Ik snap mijn lijf niet, maar goed ik heb ook nog niet vaak een cyclus zonder pil meegemaakt. Ik slikte de cerazettepil en ben daarmee gestopt 2 weken geleden. De week daarvoor ben ik hem twee keer ( niet achter elkaar ) vergeten. Ik heb hem later op de dag ingenomen. Ik ben niet ongesteld geworden na de laatste pil. Ik heb wel in de weken daarvoor regelmatig wat bloed verloren ( hoort bij deze pil, had ik de vorige keer ook ). Anderhalve week geleden onbeschermd gevreeen. Dom, maar ja, gewoon niet aan gedacht na al die jaren pil. Vorig weekend veel slijm, baarmoedermond was open. Menstruatieachtige Krampjes e.d.. Afgelopen dinsdag geen slijm, gesloten baarmoedermond Gisteren met afvegen een beetje roze. Vandaag helemaal niets op iets vaag bruinigs na vanmorgen. Maar wel weeer menstruatiekrampen, trekkende bovenbenen, pijnlijk schaambot. Al met al best pijnlijk en constant aanwezig. Waar zou ik zijn in mijn cyclus? Toch (tweede) ovulatie? Dat zou dan precies twee weken na de laatste pil zijn. Innesteling als er toch een bevruchting heeft plaatsgevonden? Dat zou alleen kunnen als er door het vergeten van de pil toch een eerdere eisprong heeft plaatsgevonden. Lichamelijke dingen als vleesboom of iets dergelijks? Wie o wie wil meedenken? Thanks! Judith
Volgens mij heb je nog geen cyclus. Die heb je pas na de eerste ontrekkingsabloeding na het stoppen met de pil. Dus die moet je eerst krijgen en daarna ga je een cyclus opbouwen. Dat is dan je eerste echt cyclus. Succes!
Denk je dat? Want ik ben twee keer zwanger geworden direct na het stoppen met de pil. Maar het kan idd wel zijn dat ik toen eerst ongesteld ben geweest. Ik heb wel twee dagen gevloeid in de laatste week voordat ik stopte met de pil. Telt dat dan als onttrekkingsbloeding?
Eigenlijk weet ik het zeker. Er staat ook in elke gebruiksaanwijzing dat je na de stop met de pil eerst een onttrekkingbloedig krijgt. Daarna volgt pas je cyclus. Is ook wel logisch want de bloedige NBG die je in je stopweek krijgt is fake en is geen bloeding door een eisprong. Pas als je dam geen pil meer inneemt dan komt er een eisprong.T
Dankjewel babii, Maar de cerazettepil heeft geen stopweek. Ik ben een aantal dagen voor de laatste pil wel een dag ongesteld geweest. Het kan zijn door de vergeten pillen eerder die week. Het kan ook een doorbraakbloeding zijn. Die heb ik meerdere malen gehad in de weken daarvoor. Ik dacht dat het aanmaken van de eisprong onder invloed van een bepaalde hormoonspiegel ging. Kan het zijn dat er helemaal geen bloeding is geweest, omdat er niets af te stoten viel? Mijn lijf is nu weer rustig. Hopelijk snel duidelijkheid.