Een week geleden is bij mij hersenvliesontsteking geconstateerd. "Gelukkig" de virale versie, dus niemand loopt gevaar. Ik ben inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen en moet nu gewoon beter worden op eigen kracht. Ik ben momenteel ook 35 weken zwanger en ik hoop dat ik snel genoeg hersteld ben als ik over een aantal weken (gok zelf 3...) moet gaan bevallen. Die 3 weken is gebaseerd op mijn vorige bevalling Zijn er hier mensen die ook ooit een virale hersenvliesontsteking hebben gehad en zo ja, hoe verliep het herstel?
Wow, heavy met 35 weken zwangerschap. Sterkte. Maar een virale hersenvliesontsteking is juist besmettelijk voor andere mensen, een bacteriële niet.
Heftig joh. Geen ervaring met de virale variant, wel met de bacteriële helaas. Dus kan je geen tips geven. Hoe gaat het nu met je? Mocht je wel meer willen weten pb maar
Het klopt dat de virale besmettelijk is, maar het is een variant die niet gevaarlijk is voor andere (mentaal niet helemaal fit dus weet niet meer precies wat de neuroloog zei). Heb in quarantaine gelegen, maar die werd uiteindelijk ook opgeheven. Hoe verliep het herstel bij de bacteriële infectie? Was je er vroeg bij? Ik gelukkig wel. Bij deze heeft mijn zwangerschap mij wel geholpen. Ik trok aan de bel omdat ik zwanger ben. Het gaat nu redelijk. Lig heel de dag plat. Zodra mijn nek mijn hoofd moet ondersteunen krijg ik weer flinke hoofdpijn. Verder kan ik nog weinig verdragen als drukte, licht ed. Ben snel moe en met vlagen misselijk. Ik hoop dat ik snel opknap. Nu een dreumes van 19 maanden in huis (waar ik nu absoluut niet voor kan zorgen) en straks een bevalling en weer een baby'tje in huis. Ik ben bang dat ik straks nog weken lang vermoeid ben en immobiel ben door hoofdpijn.
Het is ook niet niks wat je lichaam te verwerken krijgt. Neem vooral de tijd zou ik zeggen. Zwanger én hersenvliesontsteking, dubbelop. Het is voor mij al jaren geleden. Maar ik was doodziek en ben in coma beland. Had bloedvergiftiging en was er bijna niet meer geweest. Herstel heeft lang geduurd, heel lang. Ik heb er epilepsie aan over gehouden, gelukkig met medicatie prima onder controle. Geen vrolijk verhaal het is niet mijn bedoeling om je bang te maken. Je hebt een hele andere variant dan ik had. Maar neem de tijd om te herstellen. Het is heftig voor je lijf. En psychisch ook.
Mijn schoonmoeder heeft er máánden last van gehad: snel overprikkeld, hoofdpijnen, beetje warrig... Lastig, vooral nu, maar schakel zoveel mogelijk hulp in en pak de rust die je heel hard nodig hebt. Héél veel sterkte!
Hier een Chemische hersenvliesontsteking gehad. 26 November geopereerd aan mijn rug en toen hebben ze helaas een lek gemaakt in het beenmergvlies, hierdoor is er troep bij mijn hersenvocht gekomen. Naast de Chemische hersenvliesontsteking ook een dura lek gehad wat ook niet meehelpt aan het minderen van de hoofdpijn omdat het hersenvocht weg bleef lopen. Eerst werd het probleem enkel op de dura lek gegooid maar een week na de operatie, dacht 2 December of iets ben ik met de ambu terug naar het ziekenhuis gebracht, was zwaar uitgedroogd etc en toen dus de diagnose chemische hersenvliesontsteking. Heb een week in het ziekenhuis gelegen en tot Februari nog continue hoofdpijn gehad en elke dag volop aan de pijnstillers. Van de eerste week weet ik zelf vrijwel niks meer af, ik was volledig van de wereld, maar het herstel heeft naar mijn mening veel te lang geduurd, zijn wat procedure fouten gemaakt waardoor het uberhaupt uit de hand heeft kunnen lopen. Het herstel duurt lang en weet niet hoe een virale hersenvliesontsteking is maar heb met de chemische variant ruim 2 maanden met hoofdpijn gelopen en kon geen licht verdragen etc. Door de uitdroging die ik toen heb gehad heb ik nu nog steeds sneller last van mijn ogen, zit op het randje dat ik nog lenzen mag dragen omdat mijn ogen dus ook slechter zijn geworden toen, en dat blijf ik nog wel vernemen, veel gevoeliger en ben ook gevoeliger gebleven voor licht.