wie helpt mij

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door dobbel, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik heb een vraagje niet voor mezelf hoor,

maar het gaat over het gebruik van oviluatie testen in kombie met IUI,

wanneer moet je nou geinsimineerd worden als je positief test,
    ik heb nl het gevoel dat het niet helemaal lekker gaat bij een vriendin, maar ik heb er niet zo heel veel verstand van, die ovuluatietesten, omdat het bij mij gewoon via echo bekeken wordt.

maar stel, je test vannochtend positief, hoe ga je dan te werk??

wie legt het me eens uit.

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ja ik wil niet ongeduldig zijn, maar niemand die me er wat over kan vertellen?

3. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Gaat ze zelf iui doen dan???

Wat ik begrepen heb van de meiden die ik ken die IUI hebben gehad is dat ze en gevolgd werden en dag voor geplande iui ik geloof puregon moesten spuiten.

Maar als ze nu positief heeft zou ik morgen de IUI laten doen, zit je er maximaal 12 uur voor of precies op eisprong...

Vind het raar dat het ziekenhuis haar niet volgt overigens. Zijn beetje nutteloze pogingen dan als je het mij vraagt omdat je ei binnen 24 tot 48 uur springt, dus een tijdspanne van 2 dagen...

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nou het is zo, ze test vandaag bv positief dan moet ze 2 dagen later voor IUI komen, ik vind dit erg lang duren, en ze heeft al veel pogingen gedaan, en niets lukt,

ze doen het met ovutesten omdat ze een hele goede regematige syclus heeft, en ondanks haar leeftijd (dit jaar 40) hele jonge eidjes heeft,
    tja dat verteld ze mij,
    ze gebruikt overgens geen hormoenen ofzo, echt in eigen syclus gebeurt het.

omdat ik geen verstand heb van ovu testen dacht ik vraag eens wat hier gebruikelijk is,
    oja het gebeurt met diepvrieszaad,
    oja ze doet het gewoon in het ziekenhuis, heb zelf ook jaren bij dat ziekenhuis gelopen, en niets is gelukt, hun blijven hopen, maar bij mijn ivf heeft dit zelde ziekenhuis vele fouten gemaakt, en verkeerd ingeschat, dus mijn vertrouwen in dit ziekenhuis qua vruchtbaarheidsbehandelingen is niet hoog,
    verder is het een top ziekenhuis overgens, maar deze afdeling gewoon niet.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Is er verder echt helemaal niemand die me iets hierover kan uitleggen, had gedacht hier wel wat hulp te kunnen krijgen.

helaas., erg jammer.

6. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    #6 Marije1980, 13 mei 2011
    Laatst bewerkt: 13 mei 2011
    Hoi!
    sorry, ik zie je topic nu pas..... ;)
    Bij mijn inseminaties zonder hormonen moest ik om 10 uur 's ochtends testen. Als de test positief was moest ik bellen en dan de volgende morgen het zaad komen brengen. Om half 12 werd het dan ingebracht. De eerste keer was gelijk effectief, hieruit is onze dochter geboren :)
    Ik denk dat 2 dagen echt te lang is!

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij IUI in combi met ovu-testen:
    De ochtend dat je positief test bel je het ziekenhuis.
    De IUI is dan de dag erna, meestal in de ochtend.
    Bij vragen mag je altijd een PB sturen. Ik heb op deze manier 8 IUI's gehad (5e keer was raak, helaas miskraam)

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Enne, 2 dagen is echt te laat!
    Je ei springt 24-36 uur na je positieve test en is daarna slechts 12 uur vruchtbaar. Theoretisch zou het kunnen als hij echt pas na 36 uur springt en het zaad heel snel richting eitje zwemt. Realistisch gezien is het gewoon geen goede zet. Het lijkt mij geen goede behandeling van een ziekenhuis om het zo te doen.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb ook IUI gedaan en heb bewust geen ovulatietesten gedaan omdat ik daar alleen maar onzeker van zou worden. Ik werd nauwkeurig in de gaten gehouden en vandag cyclusdag 13 om de dag een echo. Als eitje groot genoeg was s'avonds pregnyl en 39 uur later geinsemineerd.

Bij een posi ovu test springt je ei binnen 24-48 uur.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je pregnyl zet is je ei inderdaad later dan wanneer je alleen ovu-testen gebruikt (ongeveer 40 uur na de pregnyl, zo worden ook de punctie bij IVF gepland, uitgaande van die 40 uur).
    Dit komt omdat je lichaam bij een ovu-test al begonnen is met zelf een LH-piek te maken, maar het eerste deel van de piek merk je niet, omdat je test dan nog negatief is.
    Pregnyl zorgt er voor dat je lichaam LH gaat maken, dus nog voordat je lichaam er zelf aan begonnen is. Vandaar het verschil.

Als ik je vriendin was zou ik nog eens heel goed gaan informeren bij het ziekenhuis!
    Of bij een ander ziekenhuis! Je kunt beter iets te vroeg insemineren dan een uur te laat...

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    meiden enorm bedankt, dit was mijn gevoel ook,
    ik ga haar dit laten lezen, wellicht dat ze het van meerdere meiden wat beter aanneeemt en wat meer voor zich zelf opkomt,
    want ik ken het ziekenhuis, en die zijn star. helaas.

Deel Deze Pagina