Ik snap er niks van. Gisteren een knal ovu test (Z&K en CB digital) en vanmorgen werd ik om 4u30 wakker van een heftige scherpe menstruatie achtige pijn. Zo heftig dat ik er zelfs een beetje misselijk van werd. Maar na een kwartiertje ofzo zakte het weg. Dus ik dacht eisprong maar net dus weer een knaltest. Wel iets lichter dan gisteren maar weer een smiley. Geen pijn meer, wel beursig gevoel. Ik had vorige maand exact hetzelfde. Zou het kunnen dat ik wel mijn ovulatie heb gehad maar mijn piek daarna nog even doorloopt?
Je ovutest kan tijdens een eisprong ook nog positief zijn.. En je geeft aan dat je weer een smiley had, maar de streep was lichter. Je LH neemt dus gewoon weer langzaam af. Ik heb ook 2 dagen achter elkaar een piek gehad en pas 2 dagen erna was mijn eisprong. Beide mogelijkheden kunnen? Icm een tempcurve is dat beter te bepalen.
Ovulatietesten zijn niet erg exact. De eisprong is meestal binnen de 36 uur nadat je een positieve test hebt. Of later soms. Als je echt wil zeker zijn van je eisprong raadt ik temperaturen aan. Dat had onze HA ook aangeraden (had zelfs OT afgeraden).