Ik gebruik voor het eerst ovulatietests voor een 2e kinderwens. Ben er niet bekend mee dus vandaar mijn vraag. Heb cyclus van 31/32 dagen. Eisprong voel ik heel duidelijk en klopte ook met LH piek. Deze had ik afgelopen vrijdag en zaterdag had ik mijn eisprong. Nu 6 dagen later gewoon om eens te checken of er nog wel of geen streepje zichtbaar was kwam er een licht streepje tevoorschijn. Betekend dat er dan nog LH gemeten is? En zoja ben ik dan alsnog vruchtbaar? Uiteraard op dag van LH piek gezellig gemaakt thuis.
LH zit bij elke vrouw wel in het lichaam. Het hormoon stijgt alleen tijdens de piek. Ik heb altijd een lichte streep als ik niet vruchtb. ben. Xx
Nou mijn vraag komt voort uit het feit dat er dagen lang voor de LH piek niks te zien was op de tests en 1 dag voor LH piek kwam er pas een duidelijk streepje. Maar klinkt logisch natuurlijk dat er nog wat LH gemeten is op de test van vandaag.
Ben geen expert maar reageren ze ook niet (soms?) op hcg? Dat las ik hier laatst. Of kan dat niet zo snel?
als ie van t scherm af knalt zou je zwanger kunnen zijn maar een ligt streepje kan je altijd hebben zwanger of niet.
Dat is het juist ik heb die dus niet heel mn cyclus. Ik test tijdens LH piek gelijk knal test daarvoor ook niks geen licht streepje gewoon blanco.
Hier ook tijdens de periode geen pijl op te trekken soms met ene keer wel een streep en andere x weer niet. Maar dit kwam bij mij ook echt puur door lh in lichaam
Ik heb ook afwisselend een licht of geen streepje hoor... Dat is perfect normaal aangezien je die hormonen altijd in je lichaam hebt als vrouw! Moest de nu een echte knaller hebben, dan zou het kunnen dat die test reageert op een zwangerschap, maar indien het een licht streepje is, normaal gezien niet...
Je hebt altijd LH in je lichaam. Je kunt dus op elk moment een licht streepje op je ovulatietest hebben. De test is dan gewoon negatief. Het zegt niks over een eisprong of een zwangerschap. Succes!
Blijkbaar zit er wat meer LH in je urine dan voor de eisprong. Dat zegt verder niks, want LH zit altijd in je lichaam in wisselende hoeveelheid (en je urine is ook wisselend geconcentreerd). Soms zit er zo weinig in dat je geen streepjes plast (zoals bij jou voor je eisprong), soms heb je genoeg LH om wel een streepje te zien, maar dat zegt echt niks over je cyclus.
Lijkt me ook wel logisch hoor. Het is gewoon afwachten tot ik mag testen of het wel of niet gelukt is. Maar zoals ik zei geen ervaring met Ovutests of LH etc. hihi.