Snap er niks van!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Poohbeer2, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ben sinds kort ook maar gaan tempen, probeer iets van mijn cyclus te begrijpen. Maar als ik deze ronde mijn ff kaartje bekijk, dan wordt het eigenlijk alleen maar onduidelijker ipv duidelijker.
    Iemand die mij uit kan leggen wanneer ik mijn ei heb gehad en hoe het kan dat mijn temp 2 keer is gezakt.
    Temp elke dag om 7 uur. Dus dat kan het niet zijn.

FF zie banner

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als ik beide kaartjes bekijk, zou ik zeggen dat je helemaal geen eisprong hebt gehad.. Kan uit je vorige kaartje in elk geval geen ei halen, en bij deze kan hij misschien nog komen.

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Nog komen?? Ik heb meestal een cyclus van rond de 26-27 dagen. Hij zou toch al geweest moeten zijn?
    Heb dag 8 en dag 13 "buikpijn" gehad, denk zelf dat één van deze twee dagen mij ei geweest zouden moeten zijn.
    Maar snap helemaal niks van de temp kaartjes.

Vorige maand kreeg een rood kruis, in een stippellijn. Dus een vermoedelijke ei. Maar later trok FF de lijn weer in, ook zo raar....

4. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het lijkt er inderdaad niet op dat je een eisprong hebt gehad (afgaande op je temperatuur). Gebruik je ovulatietesten? Wellicht een idee om volgende ronde eens te proberen.

5. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Allebei bedankt voor het kijken. Had juist gehoopt om nu eindelijk eens wat duidelijkheid te krijgen door te tempen.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @ Poohbeer2, ik sluit me bij de andere dames aan. Ik zie geen eisprong. Vergelijk het maar eens met kaartjes uit de gallery van FF of mensen hier.

Er staan nogal wat cycli in je handtekening, al een tijdje bezig dus? Ben je niet naar de huisarts geweest?
    Omdat er geen opm in je handtekening staat en het overkomt dat je de 1e keer tempt, was mijn 1e gedachte van niet. Als er nu weer geen ei te vinden is ga je dan wel naar de huisarts?

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    @ Bouwjaar 1971: Nee wij hebben een dochter en hebben er altijd samen voor gekozen dat we niet de medische molen in willen.
    Toch heb ik zelf wel het idee dat ik weer een ei heb gehad. Draag sinds een half jaar een maansteen en laat die ook "aanmeten". Haal ook elke maand een nieuwe. Sinds ik de maansteen draag heb ik sinds korte tijd ook echt een ei naar mijn idee.
    Ik heb meer afscheiding rond de eisprong, zere borsten na die tijd, en buikpijn op mijn eisprong. Tenminste, dit alles heb ik dus rond de tijd dat ik mijn ei zou moeten hebben.
    Alleen dit keer zakte mijn temp 2 keer. Heb de vorige ronde ook getempt, toen gaf op een gegeven moment FF aan dat mijn ei op de 10 (geloof ik) was, maar later trok ie het weer in.
    En nu geeft hij niks aan, dus nu begrijp ik er niks meer van.
    De vorige keer tempte ik ook niet op exact dezelfde tijd, deze ronde wel.
    Vandaar ook mijn vraag of iemand er iets uit kan halen of ik wel of geen ei heb gehad
    Raar, want ook deze ronde weer eipijn/buikpijn, op dag 9 en op dag 13 ook, toen was het heftiger.

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @poohbeer ah oke. Fijn dat jullie er beide achter staan niet in de mm te willen. Ik bedacht me net nog misschien probeert je lichaam het wel, maar misschien springt het ei niet? Dan heb je misschien wel klachten maar niet de duidelijk, blijvende temp verhoging.

Ik bedenk ook maar wat hoor
    Ik heb ook wel eens gelezen dat niet iedereen een duidelijke temp stijging heeft.

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wat bouwjaar zegt, zou indd ook nog kunnen, dat je ei het wel probeerd maar dat het gewoon niet lukt..

Vooralsnog kan ik er (nog) niets uit halen, sorry. Maar indd, niet iedereen heeft een duidelijke stijging na ei, dus misschien is dat bij jou ook zo. Of misschien heb je gewoon 1 a 2 cycli overgeslagen, dan zou evt. ook nog kunnen. Heb zelf 1 cyclus gehad waarbij ik ook geen eisprong in mijn temp heb kunnen ontdekken. Had wel alle tekens; duidelijke ovulatiepijn, vruchtbaarslijm en bmm voldeed ook aan de eisen maar toch wou mijn temp maar niet stijgen. Vermoedelijk heb ik dus gewoon een ronde geen ei gehad. Ben er nog mee naar de huisarts geweest, omdat ik altijd netjes mijn ei kan vinden. Maar volgens de HA was het heel normaal dat er af en toe eens geen ei sprong. Alle omstandigheden moeten goed zijn en stress bijv. kan er al voor zorgen dat hij niet springt.

10. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Meiden bedankt voor jullie uitleg. Volgende ronde maar weer proberen!

Deel Deze Pagina