lage rugklachten

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by deb1, Jan 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. deb1

deb1 Actief lid

Nov 28, 2006
    256
    0
    0
    Hoi,

ik heb weer even een vraagje. Al ongeveer 3 jaar loop ik te tobben met mijn rug. Alerlei therapiën gehad, waarvan de laatste begin december bij de manueel therapeut. het ging dus ook echt goed. nu heb ik sinds 1 week weer pijn in mijn rug. net boven mijn stuitje. met lopen heb ik hier last van en als ik op mijn rug lig en even wil gaan verliggen doet het giga pijn. eigenlijk veel meer pijn als wat het ooit gedaan heeft. kan dit met mijn zwangerschap te maken hebben of wordt het toch weer even tijd om naar de dokter te gaan.

groetjes
    Debby

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi deb1,

Ja dit kan met je zwangerschap te maken hebben.
    Ik wil je adviseren omdat je bekent bent met rugklachten toch regelmatig bij een fysiotherapeut langs te gaan, het liefst een die zich heeft verdiept in zwangere vrouwen. gedurende de zwangerschap word je rug steeds meer belast en door de zwangerschap word je kraakbeen soepeler er ontstaat daardoor meer beweging in je bekken die deze klachten kunnen veroorzaken of verergeren.

fijne zwangerschap, Imke

3. deb1

deb1 Actief lid

Nov 28, 2006
    256
    0
    0
    hoi Imke,

bedankt voor je snelle antwoord. ik ga van de week eerst maar weer even de dokter bellen en om advies vragen en dan weer naar de fysio. heb geen zin om zo de komende 7 maanden door te gaan.

bedankt.
    groetjes Debby

Share This Page