
    Ook een dentalspeen werkt niet, hoewel ze daar de eerste 2 maanden uit gedronken heeft, nu wil ze het niet meer.
    Ik weet dat ze met 12 maanden de fles eigenlijk niet meer mogen, dus ik heb nog even... maar wat een tutje hebben wij af en oe hoor..
    Oja, zelf de fles vasthouden doet ze ook niet...
    Het is een beetje: ik wel nog erg graag een baby zijn...:)

20. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ja, zo willen wij dat hier ook doen. Ons zoontje (7 maanden) kan al uit een antilekbeker drinken. Hij houdt em ook zelf vast. We leggen em dan in de wipstoel, bijna liggend. Dan gaat het wat beter.
    Zodra hij kan zitten (nog niet dus), gaan we met de oefenbeker aan de slag. Want het lijkt me dat dat nu nog niet echt handig is.

Share This Page