2 keer in cyclus positieve ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Yegga, Dec 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yegga

Yegga Lid

Feb 6, 2011
    91
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Weer eens een vreemd verhaal van mij.
    Op 3 december had ik naar mijn idee mijn eisprong. Ik dacht dit te weten omdat ik tijdens m'n eisprong altijd extreme buikpijn heb. Maar ook heb ik ovulatietesten gebruikt en hierop waren duidelijk streepjes te zien op 1 en 2 december. Daarna werd het streepje weer minder.
    Op 9 december voelde ik weer wat in mijn buik. Nu was het eerder een wat rommelend gevoel. Voor de zekerheid heb ik een ovulatietest gedaan en deze was wederom positief. De 2 dagen daarna ook nig en toen werd het streepje minder. Ik heb hierna geen buikpijn of wat dan ook gehad.
    Raar toch? Ik weet dat je niet twee keer een eisprong kan hebben binnen een cyclus en ben dan ook zo benieuwd wat dit geweest is!
    En dat ik misschien nog wat langer geduld moet hebben voordat ik kan testen ( en dat is voor zo'n ongeduldig persoon als ik een hele opgave).

Verwacht niet dat jullie mij het verlossende antwoord kunnen geven, maar vind het fijn om het met jullie te delen.

Groetjes Yegga

2. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Ik heb hetzelfde "probleem" dus lees even mee ;)

3. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Het kan zo zijn dat de eerste keer je ei niet is gesprongen en dit bij de tweede keer wel is gebeurd. Want ovulatie testen meten alleen het lh in je urine en niet of je ei dus daadwerkelijk is gesproken.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat bedoel je precies met het vetgedrukte?

Een ovulatietest is namelijk alleen positief als het teststreepje minimaal even donker is als de controlestreep.
    Er zijn er die de hele cyclus door twee streepjes zien op een ovulatietest.

Was het beide keren echt een positieve test? Zo ja, dan kan het goed zijn dat je ei de eerste keer niet gesprongen is. Een ovulatietest geeft namelijk alleen een verhoging van de LH-piek weer en dat wil niet automatisch zeggen dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt.

5. Yegga

Yegga Lid

Feb 6, 2011
    91
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    De testen waren beide keren positief. Het vreemde is dat ik 3 dec dus wel de buikpijn had die ik altijd tijdens de eisprong heb. Die pijn is duidelijk herkenbaar omdat ik dan letterlijk krom lig/zit van de pijn. En dat had ik rond de 10e niet.

Share This Page