Ik heb een vraag aan de ervaren temper's . Mijn cyclus is regelmatig en door ovulatietesten en doordat ik het voel weet ik wanneer mijn eisprong is. In mijn geval heeft het toch geen zin om te gaan temperaturen? Want dat is toch bedoeld om je cyclus goed te leren kennen?
Ja het gaf mij icm ovutesten duidelijkheid over mijn cyclus. Die duidelijkheid komt achteraf dus het stuurt je ook niet met klussen. Als je naar een gyn gaat vraagt die je vaak eerst 3 maanden te tempen dus dat kan ook een reden zijn om er mee te beginnen.
We gaan binnenkort langs de huisarts, dus om te voorkomen dat ze zegt dat ik moet gaan tempen dacht ik er nu mee te beginnen. Maar ik weet heel goed hoe mijn cyclus verloopt, dus lijkt het me overbodig.
Hoi Leentje, Toevallig zag ik net jou vraag staan, dus leek het me wel aardig ook even op jou vraag te reageren: ik heb wel ervaring met tempen en ik moet zeggen dat het bij mij wel aardig uitkomt. Zodra ik een temperatuurstijging heb, wordt ik 13/14 dagen later ongesteld. Mijn vorige cyclus duurde langer dan normaal en ik wist dat dat ging gebeuren, omdat mijn temp ook later dan normaal omhoog ging. Op die manier verbaasde het me niet dat ik ineens 7 dagen 'overtijd' was. In diezelfde rond heb ik voor het eerst ovutesten gebruikt, maar die waren allemaal negatief. Wat achteraf ook logisch was want ik gebruikte ze dus eigenlijk een week te vroeg... en ze waren al weer op toen de eisprong wel kwam. Ik heb je berichtjes even opgezocht en zag dat je ook in ronde 7 zit? Ik ongeveer ook. Ik heb het idee dat m'n cyclus gewoon in de war raakt van het idee dat ik zwanger wil worden... Zou het allemaal psychisch kunnen zijn? Heb wel wat een hypochondrische neiging af en toe...
Wat lief dat je ook op mijn vraag reageert! Ik twijfel erg of ik ga tempen, want ik ben er al zoveel mee bezig. En door tempen wordt dat nog meer. Mijn cyclus is netjes en voel mij ei, dus hoop dat de huisarts het niet voor gaat stellen. Wij zitten nu in ronde 9. Je leest wel vaker dat de cyclus door de war kan raken of dat vrouwen niet meer ongesteld worden, doordat ze er teveel mee bezig zijn. Dat lijkt me vervelend, want daardoor ben je er toch alleen maar meer mee bezig?! En wat je laatste zin betreft: daar heb ik ook wel eens last van .