Mijn moppie is bijna een jaar en soms best wijs. Sinds gisteren is het 's avonds in slaap komen 1 groot drama. Gisteren is ze tot 12 uur bezig geweest!! Zodra ze de woonkamer in komt is het lachen en spelen. Nu is het dus ook alweer 1, 5 uur drama en weer hetzelfde liedje als ze in de woonkamer komt. Ik weet nu dus niet of dit een spelletje is of dat er iets is. Wat denken jullie moet ik haar laten huilen?? Of misschien andere suggesties?
Ze ligt trouwens al alleen in een luier met onderbroekje, dr raam staat open en dr drinkbeker staat in bed.
hier was het verlatingsangst. Wou graag bij ons in de buurt zijn. Nam haar mee naar beneden en na 15 minuten bracht ik haar weer naar boven en ging ze weer slapen. Is nu gelukkig weer een paar weken voorbij.
Dat doen wij normaal ook als ze wakker word. Maar dat helpt nu dus niet. Ze wil gewoon echt niet in bed, als we al in dr slaapkamer komen word ze al boos.
Normaal staat die er niet maar ik dacht nu vanwege de hitte en het huilen dat ze weleens dorst zou krijgen.
Ik had zelf vroeger ook van die buien, ik vond het ook gewoonweg te gezellig s avonds. Mijn moeder was het toen zo spuugzat dat ze samen met mij op schoot op de bank was gaan zitten met de gordijnen dicht, geen lampen aan en niks zeggen. Daarna na een kwartier weer naar bed gebracht en heb het nooit weer gedaan. Het was immer niet gezellig misschien proberen waard. Ik was wel ietsie ouder, ongeveer 2 maar misschiend dat het met die leeftijd ook wel wil.
Vooral niet laten spelen als ze er wel uit komt. Hier komt hij er bij hoge uitzondering als het echt niet lukt er ook even uit maar dan zonder tv en niet spelen. Op schoot zitten (nu met de warmte misschien wat te drinken) en dan na 15 minuten weer terug naar bed. Lukt het dan nog niet kan je het evt nog een keer doen en dan zou ik het toch met huilen proberen. Elke paar minuten er naartoe maar er niet meer uit halen. Dat zou ik doen.
Ik zou d'r zeker niet mee naar beneden nemen. Hier ben ik vanaf bedtijd altijd gaan troosten op haar kamer, geen lamp aan (hooguit een klein schemerlampje voor wat schemerig licht), geen uitgebreid gekletst, gewoon samen zitten in de schommelstoel, speentje geven, schommelen en wachten tot ze weer rustig is. Vervolgens weer naar bed. Kan soms lang duren, maar mja, een gezellig activerend feestje beneden lijkt me echt geen goed idee als je wil dat ze gaat slapen
Nee dat is ook nooit onze bedoeling geweest haha. Ze slaapt nu! Ik ben samen met haar in onze slaapkamer gaan liggen met idd alles uit. Ze is toen bij mij in slaap gevallen en ze gaat zo weer naar haar eigen bedje!
Dit is pas de 2e avond toch? Joh, zou me niet al te druk maken. Kan van alles zijn! Wie weet slaapt ze morgenavond wel gewoon weer Maar kan me voorstellen dat het vervelend is als je het niet van d'r gewend bent. Komt allemaal wel weer goed!
Fijn.. Maar kijk uit dat dit niet het vaste ritueel wordt als je dit niet wilt. Dan is je andere optie van even laten huilen beter. Het is toch echt een spelletje die ze speelt..maar dat had je zelf ook al door.
Laten huilen is beter dan rustig in slaap vallen? Er zit nog veel tussen 'naast mama in slaap vallen' en 'huilend in je eigen bed in slaap vallen'. Hier ook van mijn bed naar haar eigen bed verhuisd zonder te laten huilen.
Precies dit! Ik ging een dreumes ook niet naar beneden brengen om 21uur 's avonds, als die eenmaal in bed lag. Want op deze leeftijd kan het inderdaad een feestje worden, en ook gewenning. Wij troosten ook altijd op de kinderkamer, in het donker. Eerst proberen om in bed te troosten en erbij te blijven zitten. Als dat niet lukt, kind op schoot en in een stoel zitten wiegen en zingen. Met dt weer zou ik ook wat extra drinken aanbieden. Kijken hoe warm het kamertje is, en als het bedje klem aanvoelt een handdoek onder haar leggen
Valt wel mee hoor.. Althans hier wel.. We hebben hier 3x zo'n periode gehad en na die periode slaapt hij weer normaal in zn eigen bed, zondee huilen oid